Webhosting prijsstijgingen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sumac
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-08 15:11
Ik heb jaren gebruik gemaakt van providers zoals Versio die zeer goedkope hostingpakketten aanboden, onder de tien euro per jaar voor meerdere domeinen. Ik merk opeens dat ik geen provider meer kan vinden die onder de €3 per maand rekent. Is hier een verklaring voor? Zijn er nog goede providers die wel dit soort pakketten aanbieden? Als ik enkele vergelijkingssites bezoek, zie ik dat die sites verouderde informatie geven. Het lijkt dan alsof de prijzen nog minder dan €1 per maand zijn, maar klik je door, dan zie je dat de prijzen met factoren 3 tot 6 gestegen zijn.

Ik heb deze hostingpakketten vaak gebruikt voor kennissen die een klein bedrijfje hadden, voor het hosten van een wordpress-site, en met beperkte bezoekersaantallen werkte dat altijd goed. Ik vond de prijzen altijd erg laag, maar vind deze prijsstijging wel weer erg extreem. Nu zul je misschien denken dat je als bedrijf toch wel een paar euro per maand moet kunnen missen voor een website. Dat is ook niet m'n punt - de prijzen zijn nog steeds acceptabel. Toch vind ik het opmerkelijk en ik vraag me af waar het aan ligt.

Beste antwoord (via sumac op 04-04-2019 20:44)

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Vimexx heeft nog supergoedkope hosting.

https://www.vimexx.nl/website-maken/wordpress-website

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Vimexx heeft nog supergoedkope hosting.

https://www.vimexx.nl/website-maken/wordpress-website

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 20:14

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Wellicht hoopte ze in het verleden dat mensen meer dan alleen de goedkope hosting af gingen nemen, nu dat niet blijkt er toch maar mee gestopt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
Als je een klein bedrijfje hebt, dan maakt het mijn inziens toch niet veel uit of je jaarlijks 12 euro, of 48 euro (even ruim genomen) aan hostingkosten hebt. Dat zijn toch echt kleine bedragen, zelfs voor een kleine/beginnende ondernemer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06:14
Ik betaalde sinds 2010 niets voor basic hosting. Echter, de host stopt ermee, dus moest ik over.
30 euro inclusief 2 domeinen vond ik niet duur. Er kan wellicht wel een paar euro af, maar er zijn zo ontzettend veel partijen die hosting aanbieden dat kiezen naarmate je langer zoekt steeds moeilijker is.

Waar mijn domeinen eerder zaten kost het ook allemaal erg weinig, maar heb je wel administatie, opstartkosten en verlengkosten die er op het laatst bij worden gezet. Dat is een beetje flauw, maar zo verdient menig hosting bedrijfje dus zijn geld.