Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niika
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik wil graag een gedeelte van de garage gaan ombouwen tot thuisbioscoop en wil graag wat Dingen tegen jullie aanhouden voor advies.

De afmeting van de ruimte is 3,30 x 3.00.
Gezien de afmeting wil ik gaan voor een 82inch tv, dit in plaats van een beamer + scherm.
Als ik voor een beamer opstelling kies moet de speakers achter het scherm weg werken, want ernaast met zuilen is dan geen optie!?

De audio wil ik gaan doen met een Marantz 7013 2 met 2 zuilen B&W 704S en bijhorende centerspeakers.
Voor aan de achterkant de B&W 7 serie boekplankspeakers op pilaten of aan de muur en 4x B&W plafond speaker met backbox voor Dolby Atmos.

Nu mijn vragen:

- Ik ga zitten op ongeveer 2,50 / 2,60 m van het scherm, is dit mogelijk met 82 inch ?
- De speakers aan de achterkant staan heel dichtbij, wat is jullie advies deze ophangen aan plafond of wand of toch op een pilaar of andere keuze maken.
- De woofer word een B&W DB4D, is dit een juiste keuze? ( ik wil graag uit me stoel geblazen worden :) )

Ik kies nu voor een 7 serie, maar de 6 serie van B&W klinkt ook mooi, maar is kwa prijs vriendelijk, dus ga ik nu echt dat verschil met films en gamen horen, wat vinden jullie?

Beste antwoord (via niika op 07-04-2019 08:47)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:40

Jag

Achterspeakers zou ik ophangen. Als ze te dichtbij hangen gaat snel 1 speaker overheersen en heb je geen mooi surround.

B&w subs hebben een wat beperkte prijs kwaliteit verhouding. En een enkele 10inch gesloten is veels te weinig voor serieuze ht toepassing. Meerdere subs werkt sowieso kwalitatief beter maar geven ook de output die je nodig hebt.

Je zou kunnen denken aan 2x een 12inch bass reflex sub. Bijvoorbeeld de Jamo j12 of de xtz sub 12.17. Kan je altijd nog de verdubbelaar inzetten als je nog meer nodig hebt :).

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Achterspeakers zou ik ophangen. Als ze te dichtbij hangen gaat snel 1 speaker overheersen en heb je geen mooi surround.

B&w subs hebben een wat beperkte prijs kwaliteit verhouding. En een enkele 10inch gesloten is veels te weinig voor serieuze ht toepassing. Meerdere subs werkt sowieso kwalitatief beter maar geven ook de output die je nodig hebt.

Je zou kunnen denken aan 2x een 12inch bass reflex sub. Bijvoorbeeld de Jamo j12 of de xtz sub 12.17. Kan je altijd nog de verdubbelaar inzetten als je nog meer nodig hebt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-10 14:59
ik heb dezelfde afstand tot het scherm. De aangeraden beeldhoek is 38°. dit komt bij een kijkafstand van 2.70 neer op een diagonaal van +/- 1.80. Ik projecteer op een scherm van 72", dus ideaal.

Wat ikzelf wel een verschil vind is dat een LCD/OLED scherm veel meer in your face is dan een geprojecteerd beeld. Ik denk dan ook dat een 82" scherm te groot is voor deze kijkafstand.

[ Voor 4% gewijzigd door 107mb op 03-04-2019 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niika
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-01-2024
Als ik een B&W sub neem, van 1000W moet dit toch voldoende zijn voor een ruimte van 3,30 x 3,00 om de beleving in je lijf te voelen ? De Jamo 12 is maar 200 W of zie ik dit helemaal verkeerd ?
Jag schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 23:24:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Dat is een overmatige versimpeling. Voor ht wil je graag ook voldoende diep sublaag hebben. De b&w sub is gesloten, de beperking is dan hoeveel uitslag de woofer kan maken. En dan is 10inch erg klein. Ik heb zelf 4 maal dubbel 10inch gesloten in gebruik, en dat is eigenlijk al niet overdreven veel. En dan speel ik niet eens heel hard. Dus zie mijn eerdere advies; 2 maal 12inch bass reflex zou ik overwegen.