Verdachte activiteit ING internetbankieren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taygete
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-06 13:42
Hallo,

Vanmiddag ontdekte ik dat mijn ING-rekening was geblokkeerd. Ik deed een bestelling bij een webshop en probeerde met iDeal te betalen. Kreeg echter de melding dat ik niet geautoriseerd was om deze betaling te doen. Klantenservice gebeld, waar men mij vertelde dat afgelopen zaterdag verdachte activiteit was geconstateerd. Volgens de medewerker zouden criminelen mijn inloggegevens hebben bemachtigd en probeerden ze daarmee binnen te komen. Omdat ING alles voortdurend monitort, werd dat meteen geconstateerd en de rekening dichtgezet voor het doen van betalingen. Ik moest username en password onmiddellijk wijzigen en daarna de alarmlijn bellen, die de blokkering er af heeft gehaald.
Het is dus opgelost.
ING kon en wilde mij om veiligheidsredenen niet vertellen, op welke manier dit bemachtigen van mijn gegevens gebeurd kan zijn en hoe de kraakpogingen zijn uitgevoerd.

Sindsdien pieker ik mij suf hoe dit heeft kunnen gebeuren, ook om indien mogelijk herhaling te voorkomen.
Ik koop wekelijks bij webshops, betaal met iDeal en doe dat eigenlijk altijd via de ING app op de iPad. Het is minstens twee maanden geleden dat ik voor het laatst de computer gebruikte voor een webshopbestelling en dus die accountgegevens invoerde bij ING.

Wat mijn veiligheidsbewustzijn betreft:
- Ik klik nooit op links in mails, sms en apps.
- ESET Internet security is uptodate. Vanmiddag nog als extra Trendmicro online virusscan gedaan. 0 gevonden.
- Firefox browser is uptodate
- Windows 10 is uptodate
- Inloggegevens ING worden uitsluitend als hardcopy bewaard, waar niemand bij kan. Ze staan dus nergens digitaal.
- Alle overige accounts van webshops etc. met zeer ingewikkelde (en unieke) passwords in passwordmanager

Hoe is het dan toch mogelijk dat die gegevens in verkeerde handen zijn gevallen? Zouden jullie met mij willen meedenken wat hier gebeurd kan zijn?
Bij voorbaat dank voor jullie reacties!

groet,
Taygete

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:39
Ze kijken mee met de camera van je ipad

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
iemand die je username heeft weten te achterhalen en 7 foute login pogingen heeft gedaan?
(geloof tenminste dat het 7 is)

en ach.. het kan gekker.. ik heb t eens gehad. wil je even flappen tappen.. pas in de automaat.. en flop pas weg 8)7

bleek dat ik een paar dagen eerder betaald had bij een winkel waar ze later skim apparatuur gevonden hadden.. en uit voorzorg waren alle (iig ING) passen die daar gebruikt waren in een bepaalde periode preventief geblokkeerd..

404 Signature not found

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:21

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

HKLM_ schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 20:53:
Ze kijken mee met de camera van je ipad
Zullen we de alu-hoedjes reacties even achterwege laten?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-06 10:22
Nou ja, STEL dat ze het (zouden/kunnen* doorhalen wat niet van toepassing is) doen ... wat zien ze dan? TS die een bestelling aan het plaatsen is. De camera zit voor zover ik weet niet op een plek dat men op het scherm zou kunnen kijken

Toch? 8)7

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taygete
SMSfreakie schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 20:55:
iemand die je username heeft weten te achterhalen en 7 foute login pogingen heeft gedaan?
(geloof tenminste dat het 7 is)
Onmogelijk. Tenzij helderziende ;-). Ik ben de enige living soul die deze gegevens kent.
Fijn zeg, die flappentapper. Zullen heel wat passen zijn ingeslikt die dagen... sta je raar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
nou ja je hebt er weer werk van :+

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Heb je toevallig een creditcard bij ING? Daar valt natuurlijk al makkelijker fraude mee te plegen en wellicht daardoor je gehele rekening geblokkeerd.

Circa een jaar geleden is mijn creditcard ook misbruikt in Nederland en Duitsland. Ik gok nadat ik deze gebruikt heb bij een Spaans hotel maar ben er ook nooit achter gekomen. Wel netjes vergoed door de bank overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taygete
Cheesy schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 21:09:
Heb je toevallig een creditcard bij ING? Daar valt natuurlijk al makkelijker fraude mee te plegen en wellicht daardoor je gehele rekening geblokkeerd.
Ja heb ik. Daar is gelukkig niets mee gebeurd en die was ook niet geblokkeerd. Alleen het doen van betalingen vanaf de bankrekening.
Pagina: 1