Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• AltTabKeys
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 19:18
Beste leden.

Door schade aan het netwerk hier is o.a mijn oude 860 Evo 250Gb SSD hartstikke deud. En daar stonden net al mijn games op.... help!

Tijd voor een nieuwe dus. Nu ben ik vertrouwt met Samsung's m2 SSD (Heb al een 970 Evo 500Gb).
Nu dacht ik, nieuwe SSD. Dus ook tijd voor een 2e m.2 i.p.v normale SSD. Maarrrrrrr!
Toen zag ik dat Corsair ook sinds kort een M.2 SSD heeft :o.

Heeft er iemand ervaring met de MP510 960 gb of 1920gb?

Daarnaast, als jullie moesten kiezen uit deze 3 producten (zie deze lijst: DEZE ). Welke zou het worden?

En wat is het verschil tussen de 970 Evo & Plus? Behalve het 10,- prijsverschil?

Thanks!

EDIT:

Mijn nieuwe m.2 SSD wordt ook gebruikt voor Videobewerking trouwens. Helemaal vergeten te vermelden ^_^

AltTabKeys wijzigde deze reactie 03-04-2019 14:59 (7%)

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 19:45

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Volgens mij heb je geen vraag gesteld die je met een paar seconden googlen niet kunt beantwoorden?. Klein beetje effort mag je er toch wel in stoppen?.

Google een review van de Corsair en Samsung, check het prijsverschil en de keuze is snel gemaakt denk ik.

i9 9900k @ 5,0Ghz | Asus XI HERO | GTX 1080 TI Gaming X | Corsair 32G | Asus MG279Q | Corsair RM750 | Synology DS1817+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• AltTabKeys
Tortelli schreef op woensdag 3 april 2019 @ 14:37:
Volgens mij heb je geen vraag gesteld die je met een paar seconden googlen niet kunt beantwoorden?. Klein beetje effort mag je er toch wel in stoppen?.

Google een review van de Corsair en Samsung, check het prijsverschil en de keuze is snel gemaakt denk ik.
De reviews van de Corsair zijn kalig... Overigens vraag ik niet om een grote mond van een forumlid...

En bij de EVO vs plus zie ik alleen klein snelheidsverschil. Maar kan nergens iets terug vinden over de levensduren van alle 3 :-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 15:55

iCore

Dat is mijn uitspraak.

De corsair MP510 gaat (volgens spec!) bijna 3x zo lang mee. (1.7PB vs 600TB vs 600TB)
De MP510 is ook wat sneller dan de 970 Evo (niet plus). en is ongeveer 60 euro goedkoper. Ik zou gewoon de MP510 kopen (want goedkoper, volgens spec even / bijna evengoed en langere levensduur)

Oh en levensduur staat onder het tabje ''Duurzaamheid'' (In uren en in TBW)

Total Bytes Written (TBW)
De maximum gegarandeerde hoeveelheid bytes dat over de gehele levensduur van de SSD kan worden beschreven. Als dit getal wordt overschreden, neemt de kans op fouten bij het schrijven of lezen van data toe. Vaak vervalt ook de garantie als de TBW hoger is dan het door de fabrikant aangegeven maximum.

Corsair Force MP510 960GB Review van Foritain / TT

iCore wijzigde deze reactie 03-04-2019 14:47 (51%)

Mensen zijn niet perfect, Software gemaakt door mensen, dus ook niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 19:45

Tortelli

mixing gas and haulin ass

AltTabKeys schreef op woensdag 3 april 2019 @ 14:40:
[...]

De reviews van de Corsair zijn kalig... Overigens vraag ik niet om een grote mond van een forumlid...

En bij de EVO vs plus zie ik alleen klein snelheidsverschil. Maar kan nergens iets terug vinden over de levensduren van alle 3 :-)
https://www.anandtech.com...ir-force-mp510-ssd-review
https://www.tomshardware....force-mp510-ssd,5848.html
https://www.guru3d.com/ar...510-m-2-ssd-review,1.html

Met b.v. AS SSD krijg je een aardig beeld van de prestaties en kun je dus zien dan die Corsair serieus snel is.
Daarnaast fors goedkoper, simpele keuze lijkt me dus.

Overigens, puur voor games zou je ook een nog grotere (non NVMe) SSD kunnen overwegen als die echt goedkoper is. pricewatch: Samsung 860 QVO 1TB zal het voor games ook prima doen, denk niet dat je het prestatieverschil gaat merken in reallife applicaties/games.

