Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-11 15:04
Geachte tweakers,
Enige tijd geleden heb ik 3 "hufterproof" toestellen gekocht, de BlackView BV7000 Pro, gekocht bij OfficeEasy, Android 7.
Deze telefoons werken op zich goed, niet stuk te krijgen, echter:

WIFI problemen:
De telefoons kunnen verbinding maken met WIFI, dat gaat meestal ook goed, echter meestal gaat er een uitroepteken knipperen bij het WIFI symbool wat betekent dat er geen Internetverbinding is.
15 andere devices, ook Android telefoons, tablets, laptop, enzovoorts, werken probleemloos op dezelfde WIFI verbinding.
Intussen 4 verschillende routers en accespoints geprobleerd met verschillende SSID's, verschillende security of helemaal geen security, geen verschil, het probleem blijft.
Ook op andere WIFI verbindingen zoals publieke hotspots zijn dezelfde problemen aanwezig.
Als het probleem aanwezig is en ik herstart de telefoon werkt het wel weer goed naar behoren, tot X tijd, die X is nogal variable.

Bleutooth problemen:
Telefoons kunnen verbinding maken met een carcit, headset, speaker, of wat dan ook, echter lijkt hij deze verbinding steeds kwijt te raken. Als ik nu verbinding maak met een carcit werkt het goed, stap ik morgen weer in de auto werkt het niet meer en meot ik de verbinding vergeten en opnieuw verbinding maken.
Hetzelfde bij een bleutooth pin apparaat. Deze authoriseren werkt prima, betalen gaat goed, echter na een paar uur, of minuten, of de volgende dag, werkt het niet meer en moet de pinterminal opnieuw worden geauthoriseerd.
Op andere telefoons werkt het allemaal prima, geen enkel probleem.

Wat heb ik al geprobeerd:
- Laatste ROM geinstalleerd volgens http://bbs.blackview.hk/viewtopic.php?f=176&t=191529
- Alle tips en tricks geprobeerd via http://bbs.blackview.hk/v...?f=191&t=333190&start=100
- Fabrieksinstellingen.
- Heel Google afgestruind, het is een veelgenoemd probleem op het BlackView forum echter wordt er geen oplossing aangeboden behalve upgraden factory settings en de tips doorvoeren als eerder genoemd, echter in mijn geval werkt dat dus niet.

Ik heb nog geen contact opgenomen met de verkoper, OfficeEasy wat ik alsnog kan doen, maar wellicht hebben tweakers ervaring met Chinese smartphones en soortgelijke problemen.
Wat ik ook nog niet heb geprobeerd is een rollback naar Android 6. (Telefoons zijn geleverd met Android 7 maar Android 6 is ook beschikbaar zie ik op het forum)

Ik kan overigens ook geen goed werkende custom rom vinden, zoals LineageOS, anders had ik die zeker geinstalleerd.

Iemand enig idee?

Who's general failure, and why is he reading my disk?