TV kijken in nieuw huurhuis?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Net verhuisd naar nieuw huurhuis. Top, tevreden.

Eén kleinigheid: er zijn UTP-kabels getrokken naar alle kamers. Top.

Er zijn evenwel géén coax kabels getrokken. Niet zo top.

Van wat ik begrepen heb van de Telenet man, heb je om TV te kijken zowel coax (voor het beeld) als UTP (voor de interactie) nodig.

Probleem dus, want ik wil in mijn slaapkamer TV kijken.

UPDATE: Telenet is BELGIE ... !!! Bedankt Roblll Dus wat de Nederlandse providers aanbieden, heb ik geen idee van. In België heb je ten minste coax nodig om deftig en makkelijk TV te kunnen kijken zonder stunt en vliegwerk.

Oplossing die hij voorstelt, is TV via een chromecast streamen naar de TV, maar dan moet er altijd een PC of een telefoon actief zijn. Wat ook niet een ideale oplossing is, ik wil gewoon een digibox en zappen.

Bestaat er zoiets als "TV over het stroomnet" zoals je LAN over stroomnet hebt?? Of andere oplossingen?

Dank!!!

[ Voor 15% gewijzigd door demichel op 02-04-2019 16:10 ]

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
demichel schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 16:01:
maar dan moet er altijd een PC of een telefoon actief zijn
Waarom :? "Casten" naar een chromecast is niks anders dan je telefoon/tablet/pc/whatever die tegen je Chromecast zegt: "zeg speel stream X eens af". Het is niet je telefoon/tablet/pc/whatever die de stream afspeelt; het word gedelegeerd naar je chromecast. Dus nadat je een stream hebt aangezwengeld kun je prima je device uit / standby zetten of wegleggen.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexflex1980
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 18:31
Je kan ook een andere provider nemen als Ziggo. Een provider als KPN/XS4ALL/telfort etc wleke IPTV aanbied. Dan heb je dus genoeg aan een UTP voor het aansluiten van je decoder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02:04

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Mexflex1980 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 16:05:
Je kan ook een andere provider nemen als Ziggo. Een provider als KPN/XS4ALL/telfort etc wleke IPTV aanbied. Dan heb je dus genoeg aan een UTP voor het aansluiten van je decoder.
Die leveren niet in België... ;)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
RobIII schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 16:04:
[...]

Waarom :? "Casten" naar een chromecast is niks anders dan je telefoon/tablet/pc/whatever die tegen je Chromecast zegt: "zeg speel stream X eens af". Het is niet je telefoon/tablet/pc/whatever die de stream afspeelt; het word gedelegeerd naar je chromecast. Dus nadat je een stream hebt aangezwengeld kun je prima je device uit / standby zetten of wegleggen.
Klopt. Is prima voor een tijdelijke oplossing, maar wat ik wil is gewoon "een bakje" naast mijn TV waarmee ik TV kan kijken. Geen gedoe met PCs of telefoons of wathever. Ik ben DBA, ik ben lui :)

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Mexflex1980 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 16:05:
Een provider als KPN/XS4ALL/telfort etc wleke IPTV aanbied.aansluiten van je decoder.
TS zit in België (zie Telenet referentie) ;)
demichel schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 16:06:
Geen gedoe met PCs of telefoons of wathever. Ik ben DBA, ik ben lui :)
Was handig geweest als je dat in je topicstart vermeld had.

[ Voor 33% gewijzigd door RobIII op 02-04-2019 16:08 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07 08:01
Je kan ook Digitenne nemen.
Je geeft niks aan over je eisen. Dus lijkt mij Digitenne meer dan prima voor basis gebruik. Kun je ook weer probleemloos meenemen naar een volgende huurwoning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04:10
demichel schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 16:06:
[...]

Klopt. Is prima voor een tijdelijke oplossing, maar wat ik wil is gewoon "een bakje" naast mijn TV waarmee ik TV kan kijken. Geen gedoe met PCs of telefoons of wathever. Ik ben DBA, ik ben lui :)
Misschien moet je het eerst eens proberen? Of je nou een afstandsbediening pakt om tv te kijken of even je mobiel.

Ik was vroeger ook skeptisch maar het werkt best goed, Chromecast kost niks, aansluiten op internet en je kunt kijken.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:18

Rmg

Trek coax kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 926911

Volgens de snelstart gids van Telenet is voor digitale TV blijkbaar UTP voldoende.

