De "ideale" telecom-vergelijker

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dirkpostma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 16:53
Ik ben momenteel al enkele maanden bezig met het opzetten van een website om actuele telecom-aanbiedingen te vergelijken. Momenteel draait het vergelijken van GSM abo's only redelijk en ik wil dit nu gaan uitbreiden met het vergelijken van combinatie van abonnement + telefoon.

Ik heb zelf wel wat ideeen over hoe ik het kan gaan aanpakken, maar zou eigenlijk graag willen weten hoe anderen denken over hoe de "ideale" GSM-vergelijkings site eruit zou moeten zien. Het is altijd handig om "customer-based" te werken, vandaar dat ik veel waarde hecht aan jullie wensen.

Ik denk er momenteel over om hetvolgende te maken:
1) je kiest een toestel
2) je kiest veel/gemiddeld/weinig bellen
3) je kiest een netwerk

...en dan zou er een lijstje gegenereerd moeten worden van de goedkoopste actuele aanbiedingen.

Is dit "de" manier? Of zijn er nog andere/aanvullende wensen? Alvast bedankt!

edit:
tiepvaut

Verwijderd

Ik weet niet zeker of havana dit op prijs stelt, maar dat zien we vanzelf wel :)
Sowieso is het begrip veel/weinig/gemiddeld veel te ruim, laat mensen minuten invullen en geef als voorbeeld wat gemiddeld is (voor mensen die nog geen GSM hebben).
Daarnaast moet netwerk een optie zijn, zodat je er bepaalde kunt uitsluiten.

Hoe wil je dat met toestel gaan doen trouwens, dat verschilt toch gewoon per winkel?

• dirkpostma
Hoe wil je dat met toestel gaan doen trouwens, dat verschilt toch gewoon per winkel?
Dat verschilt inderdaad per winkel, maar dat geld ook voor abonnementen. Er zijn veel (online) gsmshops die een bonus terugstorten op je rekening. Dit wil ik juist vergelijken! Er zijn immers al genoeg sites die standaard abonnement-tarieven vergelijken. Er is echter geen enkele site die de bonussen meevergelijkt. Het doel van de site is ook wel te omschrijven als "telecom pricewatch", om maar in T.net termen te spreken :)

Verwijderd

Op woensdag 25 juli 2001 16:58 schreef dirkpostma het volgende:

[..]

Dat verschilt inderdaad per winkel, maar dat geld ook voor abonnementen. Er zijn veel (online) gsmshops die een bonus terugstorten op je rekening. Dit wil ik juist vergelijken! Er zijn immers al genoeg sites die standaard abonnement-tarieven vergelijken. Er is echter geen enkele site die de bonussen meevergelijkt.

Het is juist de bedoeling om een soort "GSM pricewatch" te worden.
ja maar die zijn dan niet icm met een gsm ;) :)

• dirkpostma
ja maar die zijn dan niet icm met een gsm ;) :)
Niet altijd, maar soms wel!

Voorbeeld:
Gsm Soms Sms Reg. Vaak Extra Ondnmr Nokia
3310 230 20 0 -130 -180 -80
In geval van een negatief bedrag krijg je een bonus op je rekening gestort!

Maar dat maakt in principe niet uit. Al waren ze allemaal positief, dan is het nog steeds interessant hoe je op de goedkoopste manier aan een bepaalde telefoon kunt komen, alles meegerekend, dus ook abonnementskosten, entreekosten en de hele zwik, toch?

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
Op woensdag 25 juli 2001 16:40 schreef dirkpostma het volgende:
Ik ben momenteel al enkele maanden bezig met het opzetten van een website om actuele telecom-aanbiedingen te vergelijken. Momenteel draait het vergelijken van GSM abo's only redelijk en ik wil dit nu gaan uitbreiden met het vergelijken van combinatie van abonnement + telefoon.

Ik heb zelf wel wat ideeen over hoe ik het kan gaan aanpakken, maar zou eigenlijk graag willen weten hoe anderen denken over hoe de "ideale" GSM-vergelijkings site eruit zou moeten zien. Het is altijd handig om "customer-based" te werken, vandaar dat ik veel waarde hecht aan jullie wensen.

Ik denk er momenteel over om hetvolgende te maken:
1) je kiest een toestel
2) je kiest veel/gemiddeld/weinig bellen
3) je kiest een netwerk

...en dan zou er een lijstje gegenereerd moeten worden van de goedkoopste actuele aanbiedingen.

