Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik mag verlengen met een nieuw abonnement en nieuwe smartphone, al zo'n 4 maanden,
,maar ik kan niet kiezen. Na heel veel research en gelet op mijn budget per maand kwam ik uit dat de beste
drie voor mij in mijn prijsklasse de galaxy s9, iphone 8 en huawei p20 pro zijn.

Aan de ene kant vind ik Apple telefoons heel mooi en vind ik het fijn dat ze iets kleiner zijn en in
mijn broekzak passen. Ook vind ik IOS fijn maar heb met android ook ervaring.
Het probleem is vooral de camera, ik lees overal dat op andere toestellen de camera veel beter is.
Ook betaal ik 5 euro in de maand meer, terwijl de iphone 8 op papier veel minder goed is dan de andere twee.
De galaxy s9 lijkt me op alle vlakken een goede telefoon, ik vind iets minder fijn dan IOS en vooral de selfie camera vind ik niet fijn omdat hij je gezicht heel erg uitrekt.
De huawei p20 pro heeft heel goede batterijduur, wat ik heel fijn zou vinden. Ook schijnt het hele goede camera te zijn, hoewel ik ook veel hoor dat de foto's wat plastik aandoen. Ook is hij best groot.

Al met al, wat vinden jullie? Ergens gaat mijn voorkeur uit naar de iphone 8 maar ik het het idee dat ik mezelf afzet en ben bang dat de camera niet zo goed is.
Het is ook dat ik ergens apple toch meer vertrouw dan bijvoorbeeld huawei.
Ik weet het, uiteindelijk komt het op persoonlijke voorkeur aan maar ik kom er echt niet uit, misschien heeft iemand een inzicht wat ik nog niet bedacht heb.

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:57
P20 Pro, heel goede camera, MAAR, grote leercurve en wisselvallige resultaten.
S9, heel goede camera, misschien 0,1 procent slechter dan P20 Pro, perfecte all rounder die het gewoon doet en goed smoelt. Wel al 1 jaar oud en nog maar 2 jaar updates.
iPhone 8, heel goede camera, maar 0,2 procent slechter dan de P20 Pro, 1,5 jaar oud maar nog 3,5 jaar updates te verwachten gebaseerd op het verleden, ouderwets uiterlijk met knop met vingerafdruk voorop en dikke bezels.

iPhone 8 en S9 zijn fysiek bijna even groot door de bezels terwijl de S9 veel meer scherm biedt, dus ik zou daarvoor gaan.

• Bram22
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 28-10 21:25
Wat is eigenlijk je huidige telefoon? Want als je nu een iPhone hebt, moet je er wel rekening mee houden dat apps waarvoor je betaald hebt niet meegaan naar Android en andersom geldt dit ook.
swhnld schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 22:03:

iPhone 8 en S9 zijn fysiek bijna even groot door de bezels terwijl de S9 veel meer scherm biedt, dus ik zou daarvoor gaan.
Je zou anders ook nog kunnen kijken of de s10e binnen je budget valt, aangezien deze een even groot scherm heeft als de s9, maar wel iets kleiner is en een jaar langer updates zal hebben. Daarnaast kun je je zelf ook afvragen of je een groter scherm handig vindt of nodig hebt(Netflix, Youtube enz.), als dit niet het geval is, is de iPhone 8 net zo'n goed toestel.

Ik heb zelf geen ervaring met de camera's van de genoemde toestellen, maar voor gewone foto's zullen ze allemaal wel prima zijn.

• Bram22
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 28-10 21:25
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of je een keuze hebt kunnen maken en waarom, omdat ik ook tussen min of meer dezelfde toestellen twijfel.