Vraag

• underrated
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 21-09 14:03
Ik heb een Sony XZ2 Compact met Vodafone abonnement en wil bellen via Wifi. Volgens Vodafone is het toestel compatibel (https://forum.vodafone.nl...-4g-volte-vowifi-274646).

Als ik ga naar Settings > Network & internet > Mobile network > Advanced dan hoort daar een kopje 'Calling' te staan met daaronder Wi-Fi calling. Op de Sony XZ3 hier in huis werkt dat, maar op de XZ2 is de optie er niet. Android versies zijn precies gelijk.

Toestel is gekocht bij Belsimpel. Die wijst naar Vodafone en Vodafone zegt dat het een 'vaag toestel' is dat 'niet via hen is gekocht'. 8)7 Dat is de XZ3 dan ook want ook die is via Belsimpel gekocht.

Anyway. Lang verhaal kort: ik wil graag kunnen bellen over Wifi; hoe krijg ik dat voor elkaar?

Alle reacties

• Mother_lepard
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 06-12 21:41
Met een geschikte rom voor de XZ2. Van elke toestel zijn verschillende varianten in de omloop met hun eigen rom versie. Dus ik vrees voor je dat je met dit Belsimpel toestel niet via wifi kunt bellen.

Of je moet de juiste originele XZ2 rom erop kunnen flashen.

[Voor 43% gewijzigd door Mother_lepard op 04-04-2019 10:43]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 06-12 16:41
Ik heb hetzelfde probleem bij KPN.

misschien ga ik nog een proberen een andere ROM te flashen. Ik heb nu de https://xpericheck.com/device/H8324

En dan CDA versie 1313-6204 (kun je hier checken)

maar ik weet nog niet welke ik dan zou moeten nemen. Blijft een beetje gokken helaas.

• Gijs van Sony
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 17-11 14:04

Gijs van Sony

Bedrijfsaccount Sony Mobile
Hai @underrated ,

Dat is wel lastig!

Zoals @Mother_lepard al zei, het ligt er inderdaad aan of je telefoon branded is of niet.
Ten eerste zou je je telefoon bij Vodafone moeten gekocht hebben (zodat de software die op het toestel staat van Vodafone is), en ten tweede zou Vodafone je een speciaal SIM-kaart moeten geven, waarmee je gebruik kan maken van Wi-fi calling.

@Mad_Cow Voor jou geld hetzelfde.

groet,
Gijs

• underrated
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 21-09 14:03
@Gijs van Sony Dank voor je reactie nog. Ik snap 'm niet helemaal want Vodafone verkoopt geen Sony telefoons. Met de XZ3 werkt het gewoon, ook zonder speciale simkaart. Het blijft een vreemd verhaal.

Inmiddels de XZ2 Compact omgewisseld voor een Samsung, daar lukt het wel mee.

• Mad_Cow
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 06-12 16:41
Op mijn kpn sim lukte het dus niet. Heb nu ook een Vodafone sim geprobeerd en daar ging wifi bellen gewoon aan.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee