Beste Tweakers, hopelijk kunnen jullie me helpen. Ik wil graag een gaming desktop bouwen voor mijn zoontje, maar heb nog nooit zelf een PC in elkaar gezet. Nou ben ik niet compleet a-technisch, dus het in elkaar zetten zal hopelijk wel lukken. Ik heb vooral hulp nodig bij de keuze van de componenten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC gaat vooral gebruikt worden om op te gamen. Hij speelt momenteel Overwatch met de laagste settings op een laptop. Hij zal de computer ook gebruiken voor school, fotobewerking en videobewerking, maar het gamen zal waarschijnlijk de hoogste prestaties vereisen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget ligt rond de EUR 1.000,-.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur (toetsenbord, muis, monitor) heeft hij al. Het gaat puur om de desktop.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik baseer mijn eerste opzet op de Best Buy Guide van maart 2019.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De desktop die uit de Best Buy Guide komt heeft een doorzichtige zijkant, maar zo te zien geen enkel component met verlichting. Ik zou het wel leuk vinden om iets van LED toe te voegen.
Ga je overklokken?
Dat verwacht ik niet, nee. Tenzij heel noodzakelijk, maar dan moet ik me daar eerst eens serieus in verdiepen
Wat verwacht je van ons?
Mijn concrete vragen zijn:
Alvast bedankt voor jullie hulp
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC gaat vooral gebruikt worden om op te gamen. Hij speelt momenteel Overwatch met de laagste settings op een laptop. Hij zal de computer ook gebruiken voor school, fotobewerking en videobewerking, maar het gamen zal waarschijnlijk de hoogste prestaties vereisen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget ligt rond de EUR 1.000,-.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur (toetsenbord, muis, monitor) heeft hij al. Het gaat puur om de desktop.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik baseer mijn eerste opzet op de Best Buy Guide van maart 2019.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De desktop die uit de Best Buy Guide komt heeft een doorzichtige zijkant, maar zo te zien geen enkel component met verlichting. Ik zou het wel leuk vinden om iets van LED toe te voegen.
Ga je overklokken?
Dat verwacht ik niet, nee. Tenzij heel noodzakelijk, maar dan moet ik me daar eerst eens serieus in verdiepen
Wat verwacht je van ons?
Mijn concrete vragen zijn:
- Ik zou dus graag iets van verlichting aan de build toevoegen. Zouden jullie dan een losse LED-strip gebruiken, of bijvoorbeeld de ventilatoren vervangen door varianten met licht?
- Ik lees matige reviews over de koeling die in de BBG staat, vooral qua eenvoud van inbouwen. Wat stellen jullie als alternatieven voor?
- Als ik dit setje zo bestel, heb ik dan ook alles in huis om het samen te stellen? Of zijn er nog aanvullende kabels oid nodig?
- Hebben jullie nog andere tips/suggesties/aanvullingen voor deze build?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 156,79 | € 156,79 |
1 | ASRock B450M Pro4 | € 75,90 | € 75,90 |
1 | MSI GeForce RTX 2060 Ventus 6G OC | € 370,99 | € 370,99 |
1 | NZXT H500 Zwart | € 73,96 | € 73,96 |
1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 27,- | € 27,- |
1 | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 84,50 | € 84,50 |
1 | BitFenix Formula Gold 450W | € 65,- | € 65,- |
1 | Intel 660p 1TB | € 118,- | € 118,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 972,14 |
Alvast bedankt voor jullie hulp
The true test of a fan's mettle is the same as it is for any player: were you there when you were needed most?