[WhatsApp] Oude back-up openen en lezen op computer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeff3456
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-02-2024
beste,
ik weet niet zeker of ik dit hier goed plaats, maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

is er een simpele manier op whatsapp backups te lezen op de computer?

zo nee, kan ik anders een whatsapp backup installeren op een oude telefoon met een ander nummer? want dan koop ik een prepaid simkaartje. staat whatsapp dit toe?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Dr.Fone, Android WhatsApp Backup Extractor en nog iets van xda

helaas lijken deze software niet te werken. (of ik kan er niet mee omgaan :p)
de backup bevind zich op mijn hardeschijf, deze heb ik gekopieerd uit mijn oude telefoon een paar jaar geleden. kan het makkelijk weer op een sd kaartje zetten.

Beste antwoord (via jeff3456 op 03-04-2019 15:39)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:19

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@jeff3456 ik ga er even vanuit dat het een WhatsApp backup van Android is, dus schopje van WAO naar AND.

Verder voldoet je openingspost niet helemaal aan de eisen die we er aan stellen, er ontbreekt namelijk nog een hoop informatie. Zou je het volgende toe willen voegen:
- Van welk platform komt de backup? (iOS, Android, etc..)
- Heb je het nummer van de backup nog in gebruik?
- Van wat voor toestel is de backup?
- Hoe oud?

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.

Dat gezegd hebbende. WhatsApp encrypt zijn backups, waardoor deze alleen via WhatsApp zelf geuncrypt kunnen worden. Daarnaast moet dat ook nog eens gebeuren met het nummer waarvan de backup is.

Wanneer je dat nummer niet meer tot je beschikking hebt, ben ik bang dat je pech hebt.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
*knip*. Dit voegt niks toe.

[ Voor 97% gewijzigd door rens-br op 03-04-2019 13:25 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@jeff3456 ik ga er even vanuit dat het een WhatsApp backup van Android is, dus schopje van WAO naar AND.

Verder voldoet je openingspost niet helemaal aan de eisen die we er aan stellen, er ontbreekt namelijk nog een hoop informatie. Zou je het volgende toe willen voegen:
- Van welk platform komt de backup? (iOS, Android, etc..)
- Hoe oud?

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.

Dat gezegd hebbende. WhatsApp encrypt zijn backups, waardoor deze alleen via WhatsApp zelf geuncrypt kunnen worden. Daarnaast moet dat ook nog eens gebeuren met het nummer waarvan de backup is.

Wanneer je dat nummer niet meer tot je beschikking hebt, ben ik bang dat je pech hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeff3456
- Van welk platform komt de backup?
Android
ja
htc desire 820, htc desire 300
- Hoe oud?
5 jaar, 3 jaar en 2 jaar
huidige back up staat op google drive

@Aggressor nee zijn mijn eigen back ups. ik back up alles sinds ik mijn eerste telefoon kreeg. de reden dat ik het met een andere nummer zou willen proberen is zodat mijn huidige gesprekken niet verloren gaan of overgeschreven worden.

@rens-br ik zal dus heel voorzichtig de oude backup moeten openen op mijn huidige telefoon en zorgen dat de huidige chats niet worden overgeschreven door de oude back up. ik zal eens uitzoeken hoe dat precies werkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

jeff3456 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:42:
@rens-br ik zal dus heel voorzichtig de oude backup moeten openen op mijn huidige telefoon en zorgen dat de huidige chats niet worden overgeschreven door de oude back up. ik zal eens uitzoeken hoe dat precies werkt
Ja kan backups alleen openen door WhatsApp te verwijderen, daarna de backup op het toestel te zetten. WhatsApp te installeren en de backup te laten terugzetten.

Let wel op dat het activeren van WhatsApp maar een aantal keer achter elkaar kan en je daarna een afkoelperiode krijgt van een dag en die wordt naar mate het aantal activaties steeds langer.

Maar als ik het goed begrijp bevatten je oude backups dingen die niet meer in je huidige geschiedenis hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeff3456
goed om te weten dat er een afkoelperiode is.

ja klopt idd. ik heb vroeger niet alles perfect gebackupt. dit komt door crashen van de telefoon of hard resets. dus waarschijnlijk ben ik ook echt data kwijt.

de reden dat ik de back ups will bekijken is voor de lol. gewoon ff zien wat ik vroeger deed hahaha.
vervelend dat het zo versleuteld is. ik hoop dat whatsapp ooit nog een app maakt om oude back ups makkelijk te lezen.

bedankt voor je hulp!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Wat googlen levert me op dat er wel wat software is om die backup file te decrypten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

jeff3456 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:42:
Simkaartje in andere telefoon stoppen, niet inloggen met je Google account (zodat Whatsapp geen backup naar Gdrive kan maken of afhalen, en daarmee de huidige overschrijft), oude backups op telefoon in juiste map zetten en Whatsapp installeren. Zou in principe moeten werken om de oude chats te lezen.
Pagina: 1