Inrit verbreden toegestaan?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14:32
Langs mijn woning loopt een lange oprit. helaas maar breed genoeg voor 1 auto. Zelf hebben wij 2 auto's.

Regelmatig gebruiken wij de oprit van de buurvrouw om zo de ene auto voor de andere te zetten of om er met de auto er uit te kunnen terwijl de andere op de oprit staat. Hier maakt de Buurvrouw (op leeftijd)geen probleem van.

Het komt wel eens voor dat de oprit van de buren bezet is en wij dus auto's moeten wisselen, of als er visite is en de ander weg moet dat de auto ingeparkeerd staat.

Nu zijn wij van plan om de oprit te verbreden door een stukje van onze voortuin te bestraten maar is dit toegestaan? er loopt geen stoep voor onze voortuin en het is ook geen officiele parkeerplek maar er staat wel vaak een auto.

De bedoeling is dus dat de staande bielzen bij de brievenbus eruit gaan en het grote boompje wat verplaatst wordt zodat er een auto in de lengte met de neus naar het huis kan parkeren zonder gebruik te maken van de bestaande oprit.

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/15332ac.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:54

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Wat heb je zelf al uitgezocht? Als ik "parkeren in voortuin" in google intyp, kom ik als eerste dit tegen: https://indebuurt.nl/hoek...en-van-je-voortuin~49329/ wat al de nodige nuttige aanknopingspunten geeft en zo zijn er nog talloze resultaten waar ongetwijfeld een boel informatie uit te halen is.

Dus ik zou zeggen: duik daar eens in en kom dan hier terug met concrete vragen als je er niet uit komt :)

[ Voor 28% gewijzigd door Orion84 op 02-04-2019 15:13 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Jero_B
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:13
Wat als je 'linksaf' een parkeerplaats maakt achter je bielzen en de tweede auto ver genoeg je pad op rijdt zodat auto 1 in en uit kan rijden dan gebruik je dezelfde oprit voor twee auto's.

Verder inderdaad even informeren wat er mag/mogelijk is binnen je eigen gemeente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-07 14:18

megaleo

Special member

Ik heb vorig jaar ook m'n inrit verbreed.
Aangezien mijn buren dit in de straat ook allemaal hebben gedaan en ik de tuin plus oprit ging aanpassen dit ook gelijk aangepakt.

Mijn idee is hierbij: 'Ik pas mijn tuin aan en of dit nou plantjes zijn of straatwerk. Dat maak voor mij niks uit.'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-07 00:11
Volgens mij, omdat je al een in/uitrit hebt met een parkeerplaats, mag je daar op je eigen grond ook nog wel een parkeerplaats bij maken. Wat denk ik niet mag, is je inrit/uitrit verbreden want dan wijzig je de verkeerssituatie en moet de gemeente deze officieel beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-07 19:35
We hebben bij ons eenzelfde soort situatie. We hebben een garage met daarvoor een inrit.
Daar aan vast ligt ook onze voortuin, waar we eigenlijk altijd de auto hebben staan (naast de inrit voor de garage ja). De reden hiervoor is dat ik vaak op de fiets weg ga en als de auto ervoor staat, krijg ik de garagepoort niet open.

Echter, en zoals ik kan zien is het bij jou niet anders, de plekken voor de voortuin is gewoon een openbare parkeerplek. Wanneer iemand dan zijn auto ervoor zet, heb je geen poot om op te staan. Nu wonen wij gelukkig in een buurt waar iedereen rekening met elkaar houdt, maar het kan ontzettend veel gedoe opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 17:05
Wat zei... opmerkingen zijn niet nodig en niet constructief.

[ Voor 60% gewijzigd door deepbass909 op 03-04-2019 16:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rc5proxy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05 21:27
Iedereen moet toch zelf weten wat hij met zijn voortuin doet ?

Alleen het zal geen officiele uitrit zijn dus als iemand daar langs de stoeprand parkeert kan je er niets van zeggen of je moet de auto die op de oprit staat vergenoeg door rijden tot de auto in je voortuin via de oprit de weg op kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:13
Van mij mag het, maar als je zeker wilt zijn kun je beste de gemeente vragen wat zij ervan vinden en uiteraard ook wel zo netjes om je buren in te lichten. Zolang je niet je hele voortuin asfalteert zal het denk wel mee vallen :) Bij mij in de straat heeft de overbuurman ook zijn bestrating vergroot om zo twee auto's naast elkaar in plaats van achter elkaar kwijt te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
rc5proxy schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 18:29:
Iedereen moet toch zelf weten wat hij met zijn voortuin doet ?
Nee, helaas niet

Ik heb voor mijn woning bestrating liggen, en er naast ( voor mijn zijtuin ) hetzelfde
Dit is genoeg voor 2 parkeerplekken, en gebruikte ze ook regelmatig daarvoor.

Maar ondertussen heb ik al 2 brieven gekregen van onze woningbouw/toezichtscomissie
De voortuinen zijn niet bedoeld als parkeervak, dit doet afbreuk aan het uitzicht van de straat en de omgeving.

Prima, maar nog steeds zijn beide plaatsen betegeld ( en zelfs opnieuw betegeld door de gemeente onlangs )
Ik zet er géén plant of pot in weg ...
Nog altijd gebruiken we het als tijdelijke parkeerplek, om uit/in te laden, of de schoonmaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Heb de vraag bij de gemeente liggen maar nog geen antwoord.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2j0ea77.jpg

Hier een overzicht van de straat met rechts mijn inrit.

Aan de linkerkant van de straat een stoep met parkeerstrook maar recht voor mijn woning lijkt mij geen parkeervak?

Iemand uit onze straat denkt wel dat het haar parkeerplek is want ook al is de strook links helemaal vrij dan nog parkeert ze op die plek voor ons huis dus zij zal hier wel een probleem van gaan maken.

Ik woon in de laatste 2 onder 1 kap van de straat op de foto zie je verderop een blauwe auto in de tuin bij de rijtjeswoning staan, dit hebben meer woningen aan het einde van de straat daardoor kunnen er ook geen auto's meer voor de woningen staat zoals bij mijn woning wel het geval is.

[ Voor 48% gewijzigd door schumi1986 op 02-04-2019 19:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:52

Tomatoman

Fulltime prutser

Aan de hand van deze foto vermoed ik dat de gemeente geen toestemming zal geven voor verbreding van de inrit. Dat gaat namelijk ten koste van de openbare parkeerruimte. De parkeerplek waarop in de startpost de Octavia staat lijkt dan immers niet meer bruikbaar: als daar een auto staat, ontneemt hij het zicht op de weg voor een auto die vanaf de verbrede inrit de weg op wil.

Verder nog een paar relevante weetjes:
  • Voor verbreding van je inrit heb je toestemming van de gemeente nodig. Bij mij in de wijk heeft de gemeente hier actief op gehandhaafd.
  • Het is verboden om je auto zodanig te parkeren dat je de toegang tot een inrit hindert of blokkeert. Dat geldt ook als je met je eigen auto voor je eigen inrit gaat staan. De politie weet namelijk niet of het de auto van een wildvreemde is of bijvoorbeeld de auto van je tante die hem daar heeft geparkeerd terwijl ze bij jou op bezoek is.
Aan de hand van de tegels kan ik trouwens zien dat de voortuin 8 m diep is vanaf de bielzen tot aan het grindbed voor de voorgevel. Als je daar een extra parkeerplek betegelt, blijft er weinig gras meer over. Wat je zou kunnen overwegen, is een stuk ter grootte van een parkeerplaats voorzien van grastegels. Dat zijn een soort matten waar je wel met een auto overheen kunt rijden, maar waar het gras gewoon doorheen groeit. Voor een parkeerplaats die je slechts incidenteer gebruikt combineer je dan alle voordelen: wel een parkeerplaats, wel een voortuin, maar geen officiële verbreding van je inrit (dus ook geen noodzaak om toestemming van de gemeente te verkrijgen). Probleem opgelost :)

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rc5proxy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05 21:27
FreshMaker schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 19:12:
[...]

Nee, helaas niet

Ik heb voor mijn woning bestrating liggen, en er naast ( voor mijn zijtuin ) hetzelfde
Dit is genoeg voor 2 parkeerplekken, en gebruikte ze ook regelmatig daarvoor.

Maar ondertussen heb ik al 2 brieven gekregen van onze woningbouw/toezichtscomissie
De voortuinen zijn niet bedoeld als parkeervak, dit doet afbreuk aan het uitzicht van de straat en de omgeving.

Prima, maar nog steeds zijn beide plaatsen betegeld ( en zelfs opnieuw betegeld door de gemeente onlangs )
Ik zet er géén plant of pot in weg ...
Nog altijd gebruiken we het als tijdelijke parkeerplek, om uit/in te laden, of de schoonmaak.
Maar jij hebt het netjes betegeld als ik er gewoon asfalteer machine overheen laat rijden gaat woningbouw dan ook zeuren ?
je mag gewoon doen met je tuin wat je wilt mits je maar gewoon gebruik maakt van je oprit en niet over de stoep door de parkeervakken er op en af rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:38
@rc5proxy in her geval van @FreshMaker zal er nog sprake zijn van welstandsbeleid. Sommige wijken hebben dit tot jaren na de oplevering.

Plus dat er soms beperkingen zijn in wat er in je tuin mag staan in de hoogte. Ik mag bijvoorbeeld geen heggen in de voortuin zetten hoger dan een halve meter vanwege de verkeersveiligheid.Onzin voor een tussenwoning, maar het staat in de akte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
rc5proxy schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 22:16:
[...]

Maar jij hebt het netjes betegeld als ik er gewoon asfalteer machine overheen laat rijden gaat woningbouw dan ook zeuren ?
je mag gewoon doen met je tuin wat je wilt mits je maar gewoon gebruik maakt van je oprit en niet over de stoep door de parkeervakken er op en af rij.
Ik ben bang dat ze juist gaan zeuren als je de boel permanent met asfalt gaat bedekken.
In heel veel gemeenten is er een verordening/advies dat er minder betegeld gaat worden, ivm water-afvoer
Asfalt is weer een slag 'permanenter' in het geheel.

* FreshMaker zou trouwens best graag de hele achtertuin zo bedekken :+
mooi egaal bitumen erover, en geen onkruid meer ... planten in verrijdbare bakken, dynamische indeling, fantastisch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Jero_B schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 15:17:
Wat als je 'linksaf' een parkeerplaats maakt achter je bielzen en de tweede auto ver genoeg je pad op rijdt zodat auto 1 in en uit kan rijden dan gebruik je dezelfde oprit voor twee auto's.
Sterker nog: ik zou alleen 2 smalle rijtjes tegels leggen, op breedte van jouw auto, dan kan je de rest intact laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Laatst online: 03-07 00:11
jeroen3 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 22:23:
@rc5proxy in her geval van @FreshMaker zal er nog sprake zijn van welstandsbeleid. Sommige wijken hebben dit tot jaren na de oplevering.

Plus dat er soms beperkingen zijn in wat er in je tuin mag staan in de hoogte. Ik mag bijvoorbeeld geen heggen in de voortuin zetten hoger dan een halve meter vanwege de verkeersveiligheid.Onzin voor een tussenwoning, maar het staat in de akte.
Shit, ik ken wel een paar hoekwoningen waar dit goed zou zijn, bedekt volledig het zicht.

Denk dat de conclusie echter duidelijk is ondertussen. Inrit verbreden nee, eventueel op eigen terrein een plek bijmaken (al dan niet met behoud van groen) ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 10:30

André

Analytics dude

Aan streetview te zien is er meer dan zat parkeerplaats direct voor je eigen tuin, waarom dan toch de auto in de eigen tuin willen parkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:38
@Zebby Het is nog steeds de moeite waard om even door de lokale regels te lezen of de gemeente regels heeft met betrekking tot het maximaal percentage oppervlak van je perceel wat dak of bestraat mag zijn.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

FastFred schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 15:44:
Wat zij de gemeente toen je die gebeld had?
Open maar een topic op GoT, daar zitten deskundigen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:04
Tomatoman schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 20:17:
Aan de hand van deze foto vermoed ik dat de gemeente geen toestemming zal geven voor verbreding van de inrit. Dat gaat namelijk ten koste van de openbare parkeerruimte. De parkeerplek waarop in de startpost de Octavia staat lijkt dan immers niet meer bruikbaar: als daar een auto staat, ontneemt hij het zicht op de weg voor een auto die vanaf de verbrede inrit de weg op wil.

Verder nog een paar relevante weetjes:
  • Voor verbreding van je inrit heb je toestemming van de gemeente nodig. Bij mij in de wijk heeft de gemeente hier actief op gehandhaafd.
  • [b]
  • Het is verboden om je auto zodanig te parkeren dat je de toegang tot een inrit hindert of blokkeert. Dat geldt ook als je met je eigen auto voor je eigen inrit gaat staan. De politie weet namelijk niet of het de auto van een wildvreemde is of bijvoorbeeld de auto van je tante die hem daar heeft geparkeerd terwijl ze bij jou op bezoek is.[/b]
Aan de hand van de tegels kan ik trouwens zien dat de voortuin 8 m diep is vanaf de bielzen tot aan het grindbed voor de voorgevel. Als je daar een extra parkeerplek betegelt, blijft er weinig gras meer over. Wat je zou kunnen overwegen, is een stuk ter grootte van een parkeerplaats voorzien van grastegels. Dat zijn een soort matten waar je wel met een auto overheen kunt rijden, maar waar het gras gewoon doorheen groeit. Voor een parkeerplaats die je slechts incidenteer gebruikt combineer je dan alle voordelen: wel een parkeerplaats, wel een voortuin, maar geen officiële verbreding van je inrit (dus ook geen noodzaak om toestemming van de gemeente te verkrijgen). Probleem opgelost :)
De politie boeit het helemaal niets of er een auto voor een oprit staat. Is een civiele zaak waarin de politie geen partij is.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:08
Het enige wat ik hier zie is dat je in je eigen voortuin werkzaamheden verricht en een stukje gras verruilt voor een aantal tegels.

Als ik het goed begrijp zal er aan de parkeerplaats (waar de Skoda staat) praktisch niets veranderen en zal de auto ook niet half op een oprit komen te staan.

Wat kan dan het probleem zijn? De bestaande oprit/2 parkeerplaatsen zijn er al dus daar zal ook niets aan veranderen. Het gaat puur om iets meer gemak om die plaatsen te bereiken.

Zomaar dat gasveld betegelen en extra auto's neerzetten is hier niet aan de orde.

[ Voor 8% gewijzigd door Divak op 03-04-2019 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Iedereen zegt hier wel dat de gemeente het niks boeit, maar als jij de voortuin asfalteert/betegeld en die 'vol zet met auto's' dan kan de gemeente daar wel degelijk problemen mee hebben.

Een wijziging van de straatkant gevel bij m'n ouders was een vergunning voor nodig, zonnepanelen plaatsen die vanaf straat zichtbaar zijn moesten goedgekeurd worden. De overburen van m'n ouders hebben eens hun balkon (straat zijde) aangepast, reling vervangen door een stalen frame met daartussen donkerblauw getint glas. Medewerker van de gemeente kwam toevallig langs, zag dat, melding van gemaakt, het glas moest vervangen worden door helder, want donkerblauw paste niet in het straatbeeld. (het donkerblauw zag er dan ook gruwelijk lelijk uit)

[ Voor 4% gewijzigd door FastFred op 03-04-2019 15:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 93248

Wat een gedoe allemaal hier, trek gewoon die bielzen uit de grond en leg een paar tegels. klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:58

CyBeRSPiN

sinds 2001

Anoniem: 93248 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 16:46:
Wat een gedoe allemaal hier, trek gewoon die bielzen uit de grond en leg een paar tegels. klaar
Haha, dit gaat om een Nederland he. In Belgie mag een hoop meer, maar in NL zijn er (gelukkig) een hoop regels om de omgeving mooi en consistent te houden.
Het is na alle reacties wel duidelijk dat het niet zomaar zonder toestemming mag, in elk geval niet de bielzen weghalen met als doel een bredere oprit te maken. Dit omdat zo de bestaande openbare parkeerplaats verloren gaat en de gemeente hier wat over te zeggen heeft.

Het kan overigens ook andersom: ik mag de oprit in mijn voortuin niet vervangen door een normale tuin (ook als ik geen auto zou hebben), omdat dit dan ten koste gaat van de hoeveelheid parkeerplaatsen in de wijk.

[ Voor 14% gewijzigd door CyBeRSPiN op 03-04-2019 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Zo een hoop reacties. Bedankt!

Er was al een plan dat al het gras volgend jaar vervangen gaat worden voor grind met verschillende plantenborders. Mede door jullie reacties lijkt het dus slimmer om een parkeervak voor in de tuin te maken net achter de bielzen met grindmatten zodat het niet op een parkeerplaats lijkt.

Laat ik voorop stellen dat ik ook geen voorstander ben van een auto in de voortuin echter door de groeiende verkeersdrukte zie ik voor de toekomst geen andere mogelijkheid.

mijn oprit heeft plaats voor 4 auto's en er is ook nog een garage alleen die lange oprit is voor ons totaal nutteloos, wij hebben 1 elektrische auto met een laadmogelijkheid onder de carport deze auto gebruik ik meestal voor woon werk verkeer, doordat ik onregelmatig werk en mijn vriendin elke dag van 9 tot 5 is het dus elke dag een gepuzzel welke auto vooraan moet komen staan.

