Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Essie689
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-09-2022
Mijn partner en ik denken steeds vaker over het verhuizen naar Brabant.. Dat betekend echter ook dat ik opzoek moet naar een andere baan (waarschijnlijk lager inkomen tov werk in Amsterdam).

Ik twijfel echter enorm over de juiste volgorde...

Stappen die we moeten ondernemen zijn:
1) Verkoop huidige woning (mogelijk wat lastiger aangezien we in een klein dorp wonen, staat veel in de omgeving te koop in onze prijsklasse en verkoop loopt niet echt heel snel).

2) Zoeken van nieuwe baan (grote kans eerst tijdelijk contract dus geen mogelijkheden tot hypotheek nieuwe woning, eerst huren? Dat betekend dus met een groot gezin 2x moeten verhuizen, mogelijk ook de kinderen in korte tijd twee keer naar nieuwe school).

3) Opzeggen van huidige baan (geen probleem, 2 maanden opzegtermijn).

4) Zoeken nieuwe woning? (Kopen waarschijnlijk niet mogelijk? Dus eerst huren? Niet heel veel beschikbaar... Plus dubbele verhuizing..).

Het mooiste zou natuurlijk zijn als ik eerst mijn huidige woning verkocht krijg (met een oplevertermijn pas over 3-6 maanden). Vervolgens een nieuwe baan vind in het zuiden met direct een vast contract, waardoor we ook nog eens binnen dat termijn een nieuwe woning kunnen kopen en direct naar de nieuwe woning over kunnen. Mijn gevoel zegt echter dat dit in theorie prima gaat, maar dat de praktijk toch anders uit gaat pakken. Iemand tips, die toevallig eenzelfde pad bewandeld heeft?

[edit1] Ivm consignatiedienst mag ik contractueel niet verder dan op 1 uur reistijd van kantoor af zitten.
[edit2] Ik heb bij mijn baas laten vallen, dat ik overweeg naar het zuiden te verhuizen. Helaas was de reactie verre van wat ik gehoopt had. De reactie was zelfs zo negatief dat ik er nu nog steeds dagelijks "last" van heb... Enerzijds wel begrijpelijk, want ik heb indirect aangegeven dat overweeg om te vertrekken. Maar de enorm kinderlijke reactie had ik echter niet verwacht. Maarja, dat maakt de keuze uit eindelijk wel makkelijker.

[ Voor 16% gewijzigd door Essie689 op 25-04-2019 12:53 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• lmno31
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-09 20:33
Is het niet slimmer om eerst je huis te verkopen en een nieuwe aan te kopen. Wanneer je dan lekker in je nieuwe huis zit pas op zoek te gaan naar een andere baan? Veel minder gezeur met banken die moeilijk doen over een tijdelijk dienst verband en je hoeft maar 1x te verhuizen. Nadeel is wel dat je dan de eerste tijd wat meer tijd aan heen en weer rijden kwijt bent (+waarschijnlijk meer files).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essie689
lmno31 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 09:15:
Is het niet slimmer om eerst je huis te verkopen en een nieuwe aan te kopen. Wanneer je dan lekker in je nieuwe huis zit pas op zoek te gaan naar een andere baan? Veel minder gezeur met banken die moeilijk doen over een tijdelijk dienst verband en je hoeft maar 1x te verhuizen. Nadeel is wel dat je dan de eerste tijd wat meer tijd aan heen en weer rijden kwijt bent (+waarschijnlijk meer files).
Ik heb die optie idd al bekeken, maar ik ken mijn baas goed genoeg om te weten dat hij dat totaal niet ziet zitten. Hij zal een enorm probleem maken van 2x2uur reistijd (en hij snapt natuurlijk ook wel dat ik dan daar opzoek ga naar een nieuwe baan). Contractueel mag het ook niet, want ze nemen alleen maar mensen aan die op maximaal 1 uur reistijd vanaf kantoor zitten.

Ik heb het anders om natuurlijk ook al bekeken. Maar dan zit ik met het feit dat mijn woonlasten hetzelfde blijven en mijn salaris achteruit gaat. Daarnaast denk ik dat de gemiddelde baas ook niet op 2x2uur reistijd per dag zit te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11:08
Ik ken diverse mensen die in Amsterdam werken en aan de andere kant van het land wonen. Nouja, die wonen dan in Den Bosch, Arnhem, Eindhoven ofzo. OV verbinding is an sich prima en de A2 is ook breed zat. Dat geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Lastig te zeggen wat een goede volgorde is.

Wat is de voornaamste reden om naar Brabant te willen verhuizen?

Als ik (ook woonachtig regio Amsterdam, maar niet in Amsterdam) zou verhuizen naar het zuiden, dan zou ik eerst een nieuwe (koop)woning zoeken op een plek waar ik graag zou willen wonen.
Tegelijkertijd (of wellicht daarvoor al) alles in gang zetten om je huidige woning verkoop gereed te maken. Dus de kleine klusjes die eventueel nog gedaan moeten worden zou ik snel mogelijk afronden. Zeker als je in een wijk zit, waar de huizen wat langer te koop staan. Je kan jezelf onderscheiden door het instapklaar te maken voor de nieuwe bewoners. Dus wellicht even een nieuw likje (neutrale kleur) verf binnen, tuin onkruid vrij maken, etc. Dan een verkoopmakelaar zoeken die alles alvast voorbereid.

Zodra je een nieuwe (koop)woning in het zuiden hebt gevonden, je eigen woning zo snel mogelijk verkopen. Wellicht dat je dan ook niet de hoofdprijs moet vragen, maar net concurrerend genoeg moet zijn met de andere huizen. Maar aangezien jouw huis instapklaar is, zal jouw huis waarschijnlijk sneller verkopen dan het huis waar nog veel aan gedaan moet worden.

Je baan zou ik for the time being lekker aanhouden. Op en neer pendelen van het zuiden naar Amsterdam is op zich prima te doen, mits je buiten de spitstijden rijdt. Zelf heb ik een tijd in regio Rotterdamse Haven gewerkt. Kwestie van op tijd vertrekken (zowel 's morgens als 's middags) en dan rijdt je het in iets meer dan een uurtje.

Zodra je gesettled bent, lekker op zoek naar een nieuwe baan gaan. En wellicht valt het reizen je ook wel mee, en hoef je niet eens op zoek naar een andere baan.

EDIT
Essie689 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 09:24:
[...]

Ik heb die optie idd al bekeken, maar ik ken mijn baas goed genoeg om te weten dat hij dat totaal niet ziet zitten. Hij zal een enorm probleem maken van 2x2uur reistijd (en hij snapt natuurlijk ook wel dat ik dan daar opzoek ga naar een nieuwe baan). Contractueel mag het ook niet, want ze nemen alleen maar mensen aan die op maximaal 1 uur reistijd vanaf kantoor zitten.

