Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieslander12
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 01-08-2022
Ik zoek een?
smartwatch

Wat is je budget?
rond de 450€

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
ik heb op dit moment een iPhone 5s en wil deze waarschijnlijk ook blijven gebruiken. Ik fiets veel van school naar huis en andersom en luister graag muziek, nu vind ik het onhandig om steeds mijn iPhone te pakken om de tijd te zien en muziek door te spoelen. Ook wil ik hem gebruiken om berichten ge versturen, te bellen en mijn hartslag te meten. Ook vind ik het fijn dat de watch waterdicht is en stofvrij. Ook moet het scherm makkelijk te besturen en zien zijn en niet de hele tijd aangaan, de Apple watch doet dit goed. Ook een lange batterijduur is fijn. De Apple watch lijkt van binnen en qua functies aardig op wat ik wil alleen de vorm staat mij niet zo aan

Wat heb je zelf al gevonden?
ik heb zelf nog geen voorkeur merk en twijfel de hele tijd tussen Apple watch en Samsung galaxy of Gear. Ik vind de gear qua uiterlijk mooier maar die is niet volledig compatibel met mijn iPhone, er is wel een app maar die gebruikt njet alle functies en ik kan ook niet zo’n beeld krijgen van hoe dit met een iPhone zal werken en of ik belangrijke dingen mis. Ik heb dus de:
Apple watch 4 series
Samsung galaxy watch
Samsung Gear s3
Gevonden

Welke vragen heb je hier nog over?
mijn vraag dus over de compibaliteit van de Samsung met de iPhone van mij. Verder heb ik hier eigenlijk geen vragen over, ik sport niet. En ik vind de Apple watch qua functies dus wel mooi maar niet qua vorm.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:57
Je zou in de winkel kunnen kijken of je een Galaxy Watch zou kunnen koppelen met je iPhone?

Gezien de leeftijd van je 5s zou ik ok nadenken wat je volgende telefoon meest waarschijnlijk zal worden.
Blijf je in het Apple ecosysteem is de Apple Watch de beste keuze omdat die het beste integreert. Apple doet zijn uiterste best integratie met derden zo moeilijk mogelijk te maken.
Wordt je volgende geen Apple, dan zou ik de Galaxy Watch nemen die nieuwer is dan de s3 en langer updates kan verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:21
swhnld schreef op donderdag 4 april 2019 @ 08:33:

Apple doet zijn uiterste best integratie met derden zo moeilijk mogelijk te maken.
Waar haal je dit vandaan, dat Apple actief bezig is om integratie te dwarsbomen? En vooral, waarom benoem je dit? Alles wat TS wil kan een Apple Watch al out-of-the-box.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:57
Volkan1984 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 08:33:
[...]

Waar haal je dit vandaan, dat Apple actief bezig is om integratie te dwarsbomen? En vooral, waarom benoem je dit? Alles wat TS wil kan een Apple Watch al out-of-the-box.
Ik benoem het omdat TS een oudere iPhone gebruikt, dus bij zijn keuze rekening kan houden met zijn vervolgkeuze.

En waar ik vandaan haal dat Apple integratie tegenhoud. Apple heeft duidelijk een marketing waarbij het mensen binnen zijn eigen ecosysteem wil houden en daar alles op richt. Bijvoorbeeld, na overname van Texture is de dienst gesloten en Apple News+ is daar uit voortgekomen, waarbij dit alleen op iOS beschikbaar komt waar Texture dat was op Android en iOS. nieuws: Apple sluit Android- en iOS-versies tijdschriftenapp Texture op 28 mei

Wil je toch proberen een Apple watch te koppelen met een Android telefoon, lukt niet, en kom je in dit soort oplossingen terecht:
https://smartwatchkopen.n...e-watch-android-telefoon/
In dit artikel wordt ook benoemd dat er maar 2 uitzonderingen zijn waar Apple wel iets voor een niet Apple platform maakt, Apple Music en iTunes. Binnen zo'n uitgebreide productlijn als Apple biedt is dat tekenend.

En nogmaals, ik wil het niet veroordelen dat Apple dat doet, het is alleen wel iets om rekening mee te houden als je een keuze maakt. Blijf ik binnen het ecosysteem van Apple of wil ik mijn investering ook gebruiken als ik dat ecosysteem verlaat.