Laserprinter (zwart) met snelle opstart gezocht voor factuur

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• proconsoles
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik heb jarenlang een Oki kleurlaserprinter gebruikt, waar ik me toch keer op keer aan ergerde dat hij er zolang over deed om op te warmen, waarna het eerste printje eruit kwam. Vaak duurde dit opstarten ruim 1 minuut.

Nu ben ik dus op zoek naar een laserprinter die enkel zwart print en ook snel opwarmt. Liefst binnen 10 of 20 seconden.
Daarnaast vind ik het ook wel prettig dat de printkosten per A4 laag is en dat er compatible lage kosten cartridges voor te krijgen zijn.

Ik gebruik de printer eigenlijk hoofdzakelijk om bonnen te printen voor klanten en wil niet heel veel geld uitgeven voor een nieuwe laserprinter, liefst onder de 200 Euro.

Welke merken en of type raden jullie aan ?

Alle reacties

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:51

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je zou natuurlijk zelf kunnen zoeken in de pricewatch en op internet he ;)

Maar goed: ik heb laatst deze aangeschaft:
pricewatch: Brother HL-L2375DW
Print binnen 9 seconden, dubbelzijdig, 123 euro en in deep sleep iets van 0,9W. USB, LAN en Wifi. Prima voor als je dus weinig print.

[ Voor 4% gewijzigd door Microkid op 03-04-2019 05:41 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-01 08:07

Korakal

Up up up!

Om die snelle opstarttijd voor de eerste print en lage kosten ben ik bij pricewatch: Samsung Xpress SL-M2835DW (2 jaar garantie) uitgekomen... met netwerkaansluiting en AirPrint (mocht het je toevallig goed uitkomen).

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-01 09:22

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Als je goed, goedkoop én snel wil gaan:
2e hands en dat ding domweg niet uitzetten, maar de hele dag standby laten staan.

Een 2e hands Laserjet is denk ik een goede investering, wel zou ik kijken of je niet beter voor een kleurenlaser kunt gaan. Hoef je meteen geen briefpapier meer aan te schaffen en dáár bespaar je dan weer op.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• proconsoles
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
Dank jullie voor jullie input !

Dit scheelt me aanzienlijk veel uitzoekwerk, ik had zelf al gezocht op vergelijkingssites, maar daar staat vrijwel nooit bij hoelang het duurt voordat een eerste printje eruit komt.

Goede tip mbt kleur en briefpapier, zal dat in overweging nemen. Laat jullie nog wel ff weten welke het is geworden.

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik zou geen namaaktoners kopen. Ik weet van namaakcartridges dat ze vaak veel problemen veroorzaken. Afbeeldingen die niet goed geprint worden, cartridges die opeens foutmeldingen veroorzaken...

• unezra

unezra

hoi1234 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:00:
Ik zou geen namaaktoners kopen. Ik weet van namaakcartridges dat ze vaak veel problemen veroorzaken. Afbeeldingen die niet goed geprint worden, cartridges die opeens foutmeldingen veroorzaken...
Mwah. Zolang ze bij een partij als 123Inkt vandaan komen zou ik me daar niet al te veel zorgen om maken. Zij weten wel een beetje hoe het werkt *en* geven garanties af.

Het scheelt zo veel, dat ik ook bedrijfsmatig die gok wel zou durven nemen.

• hoi1234
unezra schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:57:
[...]

Mwah. Zolang ze bij een partij als 123Inkt vandaan komen zou ik me daar niet al te veel zorgen om maken. Zij weten wel een beetje hoe het werkt *en* geven garanties af.

Het scheelt zo veel, dat ik ook bedrijfsmatig die gok wel zou durven nemen.
Met HEMA en sneltoner heb ik in ieder geval slechte ervaringen. En als je halverwege een cartridge moet weggooien is je voordeel weg. Daarbij komt dat het niet altijd direct duidelijk is dat het aan de cartridge ligt en je veel tijd (dus geld in het bedrijfsleven) kwijt bent.

