Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix.moed
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-01-2022
Ik weet niet of dit de juiste locatie is, maar kon geen andere meer toepasselijke thread vinden. Mocht het er zijn, gelieve te verplaatsen.

Mijn topic omschrijft redelijk wat ik zoek, namelijk een E-reader die draait op Android OS, wifi heeft en waterbestendig is.
Helemaal handig zou zijn als ie een SIM kaart slot zou hebben en bluetooth zou hebben, maar dat zouden extra wensen zijn.

De wens voor Android is niet zo strict. De reden hiervoor is dat ik de E-reader wil kunnen gebruiken om notities te kunnen maken en ermee kan browsen om bv Gmail webmail te kunnen gebruiken. De Kobo Aura H20 Edition 2 komt dicht in de buurt met z'n webbrowser in beta. Helaas heeft ie geen opties om ergens notities mee te maken. Mag heel simpel zijn, zoals het Kladblok/Notepad van Windows.

Waarom geen tablet? Ik wil het apparaat in de spa/wellness/sauna gebruiken. Daar zijn tablets en smartphones verboden. Heel af en toe kom ik er mee weg met mijn werktelefoon die cameraloos is en ik als e-reader en notitieblok gebruik.

Maar dan het waterbestendige, dat mist mijn werktelefoon en bovendien krijg ik geregeld gedoe omdat medewerkers denken dat er een camera op zit.

Hopelijk kan iemand me helpen. Ik kwam zelf niet verder dan Tolino Epos en Vision 4 die op Android schijnen te werken, maar waarvan me niet duidelijk is geworden of ie ook ondersteuning heeft voor Play store om een notepad app ofzo te downloaden.

Ik heb zelf al gegoogled (kwam o.a. https://blog.the-ebook-re...ders-currently-available/ en https://goodereader.com/b...android-e-readers-of-2018 tegen), maar geen van de lijsten gaven een combi van Android OS en waterbestendig.

Hopelijk dat iemand me verder kan helpen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:30

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
marnix.moed schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 21:12:
Ik weet niet of dit de juiste locatie is, maar kon geen andere meer toepasselijke thread vinden. Mocht het er zijn, gelieve te verplaatsen.
Dit betreft aankoopadvies, dus schopje van WAO naar ATT.

Verder zijn je wensen/eisen vrij duidelijk, maar zou je voor de volledigheid nog even je budget willen toevoegen
De reden hiervoor is dat ik de E-reader wil kunnen gebruiken om notities te kunnen maken en ermee kan browsen om bv Gmail webmail te kunnen gebruiken. De Kobo Aura H20 Edition 2 komt dicht in de buurt met z'n webbrowser in beta. Helaas heeft ie geen opties om ergens notities mee te maken. Mag heel simpel zijn, zoals het Kladblok/Notepad van Windows.
Ik heb een Kobo Aura en die is echt super met het lezen van boeken, maar browsen moet ik echt niet aan denken. Het scherm heeft zo'n lage refreshrate dat je meer aan het wachten bent op het verversen van de pagina dan dat je echt uitgebreid webpagina's kan gaan zitten lezen. Dit geldt ook voor het typen van woorden.
Waarom geen tablet? Ik wil het apparaat in de spa/wellness/sauna gebruiken. Daar zijn tablets en smartphones verboden. Heel af en toe kom ik er mee weg met mijn werktelefoon die cameraloos is en ik als e-reader en notitieblok gebruik.
Het is dus niet zo zeer dat ze verboden zijn, maar apparatuur met een camera is verboden begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:50
Is het geen optie om te zoeken naar een tablet zonder camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:22
hmmmm Het concept spa/sauna /wellness is toch een beetje van niks doen en ontspannen. Ik denk ook dat iedereen er van uit gaat dat zo'n tabletachtig ding een camera heeft, dus je zult continu moeten uitleggen dat er geen camera op zit. Niet echt ontspannen en relaxed dus, voor jezelf en de andere gasten.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix.moed
rens-br schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:10:
[...]

[mbr]Dit betreft aankoopadvies, dus schopje van WAO naar ATT.

Verder zijn je wensen/eisen vrij duidelijk, maar zou je voor de volledigheid nog even je budget willen toevoegen[/]

[...]

Ik heb een Kobo Aura en die is echt super met het lezen van boeken, maar browsen moet ik echt niet aan denken. Het scherm heeft zo'n lage refreshrate dat je meer aan het wachten bent op het verversen van de pagina dan dat je echt uitgebreid webpagina's kan gaan zitten lezen. Dit geldt ook voor het typen van woorden.

[...]

Het is dus niet zo zeer dat ze verboden zijn, maar apparatuur met een camera is verboden begrijp ik?
Kwa budget dacht ik aan iets tussen de 200 a 300 euro. Goedkoper mag altijd, duurder overweeg ik ook wanneer de specs aan meerdere wensen voldoet. Als bijvoorbeeld Ino met een waterbestendige cameraloze smartphone komt, wil ik daar best een stuk meer voor neertellen.

Betreft de browser, die heb ik bij iemand al eens geprobeerd. En hij is inderdaad niet snel, maar voor even e-mail ofzo volstaat het wat mij betreft.
Ik ben het wel met je eens dat het traag gaat en ook het typen niet bepaald vlot is. Als er een andere e-reader bestaat die vlotter is, dan hou ik me graag aanbevolen.

Beetje ja, beetje nee. Het is ook niet toegestaan om geluidsopnames te maken en een ghetto blaster wordt ook niet gewaardeerd.
Maar ik vermoed dat het grootste struikelblok de camera is. Helemaal na dat fiasco met die dames handbal ploeg ofzo. Als gast loop je namelijk in badjas of met een handdoek om rond (op badkledingdagen na). Maar je maakt naakt gebruik van de diverse fasciliteiten, zoals sauna, jacuzzi, zwembad, etc. Ook liggen er mensen (ont)bloot te zonnen. Dus kan me heel goed voorstellen dat foto's en video's uit den boze zijn.

Een e-reader is amper ooit een probleem geweest. (Heel soms zie ik een medewerker beetje kijken van 'nou, liever niet maar...') En ik vermoed dat als je met een koptelefoon op (draadloos of bedraad) naar je eigen muziek zit/ligt te luisteren er ook geen haan naar zal kraaien. Het gaat dus naar mijn inziens om een stukje privacy en een stukje rust.
Audiowaste schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:18:
Is het geen optie om te zoeken naar een tablet zonder camera?
Een cameraloze tablet ook niet gemakkelijk gevonden, op Alibaba na.

Bovendien vermoed ik dat ik vergelijkbare problemen krijg als met mijn cameraloze smartphone. Door het formaat komt personeel langs om aan te geven dat mobieltjes niet toegestaan zijn. Wanneer ik dan aangeef dat het een mini e-reader en verder cameraloos is, wordt ik weer met rust gelaten. Totdat de volgende medewerker me er weer op komt wijzen dat mobieltjes verboden zijn, enz.
Wanneer het personeel me met een kleurenscherm zien zitten, zullen ze er waarschijnlijk vanuit gaat dat het een tablet met camera is en komen vertellen dat tablets niet zijn toegestaan. Ik kom er vast wel weer mee weg dat het mijn e-reader en cameraloos is. En zoals Tens al aangeeft is dit niet relaxed voor iedereen.
Een e-reader is intussen (althans is saunaland) redelijk ingeburgerd. Dus werkelijk niemand kijkt er meer van op.
Tens schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:18:
hmmmm Het concept spa/sauna /wellness is toch een beetje van niks doen en ontspannen. Ik denk ook dat iedereen er van uit gaat dat zo'n tabletachtig ding een camera heeft, dus je zult continu moeten uitleggen dat er geen camera op zit. Niet echt ontspannen en relaxed dus, voor jezelf en de andere gasten.
Ik snap jouw redenering helemaal. En groot deel van de tijd ben ik ook aan het uitpuffen van een rondje sauna, ontspannen en genieten van een hapje, even dutje doen, etc.
Maar ik maak er telkens een dagje uit van en zit dan een hele dag in zo een establissement. En dat doe ik wekelijks en soms meerdere dagen.
Dan zijn er geregeld momenten dat ik even een memo wil maken, even browsen ofzo, zonder dat in de lockers te moeten doen, maar lekker ontspannend op een ligbankje ofzo. Ik heb ook tijdschriften mee, maar toch heb ik dus geregeld momenten dat ik even wat digitaals wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ik denk dat als je een tablet zonder camera hebt, je nog altijd de vraag zult krijgen: "Wat ben je aan 't doen?" Is het daarom niet mogelijk om gewoon een dikke hoes om je tablet te doen, met ducttape afplakken etc.?

