Plasmafilter duwt schacht afzuigkap uit elkaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:08
Vandaag heb ik een plasmafilter binnen gekregen en deze gelijk aangesloten.

Hij werkt goed maar de schacht duwt hij aan de zijkanten naar buiten door de luchtstroom.

Op zich logisch als je het apparaat bekijkt.
Maar nu zoek ik een oplossing om de schacht onzichtbaar te verstevigen.

Foto zonder schacht:
https://ibb.co/LrpdQrd

Iemand een idee?

[ Voor 3% gewijzigd door joenevd op 03-04-2019 21:25 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:23
Normaal zit er volgens mij een beugel op het hoogste punt, daar zet je dan met twee schroefjes de mantel mee vast. Lijkt bij jou alsof de mantel er los op staat :?

YouTube: ETNA afzuigkap installatie instructie

[ Voor 41% gewijzigd door ThinkPad op 03-04-2019 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenevd
Inderdaad een beugeltje, die zie je niet omdat die nog hoger zit. Het is zo'n uitschuifbare die bijna maximaal uitgeschoven moet worden vanwege een redelijk hoog plafond. Maar dat beugeltje helpt dus niet halverwege.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-05 10:44
Mooi filter, heb er zelf ook een (maar dan van de concurrent)

Lijkt me dat je de kap dus fysiek vast moet zetten. Bv. een extra klemmetje/beugeltje halverwege. Wij hebben daar een houtje op de muur geplaatst, en daar met een schroefje de schacht aan vast gezet (moet je dus wel een klein gaatje boren in je schacht).

[ Voor 6% gewijzigd door JDillinger op 04-04-2019 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:26
Het lijkt me niet erg gunstig voor de werking van je kap als dat ding zo klem zit, op de foto lijkt het alsof hij maar net in de schacht past. Je zou denken dat dat filter toch een beetje vrij moet kunnen uitblazen zonder al teveel weerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenevd
Het viel me voor aanschaf ook al op dat al die plasmafilters opzij uitblazen. Heb een boretti afzuigkap dus van hetzelfde merk de filter gekocht.

Zou het logischer hebben gevonden als het naar boven zou uitblazen, maar dat zal wel een technische reden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-05 10:44
joenevd schreef op woensdag 3 april 2019 @ 22:52:
maar dat zal wel een technische reden hebben.
Uiteraard - om het actieve oppervlakte te vergroten van het filter wordt filtratie gedaan door de buitenkant van de cilinder (en niet naar de bovenkant - anders zou hij heel plat en breed zijn zoals een munt).

Als het filter weinig ruimte heeft zal dit zeker invloed hebben op de luchtdoorstroming (gaat namelijk moeizamer), maar waarschijnlijk is dit geen probleem voor de filtratie en zul je alleen je afzuigkap af en toe iets harder moeten zetten. Als het goed is meet het filter de luchtdoorstroming en past zijn vermogen daarop aan dus daar zit geen probleem, alleen je afzuigkap moet iets harder werken om de lucht erdoorheen te persen.

[ Voor 13% gewijzigd door JDillinger op 04-04-2019 11:50 ]

Pagina: 1