Ik heb het anders om natuurlijk ook al bekeken. Maar dan zit ik met het feit dat mijn woonlasten hetzelfde blijven en mijn salaris achteruit gaat. Daarnaast denk ik dat de gemiddelde baas ook niet op 2x2uur reistijd per dag zit te wachten.
Lees nu je reactie...
Hoe kom je aan 2x 2 uur reistijd? Amsterdam - Brabant is (buiten de spits) echt geen 2 uur reizen...
En je baas kan je niet verplichten om niet te verhuizen. Alleen bij het in dienst komen, kunnen ze kijken of je binnen een uur reistijd van het kantoor zit (criteria die zij zelf stellen tijdens de sollicitatie procedure), maar er moeten wel heel zwaar wegende redenen zijn, om bestaand personeel niet te laten verhuizen.
Tenzij je natuurlijk op de IC van het AMC o.i.d.d werkt en binnen een uur bij een (spoed)operatie moet kunnen zijn, maar dan zou denk ik dat uur ook wel een stuk kleiner zijn ;-)

[ Voor 29% gewijzigd door BastaRhymez op 03-04-2019 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11:08
Gehehe. Gelukkig doet mijn baas dat niet. Ik ben met het OV ook 5 kwartier bezig, deur tot deur. En dan zit ik ruim binnen 50 km van mijn werk. Of is dat alleen per auto in optimale omstandigheden waar alle verkeerslichten op groen staan, je constant de maximale snelheid kan rijden en geen file hebt? Want dan kan ik het inderdaad in een minuut of 20 doen en zit ik binnen 25 minuten na vertrek letterlijk op mijn werkplek.

Tenzij je diensten hebt waarbij je binnen een tijd x op kantoor moet zijn, kan je daarop niet ontslagen worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Pizza_Boom op 03-04-2019 09:33 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:01

Standeman

Prutser 1e klasse

[...]

Werk je bij de brandweer of andere spoedeisende dienstverlening? Een baas heeft doorgaans geen zak te maken waar je wil wonen. Het is ook hoogst ongebruikelijk dat dit soort dingen contractueel vastgelegd worden.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:35
Wat @Standeman zegt je baas heeft niks te zeggen waar jij mag wonen aangezien hij niet bevoegd is om jou persoonlijke levenssfeer te mogen aantasten buiten de 9-5 maandag t/m vrijdag dat je op kantoor bent.

Dit kan natuurlijk anders zijn als je bij de brandweer of zo zit. Als je het helemaal zeker wilt weten dan kun je natuurlijk contact opnemen met je rechtsbijstandsverzekering/juridisch loket. Maar ontslaan hiervoor kunnen ze niet, tenzij ze een grote zak met geld mee krijgt. Dus mijn advies zou ook zijn Nieuwhuis kopen oude verkopen en dan gewoon de extra reistijd voorlief nemen tot alles geregeld is en dan een nieuwe baan zoeken.

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essie689
Pizza_Boom schreef op woensdag 3 april 2019 @ 09:24:
Ik ken diverse mensen die in Amsterdam werken en aan de andere kant van het land wonen. Nouja, die wonen dan in Den Bosch, Arnhem, Eindhoven ofzo. OV verbinding is an sich prima en de A2 is ook breed zat. Dat geen optie?
BastaRhymez schreef op woensdag 3 april 2019 @ 09:25:
Lastig te zeggen wat een goede volgorde is.

Wat is de voornaamste reden om naar Brabant te willen verhuizen?

Als ik (ook woonachtig regio Amsterdam, maar niet in Amsterdam) zou verhuizen naar het zuiden, dan zou ik eerst een nieuwe (koop)woning zoeken op een plek waar ik graag zou willen wonen.
Tegelijkertijd (of wellicht daarvoor al) alles in gang zetten om je huidige woning verkoop gereed te maken. Dus de kleine klusjes die eventueel nog gedaan moeten worden zou ik snel mogelijk afronden. Zeker als je in een wijk zit, waar de huizen wat langer te koop staan. Je kan jezelf onderscheiden door het instapklaar te maken voor de nieuwe bewoners. Dus wellicht even een nieuw likje (neutrale kleur) verf binnen, tuin onkruid vrij maken, etc. Dan een verkoopmakelaar zoeken die alles alvast voorbereid.

Zodra je een nieuwe (koop)woning in het zuiden hebt gevonden, je eigen woning zo snel mogelijk verkopen. Wellicht dat je dan ook niet de hoofdprijs moet vragen, maar net concurrerend genoeg moet zijn met de andere huizen. Maar aangezien jouw huis instapklaar is, zal jouw huis waarschijnlijk sneller verkopen dan het huis waar nog veel aan gedaan moet worden.

Je baan zou ik for the time being lekker aanhouden. Op en neer pendelen van het zuiden naar Amsterdam is op zich prima te doen, mits je buiten de spitstijden rijdt. Zelf heb ik een tijd in regio Rotterdamse Haven gewerkt. Kwestie van op tijd vertrekken (zowel 's morgens als 's middags) en dan rijdt je het in iets meer dan een uurtje.

Zodra je gesettled bent, lekker op zoek naar een nieuwe baan gaan. En wellicht valt het reizen je ook wel mee, en hoef je niet eens op zoek naar een andere baan.

EDIT

[...]

Lees nu je reactie...
Hoe kom je aan 2x 2 uur reistijd? Amsterdam - Brabant is (buiten de spits) echt geen 2 uur reizen...
En je baas kan je niet verplichten om niet te verhuizen. Alleen bij het in dienst komen, kunnen ze kijken of je binnen een uur reistijd van het kantoor zit (criteria die zij zelf stellen tijdens de sollicitatie procedure), maar er moeten wel heel zwaar wegende redenen zijn, om bestaand personeel niet te laten verhuizen.
Tenzij je natuurlijk op de IC van het AMC o.i.d.d werkt en binnen een uur bij een (spoed)operatie moet kunnen zijn, maar dan zou denk ik dat uur ook wel een stuk kleiner zijn ;-)
Pizza_Boom schreef op woensdag 3 april 2019 @ 09:32:
[...]
Gehehe. Gelukkig doet mijn baas dat niet. Ik ben met het OV ook 5 kwartier bezig, deur tot deur. En dan zit ik ruim binnen 50 km van mijn werk. Of is dat alleen per auto in optimale omstandigheden waar alle verkeerslichten op groen staan, je constant de maximale snelheid kan rijden en geen file hebt? Want dan kan ik het inderdaad in een minuut of 20 doen en zit ik binnen 25 minuten na vertrek letterlijk op mijn werkplek.

Tenzij je diensten hebt waarbij je binnen een tijd x op kantoor moet zijn, kan je daarop niet ontslagen worden.
Standeman schreef op woensdag 3 april 2019 @ 09:33:
[...]