Voor nu is het allemaal nog te doen door gebruik te maken van de oprit van de buurvrouw, maar die is op leeftijd en grote kans dat in de toekomst een gezin met meer dan 1 auto daar komt te wonen en het dus niet meer mogelijk is om om auto's heen te rijden over de oprit.

Als mijn vriendin om half 6 thuis komt is er ook geen parkeerplek meer in de straat en moet dus op de inrit parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik vind het een randgevalletje. Bij onze woning hebben we ook een parkeerstrook langs de weg, maar dit is qua bestemming een groenzone (graskeien) dus officieel zijn dit geen parkeerplaatsen. Bij het verbreden van een inrit gaan er dus geen parkeerplaatsen verloren. Als dit het geval is kun je gewoon een omgevingsvergunning aanvragen, kosten circa 500 euro. Waarschijnlijk zijn alle voorwaarden wel te vinden op de website van je gemeente.

Op www.ruimtelijkeplannen.nl kun je checken wat de bestemming is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93248

CyBeRSPiN schreef op woensdag 3 april 2019 @ 16:54:
[...]

Haha, dit gaat om een Nederland he. In Belgie mag een hoop meer, maar in NL zijn er (gelukkig) een hoop regels om de omgeving mooi en consistent te houden.
Het is na alle reacties wel duidelijk dat het niet zomaar zonder toestemming mag, in elk geval niet de bielzen weghalen met als doel een bredere oprit te maken. Dit omdat zo de bestaande openbare parkeerplaats verloren gaat en de gemeente hier wat over te zeggen heeft.

Het kan overigens ook andersom: ik mag de oprit in mijn voortuin niet vervangen door een normale tuin (ook als ik geen auto zou hebben), omdat dit dan ten koste gaat van de hoeveelheid parkeerplaatsen in de wijk.
Ik woon ook in Nederland hoor ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Zebby schreef op woensdag 3 april 2019 @ 14:26:
[...]

Shit, ik ken wel een paar hoekwoningen waar dit goed zou zijn, bedekt volledig het zicht.

Denk dat de conclusie echter duidelijk is ondertussen. Inrit verbreden nee, eventueel op eigen terrein een plek bijmaken (al dan niet met behoud van groen) ja.
Ik heb zo'n hoekwoning, waar er geen (te hoge) schutting langs de zijgrens mag komen.
Niet dat ik het van plan was, maar de gemeente maakt de inrichting van mijn voortuin wel heel lastig.

Onlangs hebben ze twee paaltjes gezet, omdat de jeugd zonder te kijken de rijbaan opschiet.
2x raden HOE ze nu de rijbaan opschieten ;)

De linkerzijde van de eerste foto is nog een keer zo breed, hier staat onze auto regelmatig.
Waarschijnlijk komen er deze zomer mooie bloembakken te staan .... elke keer fietser doorheen is ook niets
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/m03ctZ7/2019-01-28-16-01-46.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/j3f68Tw/2019-01-28-16-01-48.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
schumi1986 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 19:31:
Heb de vraag bij de gemeente liggen maar nog geen antwoord.

[Afbeelding]

Hier een overzicht van de straat met rechts mijn inrit.

Aan de linkerkant van de straat een stoep met parkeerstrook maar recht voor mijn woning lijkt mij geen parkeervak?

Iemand uit onze straat denkt wel dat het haar parkeerplek is want ook al is de strook links helemaal vrij dan nog parkeert ze op die plek voor ons huis dus zij zal hier wel een probleem van gaan maken.

Ik woon in de laatste 2 onder 1 kap van de straat op de foto zie je verderop een blauwe auto in de tuin bij de rijtjeswoning staan, dit hebben meer woningen aan het einde van de straat daardoor kunnen er ook geen auto's meer voor de woningen staat zoals bij mijn woning wel het geval is.
Dit lijkt bijna exact op de situatie als bij mijn broertje. Die parkeerplaatsen voor de woningen(want dat zijn het) zijn bedoeld voor de bewoners van het betreffende huis.

Die brievenbus rechts is dus van jouw? en op die plaats parkeert dan een buurvrouw haar auto? Die buurvrouw kan haar auto lekker voor haar eigen woning neer gaan zetten.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadEendTerror
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 03-07 11:03
Een tuin betegelen heb je geen toestemming voor nodig, maar om dat als parkeerplaats te gaan gebruiken is niet zomaar toegestaan. Dat lijkt me niet meer dan logisch, omdat als iedereen dat gaat doen ziet het er niet meer uit! Als je de auto in de lengte daar wil parkeren is de parkeerplek daarvoor op de openbare weg ook niet meer bruikbaar, dus dat is niet toegestaan.