Hier te vinden https://www2.telenet.be/n...e-zelf-digitale-televisie

Even verder zoeken dus wel. Is eventueel een andere provider geen optie? En anders zit er echt maar 1 ding op en dat is een coax kabel leggen.

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 926911 op 02-04-2019 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 455473

Waarom zou je moeite doen om dat soort oude kabels te trekken? Is zonde van de moeite. Zie ook hierboven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

Anoniem: 455473 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 16:14:
[...]

Waarom zou je moeite doen om dat soort oude kabels te trekken? Is zonde van de moeite. Zie ook hierboven.
Omdat demichel geen gedoe met tablets of telefoons wil en je een coax en utp nodig hebt als je telenet wil aansluiten. Zie ook de ts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:24

Compizfox

Bait for wenchmarks

Rmg schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 16:15:
[...]

Omdat demichel geen gedoe met tablets of telefoons wil en je een coax en utp nodig hebt als je telenet wil aansluiten. Zie ook de ts.
Geen ervaring met Telenet (ben geen Belg ;)), mag ik vragen waarom je coax en UTP nodig hebt voor TV? Wat voor aansluiting praten we hier over?

In het geval van DOCSIS (zoals Ziggo in Nederland) zou ik alleen coax verwachten voor de TV, geen UTP. Voor glas/DSL lijkt het me dat je alleen UTP nodig hebt aangezien er dan gewerkt wordt met IPTV.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Compizfox schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 16:17:
[...]

Geen ervaring met Telenet (ben geen Belg ;)), mag ik vragen waarom je coax en UTP nodig hebt voor TV? Wat voor aansluiting praten we hier over?

In het geval van DOCSIS (zoals Ziggo in Nederland) zou ik alleen coax verwachten voor de TV, geen UTP. Voor glas/DSL lijkt het me dat je alleen UTP nodig hebt aangezien er dan gewerkt wordt met IPTV.
Blijkbaar doen ze dat in België bij Telenet gewoon alle 2 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-07 15:12
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door NotSoSteady op 02-04-2019 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

Compizfox schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 16:17:
[...]

Ik ook niet maar dit staat gewoon in de Telenet instructies en schijnbaar geeft de telenet monteur dit ook aan.

https://www2.telenet.be/n...ibox-of-digicorder-nodig/
Digitaal kijken
Wil je genieten van Telenet TV? Dan heb je voor elke tv een decoder of TV met een kaartje nodig.

Welke aansluitingen heb ik hiervoor nodig?
Een coaxkabel naar een wandcontactdoosje.
Een UTP-kabel naar je modem om je decoder interactief te maken. Alles over interactiviteit.
De makkelijkste optie waar je niet hoeft te switchen van provider, geen gedoe met casten naar chromecasts oid is een coax kabel trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:00

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Anoniem: 926911 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 16:11:
Volgens de snelstart gids van Telenet is voor digitale TV blijkbaar UTP voldoende.

Hier te vinden https://www2.telenet.be/n...e-zelf-digitale-televisie
Dat is toch enkel om dat ding interactief te maken ipv een 'domme decoder' te zijn?

Lees in die quickstart:
Neem de coaxkabel uit de Self Starter Box. Verbind met die kabel de modem en de data-tv splitter.

Vind alleen niets dat die digibox (zoals hun ze noemen) ook IPTV is.

Een coax lijkt me nog steeds een vereiste als je TV zou willen kijken.

Volgens mij heeft Hirschman wel een coax-over-ethernet converter, maar die zijn behoorlijk prijzig (130 euro dacht ik), en geen idee of je die over bestaand netwerk kan laten lopen.

[ Voor 12% gewijzigd door SinergyX op 02-04-2019 16:22 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SinergyX schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 16:21:
[...]

Dat is toch enkel om dat ding interactief te maken ipv een 'domme decoder' te zijn?

Lees in die quickstart:
Neem de coaxkabel uit de Self Starter Box. Verbind met die kabel de modem en de data-tv splitter.

Reactie al gewijzigd en wil TS geen kabel trekken heb je eventueel zoiets nog als optie http://www.hdbtconnect.nl...l-tv-over-utp-2-pack.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
[quote]SinergyX schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 16:21:
[...]

Lees in die quickstart:

[/quote]

Onjuist.