Werk je bij de brandweer of andere spoedeisende dienstverlening? Een baas heeft doorgaans geen zak te maken waar je wil wonen. Het is ook hoogst ongebruikelijk dat dit soort dingen contractueel vastgelegd worden.
Ik zou graag in een bepaalde regio (liefst zelfde dorp als mijn familie) willen wonen. Mijn werk zit ook niet in Amsterdam, maar net ten noorden. Als ik dus even op 9292ov kijk dan zit ik met een reistijd van 2:15 tot 2:30 per reis (dus 4,5 tot 5 uur per dag) met het openbare vervoer. Met de auto is het 1uur en 45minuten per reis (zolang er geen file staat), maar ik moet dus om volledig amsterdam heen rijden, dus daar kan ik in de spits wel wat extra tijd bij tellen.

Daarnaast heb ik consignatiedienst vanuit mijn werk, waardoor ik dus ook idd met enige regelmaat beschikbaar moet zijn op het werk. Vandaar ook de maximale reistijd van 1 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik weet niet in hoeverre het legaal is, maar ik begrijp wel dat een werkgever er niet op zit te wachten. Dat is hetzelfde als dat ze niet willen dat je een tweede baan hebt: Zodat je ook nog wat energie over hebt om te werken, en 4 uur reistijd per dag is wel vragen om problemen.

Als TS zou ik eerst eens wat zaken op een rij zetten. Wat kan er wel met een hypotheek, en wat niet. Ik heb ook een hypotheek gekregen met een werkgeversverklaring waarop stond dat de week erna ik er niet meer werkte. (Ja, HR keek ook vreemd op dat ik die nodig had. Ik kon ook geen hypotheek krijgen in proeftijd bij volgende baan, en ook niet tijdens mijn paar weken werkloosheid. Maar de dag ervoor kon dat wel). En dan uiteraard hoeveel hypotheek heb je nodig? Oftewel wat voor een woning zoek je? En op welke locatie (op zijn minst of je in één van de steden hier, in een dorp of in een gehucht wil wonen).

Daar zou ik dan de rest van laten afhangen.

Edit: Zelfde dorp als familie dus, dat maakt het al een stuk makkelijker, want dan kan je zo zien hoeveel hypotheek je ongeveer nodig gaat hebben, samen met huidige overwaarde (of onderwaarde) van je woning. En je weet waar je kan gaan zoeken naar werk.

[ Voor 11% gewijzigd door Sissors op 03-04-2019 09:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apiekool
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-09 14:47
Ik ben toevallig net met dit proces bezig. Wij gaan verhuizen vanaf omgeving Amsterdam naar de Achterhoek. Onze volgorde is deze:

- Ons eigen huis helemaal klaar gemaakt voor verkoop
- nieuw huis gevonden en gekocht (kan eventueel met een voorbehoud van verkoop eigen woning!)
- Eigen huis te koop gezet en verkocht (randstad, niet zo moeilijk op het moment)

De reden dat we ons eigen huis niet eerder te koop plaatsten is omdat we nogal specifieke eisen hadden met betrekking tot het pand dat we wilden kopen.

Wat betreft mijn werkgever heb ik het wel makkelijker. Ik zit in de detachering en mijn werkgever heeft aangegeven dat hij in de buurt van mijn nieuwe omgeving naar werk zal zoeken.

In jouw geval zou ik gewoon gaan en later naar je werk kijken. Ik weet niet in welke branche je werkt, maar van alle zaken die je moet regelen is een baan de makkelijkste om op te lossen. Maar misschien heb ik makkelijk lullen omdat ik in de IT werk. :)

Ik heb gemerkt dat het een kwestie van gewoon doen is, het risico durven te nemen. Over het algemeen met genoeg moeite komt alles wel op zijn pootjes terecht. Daarbij, als er een moment is om het te doen, is het nu, met economische meewind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:51
Ik weet niet of je in de IT werkt maar als dat zo is dan doet Eindhoven en omgeving echt niet veel onder voor Amsterdam kwa salarissen. Buiten deze sector heb ik geen ervaring mee maar zal het ook wel meevallen.

Zoals hierboven al aangegeven: je hoeft niet eerst te huren als je je nieuwe huis koopt met voorbehoud verkoop eigen woning.

Ben wel benieuwd waar je dan woont dat de verkopen niet zo snel gaan. Rond Amsterdam is toch meestal wel gekkenhuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 17:26
In brabant zijn de lonen niet (altijd) slechter hoor :P. Het zal meer aan de sector liggen waar je werkt/wil werken. Wil je naar omgeving Eindhoven verhuizen? En zit je in de IT of Tech, dan zit je bij Brainport wel prima en zal je waarschijnlijk ook snel een baan kunnen vinden.

Persoonlijk zou ik eerst een andere baan zoeken, zodra je die gevonden hebt beginnen met verhuizen. Als je btw in hetzelfde dorp als je familie wil gaan wonen, zou je daar niet doordeweeks kunnen logeren zodra je een baan in het zuiden hebt gevonden? Kan je zodra je uit je proeftijd bent een huis in de regio kopen ;).

Welke regio in brabant en welke sector zoek je werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 13:13

André

Analytics dude

Je grootste probleem lijkt me de hypotheek als je eerst voor een nieuwe baan gaat. Ik zou dus eerst verhuizen. En de dag nadat alles getekend is bij de notaris kun je direct voor een nieuwe baan gaan. Dan maar wat langer reizen, ik woon in Assen en zit 3 dagen per week in Amsterdam, ook 2 uur reistijd. Maar 1 nacht doe ik in een hotel, scheelt een hoop gereis.

Afhankelijk van hoe snel je een baan hebt hoef je dit maar 2-3 maanden te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essie689
Sissors schreef op woensdag 3 april 2019 @ 09:41:
Ik weet niet in hoeverre het legaal is, maar ik begrijp wel dat een werkgever er niet op zit te wachten. Dat is hetzelfde als dat ze niet willen dat je een tweede baan hebt: Zodat je ook nog wat energie over hebt om te werken, en 4 uur reistijd per dag is wel vragen om problemen.

Als TS zou ik eerst eens wat zaken op een rij zetten. Wat kan er wel met een hypotheek, en wat niet. Ik heb ook een hypotheek gekregen met een werkgeversverklaring waarop stond dat de week erna ik er niet meer werkte. (Ja, HR keek ook vreemd op dat ik die nodig had. Ik kon ook geen hypotheek krijgen in proeftijd bij volgende baan, en ook niet tijdens mijn paar weken werkloosheid. Maar de dag ervoor kon dat wel). En dan uiteraard hoeveel hypotheek heb je nodig? Oftewel wat voor een woning zoek je? En op welke locatie (op zijn minst of je in één van de steden hier, in een dorp of in een gehucht wil wonen).

Daar zou ik dan de rest van laten afhangen.

