Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredjeV
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-08-2024
Dag allemaal,

Wil graag de Nest E aankopen maar hoop dat hij voldoet.

Mijn huidige (Siemens) thermostaat stel ik bvb in op 22 graden, hij start de verwarming en stopt bij 23.
Dan laat hij de zaak afkoelen tot de temperatuur van 21.5 bereikt is, en warmt dan weer op tot 23.

Dit gaat zo continu en is een behoorlijk temperatuursverschil.

Kan iemand zeggen welke nauwkeurigheid de Nest E heeft, niet dat ik in het zelfde probleem terecht kom.

Dank en groetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@FredjeV Ligt dat wel aan de thermostaat? Of is de verwarming te agressief waardoor deze te ver doorslaat bij het verwarmen? En daarna misschien teveel tocht om de afkoeling op tijd op te vangen? Ik ben overigens geen verwarmingsexpert, hoor ;)

En is de marge die de Siemens neemt niet instelbaar?

En ik weet niet waar je meet, maar hou er rekening mee dat de temperatuur sowieso verschillend kan zijn, afhankelijk van waar je staat in huis. Dus gaat het puur om de gevoelstemperatuur? Meet dan eens op de plek waar je zit, op dat moment.

[ Voor 30% gewijzigd door Room42 op 03-04-2019 10:53 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredjeV
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-08-2024
Nee de marge is niet instelbaar, het is een Siemens RDH10, opgehangen door de CV-firma.
Deze Thermostaat heeft een marge van +/- 1 waardoor hij de woning zo ver afkoelt.
Daarom dat ik hoop de Nest E nauwkeuriger is, dus de verwarming sneller laat aanspringen zodat er een gelijkmatige temperatuur is.