Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaws77
  • Registratie: September 2015
  • Nu online
Hoi!

Ik ben van plan om een Chromecast Ultra aan te schaffen voor in mijn studentenkamer. Nu vroeg ik mij alleen 1 ding af, wat ik graag wil weten voordat ik de Chromecast aanschaf.

Is de Chromecast te bereiken wanneer mijn huisgenoot gebruik maakt van het 2.4ghz netwerk? De Chromecast stel ik dan in op het 5ghz netwerk.

Als het werkt kan ik op die manier de Chromecast onzichtbaar maken voor mijn huisgenoot.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:05

Reptile209

- gers -

Je moet verbonden zijn met hetzelfde wifi-netwerk als de Chromecast om hem te zien of om te casten. Dus als jouw 5 en 2.4 GHz netwerken helemaal gescheiden zijn, dan zou dat goed moeten gaan.

Oh, en zet de guest modus uit: https://support.google.com/chromecast/answer/6109292?hl=nl

[ Voor 19% gewijzigd door Reptile209 op 03-04-2019 21:22 ]

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 20:40
2,4 of 5Ghz maakt waarschijnlijk geen zak uit. Je moet zorgen dat het ding niet op het zelfde netwerk zit als je huisgenoten. Ofwel door aparte vlans in te richten, ofwel door er een extra router tussen te plaatsen (niet ideaal maar wellicht de enige optie, afhankelijk van de configuratie mogelijkheden van je huidige router)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:55

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Kijk of je op jouw wireless accespoint of router en extra netwerk aan kan maken. Dat is de makkelijkste oplossing.

Je kan natuurlijk ook altijd een extra accespoint kopen en op de huidige router aansluiten, mocht dit nodig zijn.

Ik ben zelf geen Chromcast bezitter... Maar kun je het signaal van dat ding niet verbergen? Zoals je het SSID op een wifi acccespoint ook kan verbergen.

Mijn muziekcollectie op Discogs