Edit: Zelfde dorp als familie dus, dat maakt het al een stuk makkelijker, want dan kan je zo zien hoeveel hypotheek je ongeveer nodig gaat hebben, samen met huidige overwaarde (of onderwaarde) van je woning. En je weet waar je kan gaan zoeken naar werk.
Ik vind het dus heel lastig te bepalen wat mijn woning opbrengt. Ik heb wel al een schatting van de makelaar. Maar ook hij geeft aan dat het vooral afhankelijk is of er iemand opzoek is naar een woning zoals die van ons.

We hebben wel al op de NVM open huizen dag in de nieuwe omgeving rond gekeken en ik heb dus wel al een goed beeld wat ik daar minimaal moet verdienen om te kunnen wonen zoals we willen wonen. En dat is prima te doen, met het salaris wat ik daar ongeveer zou gaan verdienen.
Apiekool schreef op woensdag 3 april 2019 @ 09:42:
Ik ben toevallig net met dit proces bezig. Wij gaan verhuizen vanaf omgeving Amsterdam naar de Achterhoek. Onze volgorde is deze:

- nieuw huis gevonden en gekocht (kan eventueel met een voorbehoud van verkoop eigen woning!)
- Eigen huis te koop gezet en verkocht (randstad, niet zo moeilijk op het moment)

De reden dat we ons eigen huis niet eerder te koop plaatsten is omdat we nogal specifieke eisen hadden met betrekking tot het pand dat we wilden kopen.

Wat betreft mijn werkgever heb ik het wel makkelijker. Ik zit in de detachering en mijn werkgever heeft aangegeven dat hij in de buurt van mijn nieuwe omgeving naar werk zal zoeken.

In jouw geval zou ik gewoon gaan en later naar je werk kijken. Ik weet niet in welke branche je werkt, maar van alle zaken die je moet regelen is een baan de makkelijkste om op te lossen. Maar misschien heb ik makkelijk lullen omdat ik in de IT werk. :)

Ik heb gemerkt dat het een kwestie van gewoon doen is, het risico durven te nemen. Over het algemeen met genoeg moeite komt alles wel op zijn pootjes terecht. Daarbij, als er een moment is om het te doen, is het nu, met economische meewind.
Mijn werkgever is helaas niet makkelijk. De gehele werksituatie is ook niet optimaal. Het is voor ons dus ook een en/en situatie. Ik wilde toch al een andere baan zoeken en dan dus ook meteen de stap naar het zuiden maken.
ApexAlpha schreef op woensdag 3 april 2019 @ 09:49:
Ik weet niet of je in de IT werkt maar als dat zo is dan doet Eindhoven en omgeving echt niet veel onder voor Amsterdam kwa salarissen. Buiten deze sector heb ik geen ervaring mee maar zal het ook wel meevallen.

Zoals hierboven al aangegeven: je hoeft niet eerst te huren als je je nieuwe huis koopt met voorbehoud verkoop eigen woning.

Ben wel benieuwd waar je dan woont dat de verkopen niet zo snel gaan. Rond Amsterdam is toch meestal wel gekkenhuis.
Ik zit momenteel (ook voor deze omgeving) met een top salaris. Als ik de vacatures in Tilburg/Waalwijk bekijk, dan zit ik daar 20% lager qua loon. Die van koop met voorbehoud op verkoop eigen woning is idd een goede tip.
MLPN schreef op woensdag 3 april 2019 @ 09:50:
In brabant zijn de lonen niet (altijd) slechter hoor :P. Het zal meer aan de sector liggen waar je werkt/wil werken. Wil je naar omgeving Eindhoven verhuizen? En zit je in de IT of Tech, dan zit je bij Brainport wel prima en zal je waarschijnlijk ook snel een baan kunnen vinden.

Persoonlijk zou ik eerst een andere baan zoeken, zodra je die gevonden hebt beginnen met verhuizen. Als je btw in hetzelfde dorp als je familie wil gaan wonen, zou je daar niet doordeweeks kunnen logeren zodra je een baan in het zuiden hebt gevonden? Kan je zodra je uit je proeftijd bent een huis in de regio kopen ;).

Welke regio in brabant en welke sector zoek je werk?
Liefst omgeving Tilburg/Waalwijk. Een nieuwe baan vinden zie ik niet als een probleem. Er is meer dan genoeg (alleen dus wel iets minder loon dan nu).
André schreef op woensdag 3 april 2019 @ 09:54:
Je grootste probleem lijkt me de hypotheek als je eerst voor een nieuwe baan gaat. Ik zou dus eerst verhuizen. En de dag nadat alles getekend is bij de notaris kun je direct voor een nieuwe baan gaan. Dan maar wat langer reizen, ik woon in Assen en zit 3 dagen per week in Amsterdam, ook 2 uur reistijd. Maar 1 nacht doe ik in een hotel, scheelt een hoop gereis.

Afhankelijk van hoe snel je een baan hebt hoef je dit maar 2-3 maanden te doen.
Misschien is dat dan inderdaad de beste optie.

[ Voor 25% gewijzigd door Essie689 op 03-04-2019 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:51
Essie689 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 09:54:
[...]

Ik zit momenteel (ook voor deze omgeving) met een top salaris. Als ik de vacatures in Tilburg/Waalwijk bekijk, dan zit ik daar 20% lager qua loon. Die van koop met voorbehoud op verkoop eigen woning is idd een goede tip.
Half Tilburg rijdt elke ochtend richting Eindhoven voor werk, dus zoek ook daar eens. Als je die reistijd wil uiteraard.

En ik kan niet in je financiën kijken maar over het algemeen is ook het leven wat goedkoper in Brabant dan Amsterdam en omgeving. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apiekool
[b]Essie689 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 09:54:[/b

Mijn werkgever is helaas niet makkelijk. De gehele werksituatie is ook niet optimaal. Het is voor ons dus ook een en/en situatie. Ik wilde toch al een andere baan zoeken en dan dus ook meteen de stap naar het zuiden maken.
Vervelend dat je werkgever zo moeilijk doet. Het zijn privé zaken, dat gaat hem verder niets aan. Je kan het ook andersom doen inderdaad. Eerst daar een baan zoeken. Voordeel is wel dat je wat meer tegen de files in rijdt :)

Als de werkgever een intentieverklaring afgeeft zal een hypotheek ook geen probleem zijn wat je werk betreft.