[quote]In de volgende stappen sluiten we je Digicorder of Digibox aan op de modem. Dit betekent dat we je
Digicorder of Digibox interactief zullen maken. Als je de stappen volgt die hierna staan beschreven, kun je
niet alleen tv-zenders bekijken maar ook meespelen met programma’s of films opvragen uit de TV-theek. [/quote]

[list=1]
• Trek de stekkers van je modem en je Digicorder/Digibox uit het stopcontact.
• Neem één van de lange UTP-kabels uit de Self Starter Box.
• Steek de ene kant van die UTP-kabel in een vrije Ethernet-poort van je modem.
• Heb je een switch in je basisopstelling? Steek de UTP-kabel dan in een vrije Ethernet-poort van je switch.
• Steek de andere kant van die UTP-kabel in de Ethernet-poort van je Digicorder/Digibox.
[/list]

Je Digicorder/Digibox is nu verbonden met het modem.

[ Voor 24% gewijzigd door NotSoSteady op 02-04-2019 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nogmaals, ik lees nergens dat de coax niet meer nodig is.
kun je niet alleen tv-zenders bekijken
kan net zo goed refereren naar TV via coax kijken, en door het 'interactief' maken van die box je streams van uitzending-gemist (variatie) kan bekijken.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
SinergyX schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 16:24:
[...]

Nogmaals, ik lees nergens dat de coax niet meer nodig is.

[...]

kan net zo goed refereren naar TV via coax kijken, en door het 'interactief' maken van die box je streams van uitzending-gemist (variatie) kan bekijken.
Je hebt gelijk. :+
demichel schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 16:01:
Net verhuisd naar nieuw huurhuis. Top, tevreden.

Eén kleinigheid: er zijn UTP-kabels getrokken naar alle kamers. Top.

Er zijn evenwel géén coax kabels getrokken. Niet zo top.

Van wat ik begrepen heb van de Telenet man, heb je om TV te kijken zowel coax (voor het beeld) als UTP (voor de interactie) nodig.

Probleem dus, want ik wil in mijn slaapkamer TV kijken.

UPDATE: Telenet is BELGIE ... !!! Bedankt Roblll Dus wat de Nederlandse providers aanbieden, heb ik geen idee van. In België heb je ten minste coax nodig om deftig en makkelijk TV te kunnen kijken zonder stunt en vliegwerk.

Oplossing die hij voorstelt, is TV via een chromecast streamen naar de TV, maar dan moet er altijd een PC of een telefoon actief zijn. Wat ook niet een ideale oplossing is, ik wil gewoon een digibox en zappen.

Bestaat er zoiets als "TV over het stroomnet" zoals je LAN over stroomnet hebt?? Of andere oplossingen?

Dank!!!
Je hebt twee opties: kabel trekken of Chromecast.

[ Voor 60% gewijzigd door NotSoSteady op 02-04-2019 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
NotSoSteady schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 16:29:
Je hebt twee opties: kabel trekken of Chromecast.
Of optie 3, zoals al eerder gezegd in dit topic, een omvormer.

http://www.hdbtconnect.nl...l-tv-over-utp-2-pack.html

Identieke link als @Anoniem: 926911 , lang leve Google :+

[ Voor 7% gewijzigd door Rafael op 02-04-2019 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Die Coax over UTP lijkt me ook geen optie.
De MuxLab Kabel TV over UTP (MuxLab 500306) werkt uitsluitend in een “p2p” CAT(5e, 6 of 7) kabelverbinding zonder tussenkomst van routers, switches en dergelijke. Dit product werkt ook niet in combinatie met powerline adapters.
Of je moet een compleet losse lijn hebben liggen buiten je UTP netwerk, of je directe meterkast->kabel UTP opofferen om dat te laten werken.

Optie wordt dus kijken naar een DSL provider (welke IPTV gebruikt), coax lijkt daar geen ondersteuning in te hebben.

(humor als je zoekt op belgie iptv je 99% resultaten van 'boxjes' IPTV krijgt, 99% zeker illegaal :P)

[ Voor 20% gewijzigd door SinergyX op 02-04-2019 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
SinergyX schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 16:47:
Die Coax over UTP lijkt me ook geen optie.

[...]

Of je moet een compleet losse lijn hebben liggen buiten je UTP netwerk, of je directe meterkast->kabel UTP opofferen om dat te laten werken.

Optie wordt dus kijken naar een DSL provider (welke IPTV gebruikt), coax lijkt daar geen ondersteuning in te hebben.

(humor als je zoekt op belgie iptv je 99% resultaten van 'boxjes' IPTV krijgt, 99% zeker illegaal :P)
Dat zou wel moeten werken hoor, ik was het al vergeten, maar dit werkt in Nederland ook met Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

NotSoSteady schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 16:53:
[...]

