Vorig jaar heb ik een huis gekocht. Mooi natuurlijk, maar ik heb een probleem bij mijn voordeur. Bij regen lekt er water onder mijn voordeur door. Of beter gezegd: het water blijft liggen op de drempel en als je dan de deur open doet, zuig je het mee naar binnen. Omdat binnen een houten vloer ligt, is dat ongewenst.
Deel van het probleem ontstaat,denk ik, omdat de deur op het zuidwesten ligt, zonder overkapping erboven. En bovendien in een hoek: de muur van de keuken begint direct naast de voordeur en staat er haaks op (richting zuidwesten). De wind staat er dus vaak pal op.
Wat foto's ter verduidelijking:

Op de drempel, de hoogste witte balk, blijft water liggen.

Vooraanzicht met deur open

Vooraanzicht met deur dicht. Er zit een weldorpel op de deur, maar daar waait het onderdoor? Of erlangs?

Overzicht voordeur
Mijn vraag is: hoe los ik dit op. Moet ik de drempel schuin afzagen? Er een klein latje bovenop spijkeren? Is het onbegonnen werk en moet ik een overkapping maken? Of is de afstand tussen deur en drempel verkeerd?
Deel van het probleem ontstaat,denk ik, omdat de deur op het zuidwesten ligt, zonder overkapping erboven. En bovendien in een hoek: de muur van de keuken begint direct naast de voordeur en staat er haaks op (richting zuidwesten). De wind staat er dus vaak pal op.
Wat foto's ter verduidelijking:

Op de drempel, de hoogste witte balk, blijft water liggen.

Vooraanzicht met deur open

Vooraanzicht met deur dicht. Er zit een weldorpel op de deur, maar daar waait het onderdoor? Of erlangs?

Overzicht voordeur
Mijn vraag is: hoe los ik dit op. Moet ik de drempel schuin afzagen? Er een klein latje bovenop spijkeren? Is het onbegonnen werk en moet ik een overkapping maken? Of is de afstand tussen deur en drempel verkeerd?
[ Voor 15% gewijzigd door dwvvz op 04-04-2019 09:22 . Reden: geëmmer met plaatjes ]