Andere zaken zoals je huis verkoop klaar maken en alvast oriënteren op een nieuw huis kan je wel vooraf allemaal al regelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-09 22:45

dlmh

Lo-Fi

Ik weet niet hoe oud jouw kinderen zijn, maar als iemand die in zijn jeugd meerdere malen van school heeft moeten wisselen door verhuizingen kan ik je vertellen dat ik dat vreselijk vond. Als de oudste nou < 6 jaar is dan is het nog wel te overzien, maar als ze ouder zijn zijn ze vaak behoorlijk geworteld. Misschien ook iets om mee te nemen in je beslissing, naast de overige praktische zaken.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:04
Pizza_Boom schreef op woensdag 3 april 2019 @ 09:24:
Ik heb jaren Den Bosch - Amsterdam gedaan en als je ergens niet gelukkig van gaat worden is het dat traject.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-09 21:17
chaoscontrol schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:27:
[...]

Ik heb jaren Den Bosch - Amsterdam gedaan en als je ergens niet gelukkig van gaat worden is het dat traject.
Inderdaad, tenminste, in de spits. Zeker als je ook nog eens ten Noorden van Amsterdam moet zijn.

@Essie689 Zowel mijn vriendin als ik hebben de afgelopen jaren erg veel kilometers gemaakt vanuit midden-Brabant. Utrecht, Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven, Zeeland, etc. In de spits kan ik je vertellen dat vrijwel alles drama is. Vanuit Tilburg moet je de A2 Den Bosch - Utrecht - Amsterdam aanhouden, dus nog eens een extra half uur reistijd t.o.v. wanneer je al in Den Bosch zou wonen.
Een optie is ook de A27, vanuit Oosterhout - Utrecht - Amsterdam, zelfde laken een pak: drama.

De A58 gaat nog verbreed worden in, ik meen, 2022. Eindhoven is qua afstand erg goed te doen maar door de drukte op de A58 sta je er in de spits altijd vast.
Werken in de directe omgeving, richting het Westen (West-Brabant/Zeeland) of richting Oss/Nijmegen/Arnhem (redelijk traject) is nog het beste te doen imho. En anders het OV.
Maar goed, ik denk dat dit tegenwoordig voor vrijwel elke regio geldt en sowieso wanneer je de randstad gewend bent. Dus wellicht een beetje een dooddoener.

Op en neer reizen is misschien wel een goede tijdelijke oplossing als je dit geregeld krijgt. Voor een lange periode (in de spits) zal ik het je niet aanraden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-09 16:11
Ik zou altijd zorgen dat je je zekerheid behoudt, dus baanwissel als laatste doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Lensent schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:29:
Ik zou altijd zorgen dat je je zekerheid behoudt, dus baanwissel als laatste doen.
Zeker voor 20% van het salaris.

Misschien kan je een leuk B&B vinden waar je 1~2 nachten in de week kan verblijven voor een leuk prijsje. Scheelt je toch een hoop reistijd + kosten. En afhankelijk van je werk kan je die dagen misschien wel 9~10 uur werken en tijd-voor-tijd opnemen op de dagen dat je heen en weer moet rijden.

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:28

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Is het geen beter idee om eerst een evt. baan in het zuiden te zoeken?

- dan weet je dus in welk gebied je ongeveer wil wonen en kun je zelfs een woning zoeken specifiek op optimale reistijd.

- Je zult mogelijk enige tijd moeten reizen, maar vanuit amsterdam naar brabant zal dat vermoedelijk prettiger zijn dan andersom.
(ikzelf forens ook twee dagen in de week op een stuk waar enorme files staan, maar precies -optimaal-, dus ik rij er met een rustige 120 langs terwijl ze op de andere weghelft stilstaan... 's avonds is het precies andersom).

- je voorkomt het idee van tweemaal verhuizen en kinderen op verschillende scholen moeten gewennen.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• veltnet
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-09 08:29
Ik zat ongeveer in dezelfde situatie en wilde geen grote financiele risico's nemen. Daarom de volgende volgorde gedaan

1 - nieuw huis kopen
2 - nieuwe baan zoeken voor mijzelf
3 - ik ben nu verhuisd..mijn vrouw nog niet
4 - vrouw heeft oude huis verkoop klaar gemaakt en baan opgezegd (over 2 maanden)
5 - oude huis verkocht (nu heb ik ook weer voldoende buffer voor als de vrouw niet direct een baan kan vinden)
6 - vrouw verhuisd

Wel ongezellig omdat je een tijdje niet bij elkaar woont. Wel praktisch omdat je anders niet op 2 plaatsen gelijk kunt zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:37

Yucon

*broem*

chaoscontrol schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:27:
[...]

Den Bosch - Utrecht is met de auto op het moment al bijna niet meer te doen. Ik zou er dus goed over nadenken, en het ook af laten hangen van hoe je ten opzichte van stations zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 11:25
Lastige situatie, vooral die reistijd. Als je dienst hebt dan is dat meestal buiten de spits, wat de reistijd aanzienlijk verkort. Maar onder het uur ga je niet komen.

Je zou kunnen overwegen om nu eerst iets huur te zoeken in de buurt van je huidige huis. Dan zou je daar met het gezin heen kunnen zodat ze niet 2x van school hoeven te wisselen.

Je zou ook kunnen overwegen om een kleine huurwoning te zoeken (caravan / appartement) op een financieel gunstige locatie nabij je werkgever. Dan verkoop je je huis, koop je een nieuw huis en verhuis je naar Brabant. Vervolgens ga je zelf door de weeks in die huurwoning zitten. Vervolgens ga je een nieuwe baan zoeken en als je die gevonden hebt dan zeg je je baan en huur op. Kinderen hoeven dan maar 1x te verhuizen en van school te wisselen.

Of je zou voldoende spaargeld moeten hebben om het 6 tot 12 maanden uit te kunnen houden op de nieuwe plek. Dan kan je verkopen/kopen/verhuizen/nieuwe baan zoeken.

[ Voor 6% gewijzigd door Drardollan op 04-04-2019 08:24 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Apiekool schreef op woensdag 3 april 2019 @ 09:42:

Hier precies hetzelfde gedaan twee jaar geleden, van Zaandam naar Zevenaar. Komt wel goed. Paar maanden veel reistijd gehad maar daarna baan in het oosten gevonden.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:33

Dawn

..Sworn to the Dark..

dlmh schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:22:
Ik weet niet hoe oud jouw kinderen zijn, maar als iemand die in zijn jeugd meerdere malen van school heeft moeten wisselen door verhuizingen kan ik je vertellen dat ik dat vreselijk vond. Als de oudste nou < 6 jaar is dan is het nog wel te overzien, maar als ze ouder zijn zijn ze vaak behoorlijk geworteld. Misschien ook iets om mee te nemen in je beslissing, naast de overige praktische zaken.
Dit dus.

Hier zelf ook last van gehad.
op m'n 4½ verhuisd; 1½ jaar later veer verhuisd... resultaat: basisschool met een jaar vertraging afgerond.
niet heel dramatisch, maar wel zeker iets om rekening mee te houden

de derde keer voor einde basischool hebben m'n ouders besloten niet nóg een keer te verhuizen (ondanks dat dit vele malen beter zou zijn voor werk) en heeft m'n pa geaccepteerd dat hij langer moest reizen ter bevordering voor de kinderen.