Heb bovenstaande echt in 10 seconden bij elkaar gegoogled, klein beetje eigen inzet wordt normaal wel verwacht op GoT.

Tortelli wijzigde deze reactie 03-04-2019 15:28 (4%)

i9 9900k @ 5,0Ghz | Asus XI HERO | GTX 1080 TI Gaming X | Corsair 32G | Asus MG279Q | Corsair RM750 | Synology DS1817+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 18:28
Ik heb de 510 in 480GB versie als bootdrive. Niks te klagen tot nu toe. Voor die gekozen vanwege de prijs en de TBW waardes.

Verder merk ik 0 verschil ten opzichte van mijn oude Hynix SL308 qua snelheid.

Pyramiden wijzigde deze reactie 03-04-2019 14:56 (24%)

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

AltTabKeys schreef op woensdag 3 april 2019 @ 14:31:
Beste leden.

Door schade aan het netwerk hier is o.a mijn oude 860 Evo 250Gb SSD hartstikke deud. En daar stonden net al mijn games op.... help!

Tijd voor een nieuwe dus. Nu ben ik vertrouwt met Samsung's m2 SSD (Heb al een 970 Evo 500Gb).
Nu dacht ik, nieuwe SSD. Dus ook tijd voor een 2e m.2 i.p.v normale SSD. Maarrrrrrr!
Toen zag ik dat Corsair ook sinds kort een M.2 SSD heeft :o.

Heeft er iemand ervaring met de MP510 960 gb of 1920gb?

Daarnaast, als jullie moesten kiezen uit deze 3 producten (zie deze lijst: DEZE ). Welke zou het worden?

En wat is het verschil tussen de 970 Evo & Plus? Behalve het 10,- prijsverschil?

Thanks!

EDIT:

Mijn nieuwe m.2 SSD wordt ook gebruikt voor Videobewerking trouwens. Helemaal vergeten te vermelden ^_^
m.2 zegt niets, verschil zit hem in Sata of oa NVMe SSD. als je Adobe Premiere Pro CC-2019 gebruikt, kan een NVMe aan te raden zijn. OS etc kan gewoon op Sata SSD.

oa vergelijkingstest van NVMe SSD's. https://www.pcmag.com/rou...e-solid-state-drives-ssds

Verschil in m.2 Sata SSD en NVMe m.2 is de snelheid in laden. Je spelletje die je speelt wordt er niet sneller van. oa 4K videobewerken kan er wel baad bij hebben. dat kun je oa ook vinden met tests van oa Pugetsystems.

Corsair heeft al vanaf eind 2016 NVMe SSD's, dat is niet recent

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• AltTabKeys
Hackus schreef op woensdag 3 april 2019 @ 15:58:
[...]

m.2 zegt niets, verschil zit hem in Sata of oa NVMe SSD. als je Adobe Premiere Pro CC-2019 gebruikt, kan een NVMe aan te raden zijn. OS etc kan gewoon op Sata SSD.

oa vergelijkingstest van NVMe SSD's. https://www.pcmag.com/rou...e-solid-state-drives-ssds

Verschil in m.2 Sata SSD en NVMe m.2 is de snelheid in laden. Je spelletje die je speelt wordt er niet sneller van. oa 4K videobewerken kan er wel baad bij hebben. dat kun je oa ook vinden met tests van oa Pugetsystems.

Corsair heeft al vanaf eind 2016 NVMe SSD's, dat is niet recent
Als ik hem goed begrijp is een PCIe (Dat is NVME toch? Daar heb ik het over). In praktijk voor gamen het beste, ook voor het renderen van videos, toch?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

AltTabKeys schreef op woensdag 3 april 2019 @ 16:07:
[...]

Als ik hem goed begrijp is een PCIe (Dat is NVME toch? Daar heb ik het over). In praktijk voor gamen het beste, ook voor het renderen van videos, toch?
laadtijden zijn sneller, je game werkt niet merkbaar sneller.

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• Renault
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 16:28
- M2 = de fysieke aansluiting, dus dat kan zowel SATA als NVME zijn.
- NVME in M2 format loopt zo snel als hij kan en die wordt niet gelimiteerd door de PCIe bus (bij voldoende lanes)
- SATA in M2 format is gelimiteerd op de maximale SATA-snelheid.

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 18:04

br00ky

Moderator Harde Waren
(jarig!)

• AltTabKeys
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True