Ik print trouwens ook niet zo heel veel. Dus tegen de tijd dat bij mij de originele cartridges leeg zijn, zouden de imitaties ingedroogd zijn. Meestal zijn de imitaties helemaal niet zo heel veel goedkoper. Het is vooral dat je grotere cartridges krijgt. Dus de prijs/L is lager, maar als je de extra inhoudt niet gebruikt, is een imitatie haast net zo duur. Ik heb trouwens wel cartridges bij de Action gekocht. Waren maar 10 euro, dus 1/4 van de prijs en wist niet zeker of het aan de cartridge lag dat de printer cyan niet meer goed printte.

[ Voor 8% gewijzigd door hoi1234 op 03-04-2019 12:42 ]

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-01 21:47

doc

Ik heb zelf ipv een laser een hp pagewide pro gekocht, sneller dan laser en de cartridges zijn goedkoper. Het werkt niet zoals een normale inktjet met bewegende cartridges, maar spuit in 1x heel de breedte. Hoeft niet op te warmen en start dus heel snel op. Resultaat ziet er ook goed uit, is alleen iets minder watervast, maar dat is over het algemeen geen probleem

pricewatch: HP PageWide 352dw bijvoorbeeld, past ook binnen je budget

[ Voor 16% gewijzigd door doc op 03-04-2019 12:46 ]

Me Tarzan, U nix!

• unezra

unezra

hoi1234 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 12:40:
[...]
Met HEMA en sneltoner heb ik in ieder geval slechte ervaringen. En als je halverwege een cartridge moet weggooien is je voordeel weg. Daarbij komt dat het niet altijd direct duidelijk is dat het aan de cartridge ligt en je veel tijd (dus geld in het bedrijfsleven) kwijt bent.

Ik print trouwens ook niet zo heel veel. Dus tegen de tijd dat bij mij de originele cartridges leeg zijn, zouden de imitaties ingedroogd zijn. Meestal zijn de imitaties helemaal niet zo heel veel goedkoper. Het is vooral dat je grotere cartridges krijgt. Dus de prijs/L is lager, maar als je de extra inhoudt niet gebruikt, is een imitatie haast net zo duur. Ik heb trouwens wel cartridges bij de Action gekocht. Waren maar 10 euro, dus 1/4 van de prijs en wist niet zeker of het aan de cartridge lag dat de printer cyan niet meer goed printte.
Ik heb het over lasertoners. :) Die drogen niet in. Da's nu net een van de voordelen.
JUIST als je weinig volume print, is een (2e hands) laserprinter (ik wil telkens lasterprinter zeggen) een van de betere en goedkopere opties.

Als je het omrekent naar prijs per pagina, is niet-merk-eigen goedkoper en dáár gaat het om.

• Nuccie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Klein compact, goedkoop en met Wifi: pricewatch: Samsung Xpress SL-M2026W

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-02 17:03
hoi1234 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 12:40:
[...]

Voor kleur zou ik altijd origineel kiezen, op de een of andere manier krijgt niemand het voor elkaar om dat goed na te maken.
Zwart is alternatief een stuk goedkoper. En als een cartridge raar doet na 50%, stap ik naar de leverancier en krijg ik een nieuwe. En krijg ik geen service, dan krijg ik een andere leverancier. Dat geldt voor alle producten, niet alleen voor cartridges.

Hattrick: Thorgal Eagles

• hoi1234
bregweb schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:46:
[...]

Voor kleur zou ik altijd origineel kiezen, op de een of andere manier krijgt niemand het voor elkaar om dat goed na te maken.
Zwart is alternatief een stuk goedkoper. En als een cartridge raar doet na 50%, stap ik naar de leverancier en krijg ik een nieuwe. En krijg ik geen service, dan krijg ik een andere leverancier. Dat geldt voor alle producten, niet alleen voor cartridges.
Sneltoner wou in ieder geval niks doen. Misschien kwam het ook wel dat ik niet zelf de cartridges gekocht had. Overigens indrogen is normaal bij inktcartridges. Ik neem aan dat je daar geen garantie op krijgt.
Pagina: 1