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Bij de titel denk ik steeds aan zuid Europa :) verhuizen naar Brabant zou ik niet zo moeilijk over doen. Je hebt gewoon even wat reistijd tot je een andere baan hebt. Ik snap ook het probleem met je baas niet als je een vast contract hebt. Hij kan er dan toch hooguit niet zo blij mee zijn en je bent toch van plan in Brabant te solliciteren?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 10:36

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@Essie689 Ik weet niet hoe je relatie is met je werkgever, maar je zou het ook gewoon even aan hem voor kunnen leggen. Weggaan wil je sowieso, dus hij heeft feitelijk de keuze tussen verhuizing niet accepteren en je dus op korte termijn kwijtraken, of iets langer van je gebruik maken maar accepteren dat je reistijd na je verhuizing zal toenemen. Ook voor hem is er een voordeel, want het geeft hem langer de tijd om een vervanging te zoeken.
Marzman schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 10:29:
Bij de titel denk ik steeds aan zuid Europa :) verhuizen naar Brabant zou ik niet zo moeilijk over doen.
En nadat je inmiddels ook alle reacties hebt gelezen, wat denk je nu? ;)

[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 05-04-2019 10:38 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online

TheDudez

Usenet stofzuiger!

De reistijd is jou probleem. Niet die van de baas. Tenzij je iets hebt. Zo als wacht en waak en dat je binnen 1 uur op de zaak moet zijn. Dit blijft de beste optie. Een huur huis kan je waarschijnlijk al vergeten in deze tijd. Tenzij je geld door de wc wilt spoelen.
[...]

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

.oisyn schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 10:36:
@Essie689 Ik weet niet hoe je relatie is met je werkgever, maar je zou het ook gewoon even aan hem voor kunnen leggen. Weggaan wil je sowieso, dus hij heeft feitelijk de keuze tussen verhuizing niet accepteren en je dus op korte termijn kwijtraken, of iets langer van je gebruik maken maar accepteren dat je reistijd na je verhuizing zal toenemen. Ook voor hem is er een voordeel, want het geeft hem langer de tijd om een vervanging te zoeken.

[...]

En nadat je inmiddels ook alle reacties hebt gelezen, wat denk je nu? ;)
Hetzelfde, het is maar een andere provincie. Het is geen emigreren. Hij hoeft geen twee keer te verhuizen, hij kan ook reizen en als hij dat toch eerst wil huren kan dat ook binnen dezelfde stad als waar hij later wil kopen zodat de kinderen niet twee keer van school hoeven te veranderen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:32
RM-rf schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:49:
Is het geen beter idee om eerst een evt. baan in het zuiden te zoeken?
Prima optie inderdaad. Als je van de baas niet langer mag reizen is er vast wel een baas die het geen probleem vind als je (tijdelijk) langere reistijd hebt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 10:36

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Marzman schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 10:42:
[...]

Hetzelfde, het is maar een andere provincie. Het is geen emigreren. Hij hoeft geen twee keer te verhuizen, hij kan ook reizen en als hij dat toch eerst wil huren kan dat ook binnen dezelfde stad als waar hij later wil kopen zodat de kinderen niet twee keer van school hoeven te veranderen.
Mijn punt is dat je wel heel makkelijk over het dilemma heen stapt dat hij consignatiedienst heeft en dus enigszins verplicht wordt max 1 uur van z'n werk af te wonen, wat doet vermoeden dat je de rest van de draad niet hebt gelezen voor je je reactie plaatste.
Essie689 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 09:40:
Daarnaast heb ik consignatiedienst vanuit mijn werk, waardoor ik dus ook idd met enige regelmaat beschikbaar moet zijn op het werk. Vandaar ook de maximale reistijd van 1 uur.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

Pff, doe het dan in stappen :P eerst ergens een 50 km zuidelijker, en dan over een poosje weer, totdat je aanbeland bent waar je wilt komen. Dan kan je bij elke stap weer werk zoeken in de buurt. :+

Maar sowieso als je verder wilt verhuizen, dan zal je dat gewoon groots moeten aanpakken, en daar is geen "veilig / stabiele" weg in. Hoe zit jullie financiele buffer?
Huis te koop zetten, en zoeken naar een huis en baan in Brabant. Een baan kan je altijd afspreken dat je pas over 3 maanden begint (heb je het al duidelijk voor jezelf, en kan je opschieten met ontslag nemen en huis zoeken). Je geeft ook aan dat je dan in het dorp waar al familie woont wilt wonen. Wellicht kan je een mogelijke periode overbruggen door bij familie te bivakeren en jullie spullen in opslag te stallen.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:34
Afhankelijk van het vakgebied waar topicstarter actief is hoeft dit niet zo ingewikkeld te zijn:
• maak huidige woning verkoopklaar
• zorg voor absolute duidelijkheid in financien; zorg dat je weet wat je kan lenen, eigen geld, overwaarde; zorg ook dat je weet wat je kan lenen onder regels voor flexibel dienstverband (gemiddelde over 3 jaar, laatste jaar niet lager, etc.)
• regel een nieuwe baan, vast contract, 1 maand proeftijd, ingangsdatum over 3 maanden
• koop nieuwe woning aan (met juiste termijn voor financieringsvoorbehoud)
• regel hypotheek. Let hierbij op dat je voor het einde van de proeftijd mogelijk geen uitsluitsel kunt krijgen. Het scenario splitst hier dan ook in 1) verkrijg hypotheek op basis van de flexregeling, 2) topicstarter regelt voor zichzelf een tijdelijke oplossing tot einde proeftijd (forenzen, tijdelijk onderdak).
• verkoop oude woning
• gezin verhuist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-09 18:42
Noord-Brabant is nogal groot, als je in het westen gaat wonen ben je zo in Rotterdam met de trein bijvoorbeeld. Maar ga je in de buurt van Eindhoven wonen is het weer anders. Ik raad aan om naar de omgeving van Breda te kijken verbinding met de intercity direct is zeer goed, als je in Amsterdam of Rotterdam werkt kun je daar makkelijk met het OV naartoe. Werk in de regio zelf is ook mogelijk, maar Randstad zal altijd beter betalen dus vandaar dat veel mensen in de file staan richting het noorden 's ochtends :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:18
Leuk dat je naar Brabant wil komen *O*

Ik zou de volgende volgorde aanhouden:

- Locatie in Brabant zoeken
- Huis in Brabant zoeken
- Baan in Brabant zoeken
- Baan opzeggen
- Huis verkopen

Verder zou ik gewoon tegen je baas zeggen dat dit je plannen zijn en dat hij er maar een tijdelijke oplossing voor moet vinden. Dan maar geen bereikbaarheidsdiensten draaien als je niet binnen 1 uur op kantoor kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08:45
@Essie689

Aangaande je werk denk ik dat iets zoeken 'in het midden' de beste optie voor je is.

