Mail - POP, IMAP en twee systemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54
Voor werk heb ik twee systemen, een iMac en een Macbook. Op beide gebruik ik Mail van Apple en heb ca 5 accounts ingesteld (POP). Ik check beide systemen regelmatig dus de de inboxen van beide systemen bevatten dezelfde berichten.

Dit geldt helaas niet voor de verzonden items. Sommige staan op de Macbook en sommige op de iMac omdat deze lokaal worden opgeslagen. Ik zou graag willen dat deze verzonden berichten ook op beide systemen gelijk zijn.

Het probleem is een beetje dat ik deze manier van werken al jaren gebruik en POP denk ik een zwaar verouderde manier van e-mailen is (?). In de Mail app staan 30.000 e-mails van een x aantal jaar. Deze wil ik natuurlijk wel graag behouden, mocht ik van systeem wisselen (IMAP?).

Ik zou graag het e.e.a. future proof willen maken. Wat is de beste manier om verder te gaan? Alles als IMAP instellen? Wordt IMAP dat niet enorm traag met duizenden berichten? Of misschien alles integreren in Gmail o.i.d.? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
30.000 e-mails is geen probleem met IMAP. Als je een nieuw IMAP-account toevoegt in dezelfde cliënts als waarin de bestaande mails staan, kun je die zo kopiëren.

Een verschil met POP is dat de gelezenstatus ook wordt gesynchroniseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wat zijn het voor soort email accounts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
wagenveld schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 18:31:
Wat zijn het voor soort email accounts?
Het zijn (zakelijke) e-mailadressen van eigen domeinnamen, ingesteld als POP account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Je zou eerst eens moeten nagaan hoeveel mailbox opslag je provider levert. Als je IMAPed dan laat je standaard je mail op de server staan namelijk. Het kan de moeite waard zijn om de hele boel naar Google of O365 te migreren, modern sync protocol, moderne authenticatie, centrale opslag enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
GlowMouse schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 18:30:
30.000 e-mails is geen probleem met IMAP. Als je een nieuw IMAP-account toevoegt in dezelfde cliënts als waarin de bestaande mails staan, kun je die zo kopiëren.

Een verschil met POP is dat de gelezenstatus ook wordt gesynchroniseerd.
Thanks, ik heb dit eerder geprobeerd en toen werden al deze offline POP berichten geupload naar de IMAP server via Mail. Resultaat was dat ik in een klap door m'n bandbreedte was van m'n hostingpakket. Is dit uploaden normaal, onontkoombaar?
wagenveld schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 18:38:
Je zou eerst eens moeten nagaan hoeveel mailbox opslag je provider levert. Als je IMAPed dan laat je standaard je mail op de server staan namelijk. Het kan de moeite waard zijn om de hele boel naar Google of O365 te migreren, modern sync protocol, moderne authenticatie, centrale opslag enz.
Ja daar was ik al "bang" voor. M'n hele offline archief wordt geupload naar de IMAP, tenminste dat gebeurde de laatste keer zoals hierboven beschreven. Of ik had iets fout gedaan...

[ Voor 33% gewijzigd door DJH op 02-04-2019 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Nouja, ik had de boel al lang naar o365 overgezet. Account aanmaken, domein toevoegen, MFA aan, mail uploaden en klaar. Business Essentials kost 4,20 EUR/maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

DJH schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 18:40:
Resultaat was dat ik in een klap door m'n bandbreedte was van m'n hostingpakket.
Jemig, wat is dit voor Bronzen Tijdperk situatie? Moet je niet weg bij die lui?

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
IMAP > POP.
Het probleem zit hem in je folder instellingen zo te zien. Als je naar de instellingen gaat, kun je de mappen instellen voor inbox, verzonden, prullenbak. Zo te zien moet je op de iMac even de “Verzonden” instellen op de map op de server ipv lokaal.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Pagina: 1