Dat zou wel moeten werken hoor, ik was het al vergeten, maar dit werkt in Nederland ook met Ziggo.
Het werkt wel, maar je moet een directe UTP verbinding tussen die 2 hebben, dus niet via bestaand (via router) netwerk. Meeste cat-netwerken in een huis hebben kabels van kamers naar de meterkast lopen, om daar alles in hub/switch/router te gooien, dan zou je wel een directe verbinding kunnen maken met opoffering van je aansluiting in de kamer (voor reguliere netwerk/internet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

SinergyX schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 16:57:
[...]

Het werkt wel, maar je moet een directe UTP verbinding tussen die 2 hebben, dus niet via bestaand (via router) netwerk. Meeste cat-netwerken in een huis hebben kabels van kamers naar de meterkast lopen, om daar alles in hub/switch/router te gooien, dan zou je wel een directe verbinding kunnen maken met opoffering van je aansluiting in de kamer (voor reguliere netwerk/internet).
En dan nog is de demping van zo'n balun schrikbarend- je krijgt al snel last van te weinig signaal op de hoogste frequenties. 15m UTP is vaak al op/over de grens.

M.i. is het allicht handiger om af te vragen of je anno 2019 nog linear TV nodig hebt. Mijn kinderen weten letterlijk niet wat ze ermee moeten, maar kunnen prima uit de voeten met streamingdiensten en Youtube.

[ Voor 13% gewijzigd door dion_b op 02-04-2019 20:06 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:42
HDMI over utp set ?
niet helemaal ideaal omdat je nog steeds je recorder nog niet kan bedienen ,en je kan de utp niet voor wat anders gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:18

Harrie

NederVlaming

Ik denk dat het bij bijvoorbeeld Proximus wel zou werken. Die decoders hebben volgens mij alleen utp nodig. Is telenet een must?

[ Voor 40% gewijzigd door Harrie op 02-04-2019 21:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenTheys
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-06 12:41
ijske schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 21:23:
HDMI over utp set ?
niet helemaal ideaal omdat je nog steeds je recorder nog niet kan bedienen ,en je kan de utp niet voor wat anders gebruiken
Was ook het eerste dat in me opkwam. Ik heb tijdens de renovatie hier de coax enkel naar mijn netwerkkast getrokken, en dan UTP naar alle kamers. Digicorder staat dan uit het zicht, en beeld wordt over een UTP'tje verzonden. Ik heb dit toetstel al een paar maanden in gebruik. Werkt perfect. IR wordt mooi meegebundeld dus je kan de remote gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-07 07:54

amx

RubenTheys schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 21:49:
[...]

Was ook het eerste dat in me opkwam. Ik heb tijdens de renovatie hier de coax enkel naar mijn netwerkkast getrokken, en dan UTP naar alle kamers. Digicorder staat dan uit het zicht, en beeld wordt over een UTP'tje verzonden. Ik heb dit toetstel al een paar maanden in gebruik. Werkt perfect. IR wordt mooi meegebundeld dus je kan de remote gebruiken.
Of deze:

https://www.vandenborre.b...er/marmitek-split-614-uhd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte8
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-11-2022
RubenTheys schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 21:49:
[...]

Knappe oplossing wel. Echter heb bij onze renovatie net wel overal mee coax aansluitingen voorzien naast de utp op alles kamers en in de ander plaatsen waar ik tv wilde. Dit net om dergelijke problemen te vermijden. Je zou idd het signaal kunnen overdragen via utp, maar dan offer je weer een utp op en is de conclusie toch dat je het jezelf makkelijk had gemaakt door een extra coax te trekken. Extra utp gaat ook, maar dan moet je weer je signaal gaan omvormen/doorsturen met dergelijke kastjes.

Telenet komt “normaal” dit jaar met hun nieuwe digicorder dewelke via RF te bedienen is en dus uit het zicht kan zonder ir repeaters. Zelfde bij Ziggo verhaal dacht ik?

Op het einde was een exta coax trekken niet gewoon goedkoper in dit geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-07 07:51
Je hebt ook netwerktuners. Hdhomerun is denk ik de bekendste.

Staat in de meterkast verbonden via coax en utp. Via utp gaat dan een dnla stream naar de andere kamers. Of draadloos natuurlijk naar telefoons tablets etc.

Voor Android tv is bv een native app of je zapt via de dnla mogelijkheid van je tv.
Pagina: 1