Zelf woon ik in de omgeving die je noemt (Tilburg/Waalwijk) en zelf werk ik in regio Utrecht. Veel collega's van mij komen uit beide regio's (Brabant/Noord-Holland) die je noemt.

Je kunt dus nu een baan zoeken in omgeving Utrecht met flexibele werktijden, je salaris zal er niet zoveel op achteruit gaan in plaats van dat je in Tilburg, DB of Breda zou gaan werken EN het is waarschijnlijk bereisbaar vanuit de plaats waar je nu woont.

Vanuit A'dam rij je 'de goede kant op' over de A2 volgens mijn collega's die daar vandaan komen en vanuit Brabant moet je of heel vroeg(beste uiterlijk 06:00 uur wegrijden) of heel laat vertrekken (08:30, wel mogelijk naweeën van files). Vanuit Tilburg/Waalwijk kiezen voor via Den Bosch de A2 afrijden of via de A27 langs Gorinchem. Zelf rij ik elke dag op de motor en is het gewoon leuk rijden naar Utrecht en zou ook Rotterdam/Den Haag geen probleem zijn, maar collega's die met de auto komen hoor ik ook niet klagen.

Het is dus goed te doen en je kan dan daarna rustig in de buurt zoeken mocht de reistijd je tegen gaat zitten en je genoegen neemt met iets minder salaris, wat volgens mij niet in elke branche een feit is.

Door de Loonse en Drunense duinen is het prachtig wonen in de regio die je noemt.

Over de aanpak met je huis heb ik wel een mening, maar adviezen daarover zijn al genoeg gegeven 😉

Succes!

@Yucon
Flexibele werktijden is key in this one ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Furion2000 op 10-04-2019 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ervaringsdeskundige hier. In 2013 verhuisd van Den Haag naar omg Den Bosch terwijl mijn werk in de Zaanstreek resp Den Haag zat en dat van Mrs Eagle in Rotterdam. Nu even weinig tijd om inhoudelijk te reageren, maar DM staat open dus feel free :)
Paar key points:
- Ga eerst kijken waar je echt wilt wonen. Om verschillende redenen wil je centraal zitten, en Tilburg / Waalwijk is dat net niet ;)
- Koop een huis. Aan werkomstandigheden zijn zaken aan te passen (nieuwe baan of andere werktijden, remote werken, leasebak, etc). Een huis lazat zich een stuk lastiger aanpassen.
- Wat je ook voor werk doet: werk zat in de regio Eindhoven en meer dan genoeg leuke bedrijven. Is vanuit Den Bosch prima te doen.
- Kies OF voor een dorp of stad met een station of een goede busverbinding naar een station, OF deal er mee dat je met de auto gaat.

Overigens weet ik in de regio daar nog een hele goede aankoopmakelaar - eentje die zijn gewicht in goud waard is plus niet duur :)
Zou zo iemand ook zeker overwegen als ik jullie was. Kent de regio, doet onderhandelingen en kijkt gewoon objectief. Erg prettig om te hebben - en financier je zo bij + aftrekbaar want valt onder taxatiekosten :)

[ Voor 17% gewijzigd door The Eagle op 11-04-2019 11:33 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengeenvis
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-11-2022
Huis verkoopbaar (opknappen eventuele schades, neutrale uitstraling) maken en realiseren dat je er misschien niet de prijs voor kunt krijgen die je zou willen. Als ik het zo goed lees is er namelijk veel aanbod weinig vraag in het dorp waar je nu woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essie689
Bedankt allemaal voor alle reacties. Ik heb bij mijn baas laten vallen, dat ik overweeg naar het zuiden te verhuizen. Helaas was de reactie verre van wat ik gehoopt had. De reactie was zelfs zo negatief dat ik er nu nog steeds dagelijks "last" van heb... Enerzijds wel begrijpelijk, want ik heb indirect aangegeven dat overweeg om te vertrekken. Maar de enorm kinderlijke reactie had ik echter niet verwacht. Maarja, dat maakt de keuze uit eindelijk wel makkelijker. De vraag blijft echter hoe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:13
Het lijkt mij allemaal niet zo moeilijk, begin gewoon eerst met het zoeken van een andere baan in de regio waar je wilt wonen. Als je dat eenmaal voor elkaar hebt dan heb je nog maanden de tijd om je huidige huis in de verkoop te zetten, en iets nieuws te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTU_Natas
  • Laatst online: 29-09 19:47

BTU_Natas

Superior dutchie

Mooi, dik leer moment dit voor je.

Volgende keer, het slim spelen en dat houdt in dat je voor jezelf zorgt.
Je geeft op je werk aan, dat je gaat verhuizen en vraagt aan mensen of ze iemand kennen die interesse heeft in jouw huis, dit om je netwerk aan te spreken om het huis te verkopen. Als iemand vraagt, waar ga je heen verhuizen, antwoord je met in de buurt, we zoeken een huis met meer (verzin wat)
Vertel dit joviale verhaal ook aan een HR medewerker, dan weten ze vast dat ze rekening kunnen houden met een werkgevers verklaring, leer mensen te masseren om voor jouw het werk te doen.

Ga rustig opzoek naar een baan in je nieuwe regio, zoek met hulp van iemand die er verstand van heeft hoe je het beste je arbeidscontract kunt opzeggen, zet voor jezelf duidelijk op papier wat de tijdslijnen zijn, en wat het gaat kosten/opleveren.

Ook een tip, verkoop je huidige huis, ga er eentje in de buurt tijdelijk huren, makelaars zijn dol op mensen die even voor 6 maanden ergens willen wonen, en al helemaal als ze hun huis erbij mogen verkopen, dat is handel voor hun en gemak voor jouw.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Essie689 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 12:51:
Bedankt allemaal voor alle reacties. Ik heb bij mijn baas laten vallen, dat ik overweeg naar het zuiden te verhuizen. Helaas was de reactie verre van wat ik gehoopt had. De reactie was zelfs zo negatief dat ik er nu nog steeds dagelijks "last" van heb... Enerzijds wel begrijpelijk, want ik heb indirect aangegeven dat overweeg om te vertrekken. Maar de enorm kinderlijke reactie had ik echter niet verwacht. Maarja, dat maakt de keuze uit eindelijk wel makkelijker. De vraag blijft echter hoe.
Heel simpel: de eer aan jezelf houden. Je stond al met 1 been buiten en je baas / manager heeft zouist besloten dat ie de deur wagenwijd openzette. Dat is het gevolg van het feit dat ie van zijn potentiele probleem (zijn developer weg) jouw pobleem probeert te maken. Niet intuinen. Hij wordt voor management betaald, resource management is dus zijn pakkie aan en als dat niet lukt ook zijn pijn en niet de jouwe. Dat ie extra pijn zal voelen omdat ie met een dergelijke mentaliteit niet snel aan nieuw personeel komt snapt ie zelf al lang, en jij nu ook ;)

En qua werk zat te vinden.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

Het maakt het natuurlijk wel makkelijker.

