Ik heb op een Windows Server 2019 Standard server SQL Server 2017 geinstalleerd. De TCP configuratie van de SQL is volgens mij juist want ik kan connecten vanaf een andere machine met SQL Server Management Studio. Het vreemde is alleen dat ik connect naar de standaard poort 1433 maar deze toch moet specificeren anders connect hij niet.
Dus SERVERNAAM\SQLINSTANCE werkt niet echter SERVERNAAM,1433\INSTANCENAAM wel.
Weet iemand waarom dat is? Het lijkt wel of dit recent opeens is aangepast, voorheen bij oudere versies was het niet nodig de poort te specificeren en pakte hij gewoon 1433
Ook vreemd trouwens dat je in SSMS het poortnummer moet specificeren na een komma en niet dubbele punt zoals gebruikelijk is normaal. Dan kun je je flink op kapot zoeken. Ik begreep wel dat je met een dubbele punt het protocol kan specificeren zoals udp:SERVERNAAM,1433\INSTANCENAAM of tcp: etc
Dus SERVERNAAM\SQLINSTANCE werkt niet echter SERVERNAAM,1433\INSTANCENAAM wel.
Weet iemand waarom dat is? Het lijkt wel of dit recent opeens is aangepast, voorheen bij oudere versies was het niet nodig de poort te specificeren en pakte hij gewoon 1433
Ook vreemd trouwens dat je in SSMS het poortnummer moet specificeren na een komma en niet dubbele punt zoals gebruikelijk is normaal. Dan kun je je flink op kapot zoeken. Ik begreep wel dat je met een dubbele punt het protocol kan specificeren zoals udp:SERVERNAAM,1433\INSTANCENAAM of tcp: etc