Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjerom
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-03-2023
Mijn vraag:

Ik zou graag het volgende willen tekenen in Solidworks. Een muur doorsnede van een buitenmuur met maaiveld en isolatie en binnenmuur. En deze zou ik ook willen arceren. Bestaat hier een makkelijke manier voor ook om dit uit te leggen aan leerlingen van 16-17 jaar.

Zie foto als een voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://www.google.com/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&ved=2ahUKEwibwfWe_rHhAhXQZlAKHaleBokQjRx6BAgBEAU&url=http%3A%2F%2Flolomilk.com%2Faansluiting-dak-muur%2F&psig=AOvVaw10T8CCIlD2o1tMh46e4PY0&ust=1554314324440336

Relevante software en hardware die ik gebruik
...Solidworks

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dit heeft weinig met Macs & Software te maken, en is meer iets voor Graphics, dus een move die kant op :)

MS > GFX

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
djjerom schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 20:00:
Mijn vraag:

Ik zou graag het volgende willen tekenen in Solidworks. Een muur doorsnede van een buitenmuur met maaiveld en isolatie en binnenmuur. En deze zou ik ook willen arceren. Bestaat hier een makkelijke manier voor ook om dit uit te leggen aan leerlingen van 16-17 jaar.

Zie foto als een voorbeeld:

[Afbeelding]

Relevante software en hardware die ik gebruik
...Solidworks

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
solidworks is primair, zoals de naam al weggeeft, een solid modeler. Waarschijnlijk kun je wat jij zegt als een part opzetten (vanuit sketches), en dan in een drawing importeren en dan daar een doorsnede maken. Maar het is nou niet een programma wat ik zou aanraden als je 2d aan de gang wilt zoals met Autocad LT oid..

specs