HomeKit notificaties uitzetten als hoofdbewoner afwezig is

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIPE
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 07-11-2022
Ik weet niet of dit topic hier goed zit, maar vond niet zo snel iets geschikters.

Ik heb de volgende Homekit uitdaging:

- homekit notificaties uitzetten als bijvoorbeeld de werkster thuis is, of de kinderen. Dus wanneer de twee hoofdbewoners niet thuis zijn.

Ik wordt nu gek van de notificaties van de verschillende sensoren wanneer ik en/of mijn vriendin niet thuis zijn en bijvoorbeeld de kinderen wel.

Ik weet dat ik de berichtgeving/notificaties in Homekit uit kan zetten, maar dat is omslachtig en heeft het gevaar dat je het vergeet aan te zetten.

Eigenlijk wil je een knop hebben waarop ik of iemand anders kan aangeven dat berichtgeving niet gewenst is. Een beetje zoals de "traditionele" alarmsystemen een paneel hebben waarop je d.m.v. een code het systeem kan uitzetten.

Ben benieuwd of iemand een oplossing heeft.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Je zou een aparte scène kunnen maken in HomeKit, waarbij die sensoren geen meldingen geven. Dan hoef je die alleen maar aan/uit te zetten als je weggaat of thuis komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIPE
Bedankt voor je input, maar je kan sensoren niet meenemen in een scene. Homekit meld het volgende: Sensors kunnen niet in scenes worden gebruikt omdat ze altijd aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Titelfix zodat het wat beschrijvender is, en topic type omgezet naar 'vraag', in plaats van 'discussie' :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIPE
Thnks! Nu hopen op reacties :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Je kan toch per sensor aangeven of ie notificaties moet sturen, in welk geval en op welke tijden wel/niet?

Eg: als er niemand thuis is, tussen 6PM en 7AM. In alle overige gevallen houdt ie dan z’n klep. Als je wilt dat ie geen notificaties geeft als er “iemand” thuis is, dan moet die “iemand” uitgenodigd zijn voor je woning (en dus een iPhone nodig en dus controle over je huis).

Hier is het zo ingeregeld dat als er iemand thuis komt, dat dan direct geen notificaties meer gegeven worden aan zowel de persoon die thuis is als de personen die niet thuis zijn. Dat en wat acties zoals bepaalde apparaten die in/uitschakelen (deels afhankelijk van zonsopkomst/ondergang) bij aankomst van de eerste persoon die thuiskomt of vertrek van de laatste persoon die nog thuis was.

Als je weet dat de werkster er meestal tussen 14 en 15u is, dan kan ‘t misschien al schelen als je zorgt dat ie dus enkel van 15.15 t/m 13.45 notificaties geeft en anders niet.

Er is in ieder geval naar mijn beste weten geen killswitch zoals jij hem zou willen. Althans, niet by default. Misschien dat er iets te regelen is als je alle accessoires bijv door Homebridge laat afregelen (dus de sensoren worden niet direct in homekit gezet maar via homebridge). Als dat al kan zal t wel omslachtig zijn en zal je 24/7 homebridge moeten draaien. (Op een raspberry pi ofzo) Maar goed, dat moet je zelf bekijken verder. :)

[ Voor 4% gewijzigd door WhatsappHack op 12-04-2019 02:48 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIPE
Jammer dat er nog zoiets bestaat voor Homekit. Een homekit code paneel waar je bepaalde code's kan koppelen aan bepaalde acties zou ideaal zijn. Nu zijn de mogelijkheden om dit domotica systeem te gebruiken voor bewaking van je huis beperkt. Hopen dat er snel een oplossing voor komt.

Ik ga binnenkort proberen om de notificaties te beperken d.m.v. het instellen van tijdstippen zoals whatsapphack advisseert, maar helemaal zaligmakend is dat natuurlijk niet

Bedankt voort het meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klokkert1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 20:23
Misschien is het mogelijk doormidden van de app shortcuts een shortcut aan te maken die de notificaties aan/uit zet?
Pagina: 1