Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikerdam
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-08-2019
Wie weet waar ik een Windows 10 driver kan krijgen voor mijn Canon sx230 hs?

Canon zelf heeft het niet en na 2 dagen google en links naar diverse rampzalige sites vind ik het nog steeds niet...

Ik hoop dat iemand wel een driver heeft of een url weet te vinden waar ik het kan downloaden.

Beste antwoord (via Mikerdam op 03-04-2019 16:34)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:23

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Heb je de Windows 8 drivers al geprobeerd dan?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:23

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Heb je de Windows 8 drivers al geprobeerd dan?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikerdam
Canon heeft ook geen Windows 8 drivers en ze geven aan dat het voldoet door alleen met een USB kabel aan te sluiten en er geen driver nodig is.
Maar als ik het met USB aansluit dan zie ik de camera wel staan in "Apparaatbeheer" en wordt er door Windows 10 WEL aangegeven dat er een driver moet komen cq geïnstalleerd moet worden...:-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:15

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Mikerdam schreef op woensdag 3 april 2019 @ 16:42:
Canon heeft ook geen Windows 8 drivers en ze geven aan dat het voldoet door alleen met een USB kabel aan te sluiten en er geen driver nodig is.
Maar als ik het met USB aansluit dan zie ik de camera wel staan in "Apparaatbeheer" en wordt er door Windows 10 WEL aangegeven dat er een driver moet komen cq geïnstalleerd moet worden...:-(
Je markeert nu wel het beste antwoord maar is het daarmee ook opgelost? Dat is mij niet helemaal duidelijk.

De meeste camera's hebben ondersteuning voor MTP/PTP waardoor windows geen drivers nodig heeft en je direct bij je foto's kan.

Maar vaak is de USB poort op je camera enorm traag waardoor het downloaden van foto's erg traag gaat. Je kan beter voor twee tientjes een kaartlezer kopen en daar het kaartje van je camera in stoppen. Ook dan heb je geen driver nodig en het gaat nog sneller ook.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikerdam
Als ik de camera met USB aansluit, kan ik niet eens mijn foto's benaderen met de verkenner.
Dus ik weet niet eens of het traag is.
Met de ouwe trouwe Windows XP ging het wel altijd snel en prima... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
Ik denk dat je met een goedkope SD-kaartlezer jezelf veel frustratie en tijd kunt besparen.

The devil is in the details.

Pagina: 1