Welke capture card heb ik nodig en welke software?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Mitchell1304
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13-12-2021
Hoiii!

Vraag 1:

Ik wil in de toekomst gaan streamen alleen kom er niet echt goed uit welke elgato capturecard ik nou moet aanschaffen,
Heb op een aantal sites gekeken en werd er niet heel wijzer van...

Mij plan is om met mijn main Laptop,
Een “Acer Aspire VN7-792G-51RX”
Te gamen en dit vervolgens op twitch te streamen met een andere Laptop.
Mijn Game Laptop haalt in Fortnite stretched,
Een goeie 144fps maar door de stream encoding maar 60.. Ik wil heel graag 144fps gamen en ga dus ook een 144hz monitor hiervoor voor aanschaffen.

Vraag 2:

Ik wil dus eigenlijk mijn stream laptop de stream laten verwerken door mijn main laptop zijn beeldscherm te duplicaten.
Alleen er is nog een probleem ik weet niet of ik “Streamlabs OBS” kan gebruiken met een Elgato kastje.
(Waarschijnlijk kan ik dit ook vinden met een googlesessie maar aangezien ik de bovenste vraag al wilde stellen dacht ik dat ik deze vraag er mooi bij kon doen :P )
Ik had begrepen dat je alleen de Elgato Software hiervoor kan gebruiken..
Is dit waar?

Alvast thanks voor de reply!

Groetjes!

[ Voor 14% gewijzigd door Mitchell1304 op 02-04-2019 18:19 ]

Beste antwoord (via Mitchell1304 op 02-04-2019 19:50)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:16

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik snap je twijfel met betrekking tot welke Elgato je nodig hebt niet echt. Als je het keuzemenu doorloopt op de officiële site staat er letterlijk welke zij aanbevelen. De HD60 of de HD60 is.

Je tweede vraag staat ook letter op hun site. Sterker als je alleen streamlabs obs en Elgato in Google gooit heb je je antwoord al. Dat is sneller dan die hele alinea uittypen wat je nu gedaan hebt ;). Ik ga het dus niet voorkauwen.

[ Voor 3% gewijzigd door br00ky op 02-04-2019 19:42 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:16

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik snap je twijfel met betrekking tot welke Elgato je nodig hebt niet echt. Als je het keuzemenu doorloopt op de officiële site staat er letterlijk welke zij aanbevelen. De HD60 of de HD60 is.

Je tweede vraag staat ook letter op hun site. Sterker als je alleen streamlabs obs en Elgato in Google gooit heb je je antwoord al. Dat is sneller dan die hele alinea uittypen wat je nu gedaan hebt ;). Ik ga het dus niet voorkauwen.

[ Voor 3% gewijzigd door br00ky op 02-04-2019 19:42 ]