Lettertype forum te klein

Pagina: 1
Acties:

• Comp_Lex
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-11 18:28
Ik weet niet of jullie het lettertype op het forum hebben aangepast of dat er misschien iets mis is met mijn browser, maar ik kan de titels van de subfora bijna niet meer lezen. Ik moet nu turen met mijn ogen om ze te kunnen lezen. Dat is niet prettig. Op 110% zoom kan ik ze weer gewoon lezen.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik denk dat het aan jou of je PC ligt. Ik zie in elk geval hetzelfde als altijd. Heb je misschien browserextensies die rare dingen aan het doen kunnen zijn?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05:11

OmeJoyo

This is me

Windows 10 heeft bij een recente update op een aantal devices de scaling aangepast. Vraag me niet waarom, maar moest hem op mijn privé en werk laptop aanpassen. Wellicht zit het daarin, tweakers opzich is niets aan veranderd.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Ik zou eens op ctrl-+ in je browser drukken. :)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

unezra schreef op woensdag 3 april 2019 @ 07:41:
Ik zou eens op ctrl-+ in je browser drukken. :)
Dat had ie al gedaan, zoals je kan lezen ;)

Maar sinds wanneer komt dit voor? En op wat voor apparaat? Gewoon desktop/laptop?

Ik ben me zoals anderen hier aangeven in ieder geval niet bewust van wijzigingen die dit veroorzaken :)

Verwijderd

ACM schreef op woensdag 3 april 2019 @ 08:43:
[...]

Dat had ie al gedaan, zoals je kan lezen ;)
Zie je wel dat de letters te klein zijn.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op woensdag 3 april 2019 @ 09:03:
[...]

Zie je wel dat de letters te klein zijn.
Blijkbaar, want de topicstarter had het over de topictitels ;)

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Mij is ook niets opgevallen.
Ja, mijn letters zijn ook klein maar dás wegen full HD op een 14" scherm. :)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Comp_Lex
Ik gebruik trouwens Firefox. Ik heb net het forum in Edge en Chrome bekeken. Ik zie dat het forum in die browsers iets anders gerendered wordt dan in Firefox. De renders van het forum zijn in Edge en Chrome wel (nagenoeg) gelijk aan elkaar, maar de letters in Firefox zijn dichter op elkaar gepakt. Dat is echt duidelijk te zien en daar begin ik blijkbaar last van te krijgen. (Ik word er ook niet jonger op en dat kan ook het probleem zijn ;) ) Het maffe is dat het forum in Edge en Chrome wel prima leesbaar voor mij is.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Comp_Lex schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:42:
Ik gebruik trouwens Firefox. Ik heb net het forum in Edge en Chrome bekeken. Ik zie dat het forum in die browsers iets anders gerendered wordt dan in Firefox. De renders van het forum zijn in Edge en Chrome wel (nagenoeg) gelijk aan elkaar, maar de letters in Firefox zijn dichter op elkaar gepakt. Dat is echt duidelijk te zien en daar begin ik blijkbaar last van te krijgen. (Ik word er ook niet jonger op en dat kan ook het probleem zijn ;) ) Het maffe is dat het forum in Edge en Chrome wel prima leesbaar voor mij is.
Kan je daar eens een screenshot van maken?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Comp_Lex
Orion84 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:47:
[...]

Kan je daar eens een screenshot van maken?
Het forum in Firefox
Firefox

Het forum in Chrome
Chrome

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-11 07:44
Het is geen 1 april meer dus dat kan het niet zijn. Of ligt het aan mij en zie ik echt geen (merkbaar) verschil? :/

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

hollandnick schreef op woensdag 3 april 2019 @ 14:38:
[...]

Het is geen 1 april meer dus dat kan het niet zijn. Of ligt het aan mij en zie ik echt geen (merkbaar) verschil? :/
Je kan het zo te zien vrij goed zien bij de c's in "Roccat"-tag achter Overige Hardware. Bij andere letters in dat font zie ik het verschil ook.
Verder zijn de letters in het menu zo te zien iets groter bij Chrome, maar ook wat onscherper. Dus ik denk dat het in de verschillen in font-rendering zit of wellicht de "hardware acceleration".

De ondersteuning daarvoor is met diverse recente versies wel verandert in Firefox. Maar hoe recent weet ik niet. En eventuele instellingen daarvoor zijn ook steeds verder verstopt, dus echt helpen ermee lukt me niet :)

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-11 07:44
ACM schreef op woensdag 3 april 2019 @ 17:54:
[...]

Je kan het zo te zien vrij goed zien bij de c's in "Roccat"-tag achter Overige Hardware. Bij andere letters in dat font zie ik het verschil ook.
Verder zijn de letters in het menu zo te zien iets groter bij Chrome, maar ook wat onscherper. Dus ik denk dat het in de verschillen in font-rendering zit of wellicht de "hardware acceleration".

De ondersteuning daarvoor is met diverse recente versies wel verandert in Firefox. Maar hoe recent weet ik niet. En eventuele instellingen daarvoor zijn ook steeds verder verstopt, dus echt helpen ermee lukt me niet :)
Er is inderdaad wel marginaal verschil in de font, maar is het daardoor al bijna onleesbaar voor sommige personen? Wellicht inderdaad dan met de font instellingen tweaken in je favo browser, en anders chrome/edge gebruiken zodat het wel leesbaar is @Comp_Lex

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

hollandnick schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 08:39:

Er is inderdaad wel marginaal verschil in de font, maar is het daardoor al bijna onleesbaar voor sommige personen? Wellicht inderdaad dan met de font instellingen tweaken in je favo browser, en anders chrome/edge gebruiken zodat het wel leesbaar is @Comp_Lex
Het zit in het geval van de topicstarter blijkbaar net op het randje :) Zeker met afstanden tussen letters kan ik me voorstellen dat daar een omslagpunt is waarna het snel minder leesbaar wordt.
Pagina: 1