RAM geheugen probleem met gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 MB

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alluccard
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 27-03-2024
Hallo

ik hoop hier een oplossing te kunnen krijgen voor mijn probleem.
ik heb al het een en andere ge googeld maar kom er niet uit.
ik heb gister 2 nieuwe RAM kaartjes gekocht van kingston de hyper x fury versie 2 x 4GB
er zaten al 2 kingston kaartjes in alleen een ouder model ook 2 x 4 GB maar wel het hyper x model.
voordat ik de ram kaartjes erin had gestopt had ik 1600mhz freqeuncy dit was dus met de houdige 2 kaartjes.
zodra ik de 2 nieuwe kaartjes erin had gestopt heb ik weliswaar meer ram geheugen maar de freqeuncy is omlaag gegaan naar 1333mhz.
nu heb ik in de bios geprobeerd dit te verhogen naar 1600 maar nadat hij windows wil opstarten valt de pc uit en ik denk omdat dat komt doordat ik de timings niet weet die je ook handmatig in kan vullen maar mijn bios versie is verouderd en ik kan nergens iets vinde hoe ik dat in die versie moet doen.
de nieuwe ram kaarten zijn trouwens 1866mhz temminste dat staat op de verpaking de 1600 variant hadden ze niet maar het zou niks uit moeten maken als ik ze op 1600 zet lijkt me?

alvast bedankt voor een eventuele oplossing of advies :)

greetz
mitch
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:06
Kan zijn dat bij gebruik van 4 dimms de geheugensnelheid maximaal 1333 MT/s is.

Op welke snelheid loopt het als je alleen de 1866 modules installeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alluccard
hey uszka bedankt voor je reactie.

toen ik dat probeerde starte de computer hellemaal niet meer op en was eigenlijk bang om daarna nog meer combinaties uit te proberen of kan dat verder geen kwaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alluccard
is het eigenlijk de moeite om het naar 1600 te zetten als dit mogelijk is of het gewoon zo laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:06
Wel in de juiste geheugensloten installeren. Zie hiervoor de handleiding van het mobo.

Als er een biosupdate mogelijk is zou je dat kunnen proberen, mits je nog niet de laatste biosversie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alluccard
het is een daul channel dus heb ze wel bij elkaar gestopt in de juiste sockets
ik heb idd een oude bios versie maar als ik die update gaan dan de bestaande instelingen verloren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alluccard
heb net ff de handleiding gelezen en wat ik erop uit kan maken is dat de daul channel alleen goed werkt met 2 geheugen kaartjes vandaar dat ik 1600mhz had toen er maar 2 kaartjes in zaten en nu ik er 2 bij heb gedaan hij hem verlaagd naar 1333 of zie ik dit verkeert?
zou het ook moeten werken met 4 kaartjes?

ok dankjewel sorry voor het ongemak was daar niet van bewust

[ Voor 9% gewijzigd door alluccard op 03-04-2019 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:57

br00ky

Moderator Harde Waren
@alluccard, gebruik in het vervolg de wijzigknop rechtsboven je laatste post als je nog wat wilt toevoegen voor iemand heeft gereageerd. Je kickt nu je topic wat als storend wordt ervaren.
Pagina: 1