Mijn collega heeft sinds enkele maanden een Synology DS218play, gekocht bij de MM. Tegelijk daarbij 2 nieuwe schijven aangeschaft, WD Red (de 2TB of 3TB, niet helemaal zeker). Na korte tijd gepiep vanuit de NAS; schijf stuk. Stond gelukkig in mirror, dus terug naar de MM, schijf retour en nieuwe mee terug. Maandje of 2 later; precies hetzelfde probleem (weet niet precies welke schijf, de 'oude' of de nieuwe).
Heb zelf ook deze 218play staan, met wat oudere schijven er in (wel 4TB). Nog geen enkel probleem mee gehad.
Ik twijfel of hij tot tweemaal toe de maandagochtendschijf heeft gekregen, ik kan niet voorstellen dat de NAS het probleem veroorzaakt. Graag verneem ik wat jullie ervaringen zijn, NAS-gerelateerd of WD-red gerelateerd.
Baz
Heb zelf ook deze 218play staan, met wat oudere schijven er in (wel 4TB). Nog geen enkel probleem mee gehad.
Ik twijfel of hij tot tweemaal toe de maandagochtendschijf heeft gekregen, ik kan niet voorstellen dat de NAS het probleem veroorzaakt. Graag verneem ik wat jullie ervaringen zijn, NAS-gerelateerd of WD-red gerelateerd.
Baz