LG OLED 55B8 + Harman Kardon BDS 275 - ARC?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvanhoe
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-10 05:02
Ik heb sinds een paar dagen een LG OLED 55B8 televisie staan. Ik had al een Harman Kardon BDS 275 set. Naar ik heb begrepen zou ik mijn geluid van de tv moeten kunnen uitvoeren naar de HK door middel van een HDMI-kabel in de HDMI-ARC poorten van beide apparaten.

Zo gezegd, zo gedaan - echter, er komt geen geluid uit de HK. SIMPLINK staan aan op de LG, heb als geluid-uitgang ARC geselecteerd in de opties. De HK start ook automatisch als de TV aan gaat, en geeft dan kortstondig 'HDMI ARC IN' weer op de display. Na 5 seconden verschijnt 'HDMI ARC connecting to TV' en dit verdwijnt niet meer.

Iemand een idee wat ik verkeerd doe?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikhartman
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:17
Zit de Harman Kardon BDS 275 op HDMI 2 (twee) van de tv? Volgens mij ook gelabeld met ARC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvanhoe
rikhartman schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 17:09:
Zit de Harman Kardon BDS 275 op HDMI 2 (twee) van de tv? Volgens mij ook gelabeld met ARC.
Jazeker, de HDMI-kabel zit in de beide met ARC gelabelde poorten, zowel op de LG als op de HK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikhartman
Ok, al een andere HDMI kabel geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvanhoe
rikhartman schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 17:12:
Ok, al een andere HDMI kabel geprobeerd?
Update:

inmiddels is de situatie als volgt. Als ik de input van de tv verander van tv-signaal naar youtube, dan komt het geluid wél uit de HK. Als ik dan terug schakel naar het tv-signaal dan blijft het geluid uit de HK komen.

Echter, als ik alles from scratch opstart, dan komt er géén geluid uit de HK. Iemand enig idee? Want nu moet ik dus elke keer bij het aanzetten van de tv eerst naar youtube en terug, om het geluid te laten werken over de HK..

[ Voor 51% gewijzigd door lvanhoe op 02-04-2019 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvanhoe
Goed, nog een update: ik heb mijn LG en HK verbonden met een Osram smart plug, zodat ze geheel 'uit' staan als ik op de wandschakelknop druk, en niet op standby.

Als ik de LG en de HK wél op standby zet, en daarna weer aan, dan komt het geluid wel gewoon meteen goed uit de HK. Als ik alles echter helemaal uit zet, en dan from scratch weer aan, dan kan de LG blijkbaar niet automatisch de handshake maken met de HK..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

ARC en handshake kan idd de meest vreemde effecten geven. Aangezien er uit je TV toch geen signaal hoger dan DTS gaat komen: verbind de boel gewoon even met een digitale (optische of coaxiale naar gelang je aansluiting) kabel.
Mocht je een BR of mediaplayer hebben die HD geluid weergeeft, laat die dan via je Denon lopen. Die gebruik je meestal toch alleen icm je receiver namelijk.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvanhoe
The Eagle schreef op woensdag 3 april 2019 @ 21:17:
ARC en handshake kan idd de meest vreemde effecten geven. Aangezien er uit je TV toch geen signaal hoger dan DTS gaat komen: verbind de boel gewoon even met een digitale (optische of coaxiale naar gelang je aansluiting) kabel.
Mocht je een BR of mediaplayer hebben die HD geluid weergeeft, laat die dan via je Denon lopen. Die gebruik je meestal toch alleen icm je receiver namelijk.
Ha, thanks, dat is dan denk ik een betere oplossing ja.

Is dit dan bijvoorbeeld een goede?

https://www.bol.com/nl/p/hq-hoge-kwaliteit-toslink-kabel-2-5-m/9000000005736534/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikhartman
Toslink is digitaal en dus is de kabel minder van belang, zo lang er licht doorheen gaat dan ;).
Zorg ervoor dat je de kabel niet teveel buigt en de connectoren er degelijk uitzien. Volgens mij link je naar een prima kabel!
Pagina: 1