Nooit gedacht dat ik het nodig zou hebben, maar inmiddels al zo lang niet meer zo up-to-date met hardware dat ik toch even wat advies nodig heb..
Ik wil mijn thuis-pc upgraden, alleen de basis (PMG en dan meteen ook maar een nieuwe nvme SSD ). PC wordt gebruikt voor (casual) gamen en software development (meestal een grote Visual Studio solution van 150 tot 180 projecten) .
Dit zijn de belangrijkste onderdelen van het huidige systeem (in de basis alweer dik vijf jaar oud):
Voor de upgrade had ik het volgende in gedachten:
Qua processor zit ik nog met twijfels, is het beter om de acht-core i7-9700K zonder HT te nemen, of de 6-core i7-8700K met HT? Prijsverschil is een paar tientjes en liever neem ik dan de nieuwere architectuur.
Bij het moederbord heb ik gewoon maar eentje gekozen die zo te zien over voldoende aansluitmogelijkheden beschikt
Geheugen maakt voor mij ook niet zoveel uit, als het maar voldoende is. Met de huidige 16GB zit ik te krap, dus 32GB gekozen. Ik heb maar modules gekozen die ze voor een redelijke prijs bij Azerty verkopen (die heeft de rest van de spullen ook tegen scherpe prijzen).
En dan nog een Samsung 970 Plus er bij voor betere diskprestaties.
De rest van het systeem is volgens mij nog wel prima, er zit dacht ik ook nog een Scythe Mugen 4 koeler op de processor dus die kan ook gewoon nog mee verhuizen toch?
Mis ik nog iets of is dit wel prima zo om te upgraden?
Ik wil mijn thuis-pc upgraden, alleen de basis (PMG en dan meteen ook maar een nieuwe nvme SSD ). PC wordt gebruikt voor (casual) gamen en software development (meestal een grote Visual Studio solution van 150 tot 180 projecten) .
Dit zijn de belangrijkste onderdelen van het huidige systeem (in de basis alweer dik vijf jaar oud):
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 4770 Boxed | € 246,- | € 246,- |
| 1 | MSI Z87-G45 Gaming | € 0,- | € 0,- |
| 1 | EVGA GeForce GTX 970 4GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | WD Green SATA 3 Gb/s, 1TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master CM 690 III Closed | € 99,- | € 99,- |
| 2 | Kingston HyperX KHX1600C10D3B1K2/16G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | OCZ ModXStream Pro 600W | € 385,99 | € 385,99 |
| 1 | Samsung 830 series 256GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 102,85 | € 102,85 |
Voor de upgrade had ik het volgende in gedachten:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-9700K Boxed | € 444,99 | € 444,99 |
| 1 | MSI Mag Z390 Tomahawk | € 141,05 | € 141,05 |
| 1 | G.Skill Aegis F4-2666C19D-32GIS | € 154,- | € 154,- |
| 1 | Samsung 970 Evo Plus 500GB | € 116,83 | € 116,83 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 856,87 | |
Qua processor zit ik nog met twijfels, is het beter om de acht-core i7-9700K zonder HT te nemen, of de 6-core i7-8700K met HT? Prijsverschil is een paar tientjes en liever neem ik dan de nieuwere architectuur.
Bij het moederbord heb ik gewoon maar eentje gekozen die zo te zien over voldoende aansluitmogelijkheden beschikt
Geheugen maakt voor mij ook niet zoveel uit, als het maar voldoende is. Met de huidige 16GB zit ik te krap, dus 32GB gekozen. Ik heb maar modules gekozen die ze voor een redelijke prijs bij Azerty verkopen (die heeft de rest van de spullen ook tegen scherpe prijzen).
En dan nog een Samsung 970 Plus er bij voor betere diskprestaties.
De rest van het systeem is volgens mij nog wel prima, er zit dacht ik ook nog een Scythe Mugen 4 koeler op de processor dus die kan ook gewoon nog mee verhuizen toch?
Mis ik nog iets of is dit wel prima zo om te upgraden?
Kater? Eerst water, de rest komt later