Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• timster82
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 29-09 14:39
Hoi,

Ik heb beneden op mijn tv een Shield aangesloten en kijk vanaf mijn NAS DS216J films via Plex. Nu vind ik het ook leuk om zelf films te maken in Premiere Pro en als ik deze render in 4K met een hoge bitrate dan geeft Plex aan dat de server niet krachtig genoeg is of hij loopt helemaal vast en blokkeert. Als ik een $k film download dan speelt hij deze wel prima af. Als ik een 4k film render in wat mindere kwaliteit geeft hij ook geen problemen, maar ben ik minder tevreden met de uiteindelijke kwaliteit natuurlijk ;-). Waar zit nu het probleem. Kan de Shield er niet mee overweg of is de NAS aan vervanging toe of kan Plex het niet aan?

Gr. Tim

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Plex heeft EXACTE waarden waar je aan moet voldoen om bepaalde bitrates te decoderen / transcoden.

Al die waarden / factoren staan niet in je startpost; geen idee of je in Premiere nu 350Mbps rendert of 4 Mbps ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• timster82
Ah maar dat kan ik je vertellen ;-)

Target Bitrate is 50

Maximum Bitrate 100

Bittrate Encoding VBR 2 Pass

• MAX3400

MAX3400

https://docs.google.com/s...Ac4oOLPRtCkgUxU0jdj3tmMPc

Plex Compatibility Guide. De 216J heeft voornamelijk NEE staan.

Domme vraag zijdelings; 100Mbps max bitrate > UHD discs. Wat voor bronmateriaal heb je wel niet dat je deze targets instelt?

• timster82
Is ook het maximale he ;-)

Ik film voornamelijk 4K en wil daar de beste kwaliteit uithalen. Vandaar de hoge (max) Bitrate want anders krijg ik artifacts.

Ik weet dat de NAS een keer vervanging toe is, maar die lijst geeft vooral aan als de NAS het transcoden doet toch?

• MAX3400

MAX3400

timster82 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 18:37:
maar die lijst geeft vooral aan als de NAS het transcoden doet toch?
Dat doe je toch want je startpost zegt duidelijk dat Plex zegt dat de server niet krachtig genoeg is. Ergo, je transcode dus en je streamt niet (over NFS of CIFS).
Ik film voornamelijk 4K en wil daar de beste kwaliteit uithalen. Vandaar de hoge (max) Bitrate want anders krijg ik artifacts.
Ik weet nog steeds niet wat je bronmateriaal is en welke codec er gebruikt is door de camera. Een beetje 4K-opname van een GoPro loopt "maximaal" tegen de 78Mbps. Dan heeft renderen op VBR 2-pass naar 100Mbit dus geen zin; als je namelijk boven de 78MBps uitkomt (in dit voorbeeld), dan "verzint" Premiere er dus data bij. En als je zonder die verzonnen data artefacts hebt, dan is je export niet goed bedacht.

Omgekeerd; een UHD-film van "random download site" in H265 ziet er met 20Mbps toch fantastisch uit qua encoding? Als zij op 20Mbps een vloeiende ervaring kunnen leveren, heb jij geen 50 tot 100MBps nodig voor "een home video", bot gezegd ;)

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:56
Log eens in op plex.tv voordat je wat aan zet. In het dashboard kan je mooi zien wat er gebeurt.
@MAX3400 hij speelt af op een Shield, niet op de 216J als ik het goed begrijp.

Roomba E5 te koop

• MAX3400

MAX3400

sig69 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 19:02:

@MAX3400 hij speelt af op een Shield, niet op de 216J als ik het goed begrijp.
De startpost zegt duidelijk: ik kijk via Plex (die ondersteunt zowel transcoding als streaming) maar als Plex dan later zegt "server niet krachtig genoeg" wordt er dus getranscode.

Een Shield over CIFS moet zonder enige issues 100Mbit continu kunnen afspelen en tegelijkertijd gaat Plex niet roepen dat het allemaal niet krachtig genoeg is.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:56
Nou ja, duidelijk. Het is open voor interpretatie vind ik. Met zo'n opstelling ga ik er van uit dat hij plex op de shield heeft draaien en de nas alleen voor puur opslag gebruikt. Maar goed, enige verduidelijking zou welkom zijn.

Roomba E5 te koop

• timster82
sig69 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 19:09:
Nou ja, duidelijk. Het is open voor interpretatie vind ik. Met zo'n opstelling ga ik er van uit dat hij plex op de shield heeft draaien en de nas alleen voor puur opslag gebruikt. Maar goed, enige verduidelijking zou welkom zijn.
Klopt. Dit is het juiste antwoord.

Om op je andere stelling terug te komen. Als ik export op een bitrate van laten we zeggen 25mb dan krijg ik een stuk slechter beeld. Vooral bij rennen veel artifacts en blokken in het gezicht. |:(

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-11 23:30
Een DS216j kan prima een hoge kwaliteit 4K film streamen.

Hoe is je NAS op je netwerk aangesloten? Bedraad op een 1Gbps poort van je router?
Hoe zit je Shield op je netwerk? Wifi 5 (AC)?

Hoe ziet het eruit als je niet via Plex afspeelt maar met bv Kodi, waarbij je Kodi niet als Plex client gebruikt, maar rechtstreeks via een (SMB) verbinding de bestanden afspeelt?

• timster82
Ik heb alles bedraad aangesloten. Via Kodi heb ik nog niet geprobeerd, maar het vermoeden is dat het met de bitrate te maken heeft. Via Youtube speelt het prima af. Ik zal eens renderen met een lagere bitrate en kijken hoe het er dan uitziet.

• timster82
Oplossing gevonden. Het was de trumotion van mijn oled televisie. Die zorgde ervoor dat ik allerlei artifacts kreeg. Uit gezet en stuk beter beeld.

• MAX3400

MAX3400

timster82 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 16:26:
Oplossing gevonden. Het was de trumotion van mijn oled televisie. Die zorgde ervoor dat ik allerlei artifacts kreeg. Uit gezet en stuk beter beeld.
Rare oplossing; dan zou Plex daar noooit een waarschuwing over kunnen geven zoals je vermeldde in je startpost.

• timster82
Klopt, maar dat was toen ik de bitrate naar 100mb had gezet. Nu terug gezet naar 30 en trumotion uit en resultaat is prima.
Pagina: 1