Apple Airport Extreme achter Technicolor TC7210 configuratie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianBurger
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09-08 18:12
Beste tweakers,

Laat ik allereerst zeggen dat ik al veel topics gelezen heb op internet maar nog geen een tegen gekomen ben die op mijn situatie lijkt.

Ik heb een Technicolor TC7210 router. Daar hangt mijn Arlo beveiligingscamera set aan, een raspberry pi voor homebridge en een Ikea Trådfri home base. Vervolgens is er nog 1 poort over en die kabel gaat vanuit de meterkast naar de woonkamer, zo in mijn Apple Airport Extreme. Zoals jullie dus wellicht begrijpen kan ik de Technicolor niet in brugmodus zetten aangezien ik er teveel apparaten aan heb hangen en ik daarnaast ook geen ruimte heb bij mijn Apple airport om dit allemaal eraan te hangen.

Nu staat de Technicolor gewoon in de normale modus, alleen de wifi is uitgeschakeld.
Ik heb de DHCP server aan laten staan en heb mijn Apple Airport Extreme een eigen ip gegeven d.m.v. mac adres reservering. Vervolgens heb ik dat ip adres, 192.168.178.10 in dit geval, toegevoegd aan het kopje DMZ host. Daarnaast, wat niet echt van belang is voor dit topic, heb ik nog meer reserveringen gedaan, zoals mijn iMac, Macbook en sonos speakers bijvoorbeeld.

Vervolgens heb ik een netwerk opgezet en de Airport in brugmodus gezet. DNS servers gewijzigd in 8.8.8.8 en 8.8.4.4 en that's is.

Is dit volgens jullie de beste configuratie of doe ik iets verkeerd/raar.

Bedankt alvast

Edit: Add on: Ik moet mijn Ikea Trådfri en Raspberry Pi ook kunnen bereiken vanaf mijn Airport Extreme om zo mijn lichten aan te sturen bijvoorbeeld. Als ik mijn Apple Airport extreme instel met een eigen DHCP kan ik op de een of andere manier de apparaten niet meer bereiken. Het mooiste is denk ik als de Technicolor soort van als bridge ingesteld wordt, maar alle lan poorten nog open staan en de airport extreme poorten gaat uitdelen, maar die ook direct verbinden heeft met de Technicolor zodat ik ook mijn verbonden apparaten op de technicolor kan bereiken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Op dit moment gebruik je de Technicolor als modem/router/switch (wat dat ding ook prima kan) en je Apple Airport Extreme als Access Point (die kan meer, want het is ook een router, maar dat heb je nu niet nodig, want dat doet je Technicolor al). Op zich niets mis mee.

Als je de Airport Extreme ook als router laat functioneren (door DHCP aan te zetten ipv bridgemode) creeer je inderdaad een tweede, separate, netwerk voor je WiFi en eventuele bedrade apparatuur aan de Airport Extreme. Dus kan kan je niet meer communiceren met de apparatuur in het eerste netwerk van je Technicolor. Dat is logisch, en by design.

Is er ook een probleem waar je tegenaan loopt? Waarom wil je dat je Apple Airport Extreme de DHCP server speelt in plaats van de Technicolor? Wat hoop je daarmee te bereiken? Of waarom wil je de Technicolor in bridge mode hebben?

[ Voor 114% gewijzigd door Cpt.Morgan op 02-04-2019 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianBurger
Dus qua ip adres etc. staat alles goed?

Ik las ergens op internet dat je het ip adres van de apple extreme in dit geval niet in je dhcp server moet zetten van de technicolor. Klopt dit?

Ik heb namelijk last van wifi issues. Soms valt het internet zomaar weg of wordt het ontzettend traag. 5 minuten later en alles loopt weer als een zonnetje...

[ Voor 27% gewijzigd door ChristianBurger op 02-04-2019 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
ChristianBurger schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 16:15:
Dus qua ip adres etc. staat alles goed?
We kunnen niet zeggen of 'alles' goed staat, want het enige dat je post is dat je een IP reservering op een bepaald MAC adres opneemt voor je Airport Extreme. Als je vervolgens via die WiFi verbinding internet hebt, dan werkt het schijnbaar. Meer kan ik daar niet over zeggen op basis van deze informatie.
Ik las ergens op internet dat je het ip adres van de apple extreme in dit geval niet in je dhcp server moet zetten van de technicolor. Klopt dit?
Ik heb geen idee wat je precies bedoeld. "Ergens op internet" is alles wel te vinden. Waarom zou je geen IP reservering mogen maken voor je Airport Extreme in je DHCP server?
Ik heb namelijk last van wifi issues. Soms valt het internet zomaar weg of wordt het ontzettend traag. 5 minuten later en alles loopt weer als een zonnetje...
* Hoe vaakt gebeurt dit?
* Wat ben je op dat moment aan het doen?
* Gebeurd het met alle WiFi clients of maar met 1?
* Indien met meerdere, gebeurd het op alle clients tegelijk?
* Als het gebeurd, is je bedrade internet dan nog wel snel?
* Verlies je dan ook je WiFi connectie, of alleen de internetverbinding?
* Ben je dan nog wel met hetzelfde WiFi netwerk verbonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianBurger
Ik zal vanavond wat screenshots sturen met betrekking tot settings etc.

Ik heb dat ergens op een tweeakters achtige site gelezen. Naam ben ik vergeten, vandaar dat ik het onder de noemer 'ergens op internet' vermeld.

3x in de week.
Gewoon op internet wat aan het browsen of een video aan het kijken bijvoorbeeld
Alle wifi clients
Het gebeurd op alle clients tegelijk
Dat moet ik even checken, mijn iMac is bekabeld verbonden dus dat ga ik uitzoeken
WiFi connectie blijft gewoon, alleen internet valt weg of wordt traag
Jazeker

Edit: als iemand een stappen plan heeft voor de configuratie voor een router achter een modem, waarbij de router in brugmodus moet/kan staan en de modem gewoon alle functionaliteiten behoudt, hoor ik dat graag.

[ Voor 16% gewijzigd door ChristianBurger op 02-04-2019 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
ChristianBurger schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 16:42:
als iemand een stappen plan heeft voor de configuratie voor een router achter een modem, waarbij de router in brugmodus moet/kan staan en de modem gewoon alle functionaliteiten behoudt, hoor ik dat graag.
Wat je zoekt is dit: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point.

[ Voor 35% gewijzigd door Cpt.Morgan op 02-04-2019 19:44 ]

Pagina: 1