Is dit "de" manier? Of zijn er nog andere/aanvullende wensen? Alvast bedankt!

edit:
tiepvaut
sorry, maar in deze markt heb je geen kans meer denk ik. De sites hebben allemaal hun eigen traffic. Hebben geld voor marketing enz.

En ze breiden uit

• dirkpostma
De sites hebben allemaal hun eigen traffic. Hebben geld voor marketing enz.
En ze breiden uit
Ik begrijp niet precies wat je bedoelt. Wat maakt het uit dat sites zelf al "traffic" hebben? Bedoel je te zeggen: "De sites hebben geen behoefte aan extra hits dankzij een vergelijkingssite, dus is er geen markt" ?

Het gaat mij eigenlijk om de consument, dat die "wijs" wordt in de brei van zaken waar je op moet letten bij de aanschaf van een mobieltje + abonnement. Je moet nu echt uren zoeken voordat je zeker weet dat het ergens bv. voor 100 piek goedkoper kan... Om dat soort bedragen gaat het... En ik denk dan: "als er eentje gaat zoeken, dan hoeven anderen dat toch niet meer te doen?" Een website is dan een ideaal communicatiemiddel om zulke informatie openbaar te maken.

Truus: "Slager Karel heeft nu de boterhamworst in de aanbieding!"
Sjaan: "Oh, ik wilde hem net bij slager Pietje kopen, maar daar is 't 2 gulden duurder! Bedankt Truus!"

Enfin, ik zou dus graag willen weten hoe mensen nu naar abo's zoeken en hoe zij denken dat hun ideale GSM-zoek-site eruit zou moeten zien.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Ik vind dit allemaal prima :) Ben benieuwd naar het resultaat.

DIT IS MIJN WEBSITE

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
Op donderdag 26 juli 2001 01:49 schreef dirkpostma het volgende:

[..]

Ik begrijp niet precies wat je bedoelt. Wat maakt het uit dat sites zelf al "traffic" hebben? Bedoel je te zeggen: "De sites hebben geen behoefte aan extra hits dankzij een vergelijkingssite, dus is er geen markt" ?

Het gaat mij eigenlijk om de consument, dat die "wijs" wordt in de brei van zaken waar je op moet letten bij de aanschaf van een mobieltje + abonnement. Je moet nu echt uren zoeken voordat je zeker weet dat het ergens bv. voor 100 piek goedkoper kan... Om dat soort bedragen gaat het... En ik denk dan: "als er eentje gaat zoeken, dan hoeven anderen dat toch niet meer te doen?" Een website is dan een ideaal communicatiemiddel om zulke informatie openbaar te maken.

Truus: "Slager Karel heeft nu de boterhamworst in de aanbieding!"
Sjaan: "Oh, ik wilde hem net bij slager Pietje kopen, maar daar is 't 2 gulden duurder! Bedankt Truus!"

Enfin, ik zou dus graag willen weten hoe mensen nu naar abo's zoeken en hoe zij denken dat hun ideale GSM-zoek-site eruit zou moeten zien.
ik snap je wel, ik zeg alleen: als je er geld mee wil verdienen, of hoopt op vele honderden bezoekers per dag. Kan je nu in inpakken

• dirkpostma
ik snap je wel, ik zeg alleen: als je er geld mee wil verdienen, of hoopt op vele honderden bezoekers per dag. Kan je nu in inpakken
Och, het is meer een hobby (die wel veel tijd kost btw :)). Ik was een tijdje bezig met PHP & MySQL en wilde er 'iets nuttigs' mee doen. Mijn hostingkosten heb ik er inmiddels ruimschoots uit en daar ben ik al best tevreden mee.

Ik heb nu per dag zo'n 400 unieke bezoekers per dag die samen zo'n 1800 hits genereren (bron: stats4all.com) Nu worden alleen nog GSM abonnementen vergeleken en een beetje nieuws (bv. postbank telefoon unlock info). Ik verwacht meer bezoekers als er ook nog combies vergeleken gaan worden en er zijn nog vele, vele andere mogelijke uitbreidingen. Stapje voor stapje groeien; maar geld hoeft niet. Ik doe het vnl. in de avond-(nachtelijke)-uren.
Pagina: 1