Over de tablet zelf: ik heb al jaren een Sony Tab3 Compact, waterdicht, handige afmetingen en accu gaat nog altijd lang mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix.moed
Arie- schreef op woensdag 3 april 2019 @ 15:15:
Ik denk dat als je een tablet zonder camera hebt, je nog altijd de vraag zult krijgen: "Wat ben je aan 't doen?" Is het daarom niet mogelijk om gewoon een dikke hoes om je tablet te doen, met ducttape afplakken etc.?

Over de tablet zelf: ik heb al jaren een Sony Tab3 Compact, waterdicht, handige afmetingen en accu gaat nog altijd lang mee.
Precies, vandaar mijn reactie op Audiowaste, dat een cameraloze tablet me vergelijkbare issues geeft als mijn huidige cameraloze werktelefoon.

Betreft de Sony Tab3 Compact, volgens mij heeft die wel een camera. En ik wil zelfs maar de verdenking uitsluiten, door een apparaat te nemen die simpelweg geen camera heeft.

En een dikke hoes valt ook op, dat men vraagt wat dat is. Of ik moet als een spion een encyclopedie uit gaan snijden, en daar een tablet in doen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:18
Ik denk dat het makkelijker is om thuis een prive sauna te bouwen dan een ereader te vinden die een goede browser biedt en mobiel internet. Ereaders zijn gemaakt om te lezen, en de rest is voor Tablets, dus je zoekt iets wat een hele kleine niche markt is.

Geen idee of je altijd naar dezelfde sauna gaat, maar als dat zo is zou je ook nog kunnen overleggen of de sauna geen tablets kan kopen en beschikbaar stellen aan gasten tegen een vergoeding om aan de behoefte te voorzien van gasten die niet buiten hun internet kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix.moed
swhnld schreef op woensdag 3 april 2019 @ 16:07:
Ik denk dat het makkelijker is om thuis een prive sauna te bouwen dan een ereader te vinden die een goede browser biedt en mobiel internet. Ereaders zijn gemaakt om te lezen, en de rest is voor Tablets, dus je zoekt iets wat een hele kleine niche markt is.

Geen idee of je altijd naar dezelfde sauna gaat, maar als dat zo is zou je ook nog kunnen overleggen of de sauna geen tablets kan kopen en beschikbaar stellen aan gasten tegen een vergoeding om aan de behoefte te voorzien van gasten die niet buiten hun internet kunnen?
Een dagje wellness met opgietingen, variaties tussen verschillende type sauna's, baantje trekken, etc is toch anders dan een sauna thuis, en heeft mijn voorkeur niet.

Het hoeft ook niet perse een goeie browser en mobiel internet te hebben. De browser in de Kobo (beta fase) voldoet waarschijnlijk voor wat ik wil. En mobiel internet zou een luxe extra optie zijn.
En er zijn dus zoals ik in 1 van mijn lijstje aangaf wel e-readers die op Android draaien en o.a. de mogelijkheid bieden om apps te downloaden uit de Play store.

En nee, ik kom niet elke keer in dezelfde sauna, maar wissel het juist af. Doch, een leuk idee betreft de verhuur ofzo van dergelijke apparaten. Maar mijn voorkeur gaat uit naar m'n eigen apparatuur.

Oh ja, nog even vergeten. De e-reader moet nog wel in de zakken van m'n badjas passen. Dat lukt nog net met de Kobo. Veel groter moet het liever niet worden.
Pagina: 1