- Druk zoeken naar nieuwe job in het "Zuiden"
- huis te koop zetten
- druk zoeken naar nieuwe plek (koop, maar kan ook huur zijn om periode te overbruggen)
- baan opzeggen zodra je bij nieuwe job kan beginnen.

Aangezien je ook kinderen hebt, school zoeken waar ze vanaf het nieuwe schooljaar terecht kunnen. Nu doen dus al. Ok dan zitten ze wellicht op een school iets verder waar je daadwerkelijk gaat wonen, maar je kiest neem ik aan een "goede" school in de buurt, en niet direct de dichtsbijzijnde.

Zorg dat jullie daar tijdens de zomervakantie landen. Dat is wel het makkelijkste voor de kinderen, en daarmee ook voor jullie als ouders. Soit als je huis nog niet verkocht is, en dat je soms op en neer moet, maar dan is je familie-leven al wel in het Zuiden.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apiekool
Essie689 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 12:51:
Vervelend, zo'n werkgever. Wat dat betreft ben ik erg blij dat ik een werkgever heb die enthousiast reageerde en zelfs alle moeite doet om me in dienst te houden en mij in mijn nieuwe regio aan het werk te zetten.

Wat betreft hoe...het is lijkt mij nog steeds het meest praktische om daar een huis te zoeken en wanneer dat gekocht is een nieuwe werkgever te zoeken en je oude huis te verkopen. Het zal een hoop geregel en geklooi zijn, maar waar een wil is, is een weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
BTU_Natas schreef op donderdag 25 april 2019 @ 13:05:
Mooi, dik leer moment dit voor je.

Volgende keer, het slim spelen en dat houdt in dat je voor jezelf zorgt.
Je geeft op je werk aan, dat je gaat verhuizen en vraagt aan mensen of ze iemand kennen die interesse heeft in jouw huis, dit om je netwerk aan te spreken om het huis te verkopen. Als iemand vraagt, waar ga je heen verhuizen, antwoord je met in de buurt, we zoeken een huis met meer (verzin wat)
Dus gewoon tegen al je directe collega's keihard liegen. Lekker is dat.

Als ik een werkgeversverklaring nodig heb vraag ik dat ook gewoon aan bij HR, die hoef ik niet eerst te gaan voorbereiden met een fantasieverhaal.
Ga rustig opzoek naar een baan in je nieuwe regio, zoek met hulp van iemand die er verstand van heeft hoe je het beste je arbeidscontract kunt opzeggen
"Hoi, ik zeg op met ingang van datum X". Gezien er hier geen enkele optie is om een WW uitkering nog te kunnen krijgen, lijkt me dat redelijk makkelijk.
Ook een tip, verkoop je huidige huis, ga er eentje in de buurt tijdelijk huren, makelaars zijn dol op mensen die even voor 6 maanden ergens willen wonen, en al helemaal als ze hun huis erbij mogen verkopen, dat is handel voor hun en gemak voor jouw.
Ja natuurlijk zijn ze er dol op, omdat het jou klauwen vol met geld kost. En niet alleen geld, ook enorm veel gedoe en stress, het lijkt mij wel het omgekeerde van gemak. Verhuizen is een gedoe. Twee keer verhuizen is twee keer gedoe.

Ik zou persoonlijk echt zeker weten rechtstreeks de stap maken. Ja, die ene keer is het meer gedoe waarschijnlijk, maar je hebt het dan wel in 1x gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTU_Natas
  • Laatst online: 29-09 19:47

BTU_Natas

Superior dutchie

Ja en de waarheid dan? Nu wordt ie weg gepest, Lekker is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
BTU_Natas schreef op donderdag 25 april 2019 @ 16:03:
Ja en de waarheid dan? Nu wordt ie weg gepest, Lekker is dat.
Het alternatief is niks zeggen. Of wel tegen je collega's bij de koffie maar nog niet tegen de baas. Maar gewoon van jezelf uit tegen iedereen gaan liegen is imo echt not done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Waarom wil je eigenlijk naar Brabant? Lijken de mensen je aardiger? Ben je het beu om patat te zeggen? Zijn de woningen voordeliger?
Sissors schreef op donderdag 25 april 2019 @ 15:26:
[...]

Ja natuurlijk zijn ze er dol op, omdat het jou klauwen vol met geld kost. En niet alleen geld, ook enorm veel gedoe en stress, het lijkt mij wel het omgekeerde van gemak. Verhuizen is een gedoe. Twee keer verhuizen is twee keer gedoe.

Ik zou persoonlijk echt zeker weten rechtstreeks de stap maken. Ja, die ene keer is het meer gedoe waarschijnlijk, maar je hebt het dan wel in 1x gehad.
Ik zou ook niet twee keer willen verhuizen. Ik ben eind februari begin maart verhuist en mijn vrouw is denk ik heel maart chagrijnig geweest. Er gaan altijd dingen kapot waardoor we op de grond moesten slapen en de kleding niet in de kast kon, een muur die we wilden schilderen bleek zo lelijk dat we die maar hebben laten betegelen (dat kost ook een hoop extra tijd met regelen en tegels kopen, schilderen was in een paar uurtjes klaar geweest), een raam in de veranda bleek kapot (was een verborgen gebrek, de vorige bewoners hadden er een kast voor staan, de makelaar wist het ook niet). Dat zou ik in augustus niet nog eens willen doen allemaal :p

Huren zou ik alleen over wegen als je het langer wilt doen dan een half jaar (als je binnen 2 jaar wilt kopen, kun je dat beter meteen doen). Je kan ook in een stad in Brabant gaan wonen die een goede verbinding naar de randstad heeft als je jezelf druk maakt over werk of salaris. In Rotterdam ben je ook zo vanuit Breda bijvoorbeeld. Zowel met het OV als met de auto.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xfile
  • Laatst online: 30-09 17:59
Marzman schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 13:00:
Waarom wil je eigenlijk naar Brabant? Lijken de mensen je aardiger? Ben je het beu om patat te zeggen? Zijn de woningen voordeliger?
De familie van de topic starter woont er.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delpit
  • Registratie: Mei 2007
Als je een gewild beroep hebt, dan moet het scoren van een nieuwe baan met vast contract prima kunnen. Daar zou ik mee beginnen en dan zo dicht mogelijk in je nieuwe buurt. Tijdens opzegtermijn en proeftijd Kun je al prima met huis verkoop en aankoop aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleLover90
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17-11-2020
*spam*

[ Voor 98% gewijzigd door Standeman op 13-10-2020 10:33 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.