[ Voor 25% gewijzigd door BadEendTerror op 04-04-2019 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:43
kendo schreef op woensdag 3 april 2019 @ 21:35:
[...]

Dit lijkt bijna exact op de situatie als bij mijn broertje. Die parkeerplaatsen voor de woningen(want dat zijn het) zijn bedoeld voor de bewoners van het betreffende huis.

Die brievenbus rechts is dus van jouw? en op die plaats parkeert dan een buurvrouw haar auto? Die buurvrouw kan haar auto lekker voor haar eigen woning neer gaan zetten.
Parkeerplekken op de openbare weg voor een woning zijn gewoon openbare parkeerplaatsen. Ander zou ik nu 3 parkeerplaatsen hebben. Want er zijn 3 parkeerhavens voor mijn huis. Meestal wil iedereen voor zijn/haar eigen huis staan maar dat is geen verplichting. Sterker nog mensen (zoals TS) met veel parkeerplek op eigen erf gebruiken die parkeerplekken ook nog.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:07

FreakNL

Well do ya punk?

TS heeft al plek voor 4 auto's op de oprit.. Waarom moet daar nog plek bij?

Je vind het een gepuzzel maar ik vind het vooral luxe problemen. Dat die elektrische auto in de carport moet is een gegeven, dan gaat de auto van je vriendin ervoor. En als zij dan 's ochtends later weg moet dan jij zul je ze even moeten omwisselen.. Overigens kan het dan wel helpen als je voor je huis tegels hebt ipv gras, dat wisselt makkelijker.. Maar ik zou je auto daar niet definitief neerzetten, daar is je oprit toch voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

kendo schreef op woensdag 3 april 2019 @ 21:35:
[...]

Het lijken mij gewoon publieke parkeerplaatsen. Publiek als in: voor iedereen die daar zou willen parkeren. Als de parkeerplaats voor de TS zou zijn, dan zal hij de grond in bezit moeten zien te krijgen en omheinen.

Dus waar jij vandaan meent te halen dat de buurvrouw maar ergens anders moet gaan parkeren, snap ik niet.

TS kan natuurlijk gewoon die bielzen uit zijn tuin trekken en er tegels neerleggen, maar dat maakt het nog geen inrit. Als de buurvrouw er dan parkeert, kun je nog steeds nergens aanspraak op maken. Je hebt zelfs kans dat als je dan klaagt over iemand die voor je oprit parkeert, dat de gemeente netjes een vak gaat kalken wat gewoon deels voor je inrit komt te liggen. Als goed is (meestal is het wel goed) weet de gemeente exact waar jouw oprit ligt en hoe breed deze is. En de gemeente zal niet snel welwillend staan tegenover het veranderen van de opritten ten koste van een parkeerplek. Mijn ouders hebben daar ooit ook eens mee te maken gehad en dat werd handjeklap en het hard spelen. Situatie was iets anders, mijn ouders hadden wel een paar azen in hun mouw zitten om de gemeente mee te krijgen.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 04-04-2019 12:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:08
FreshMaker schreef op woensdag 3 april 2019 @ 19:28:
[...]

Onlangs hebben ze twee paaltjes gezet, omdat de jeugd zonder te kijken de rijbaan opschiet.
2x raden HOE ze nu de rijbaan opschieten ;)
Leuke oplossing... Zo houdt de gemeente zichzelf in ieder ook lekker bezig. Bij ons stopte de pakkerbezorgers op de stoep om pakketjes af te geven (langs een doorgaande weg). Stond nooit iemand in de weg, en hooguit een paar minuten. De stoep was tevens breed genoeg dat er zelfs rolstoelen/kinderwagens makkelijk langs konden. Maar de gemeente vond het niet te bedoeling en heeft de stoep voor de woningen over lange afstand helemaal volgezet met deze paaltjes.

Vervolgens moesten de bezorgers op het fietspad gaan staan, wat nèt breed genoeg is om met de bus te staan. Dus, geen enkele fietser kon er meer langs.

Dus.. wat doe je dan als Gemeente? Ook de scheiding tussen de weg en het fietspad blokkeren natuurlijk :+ Nu staat de chauffeur midden op de rijbaan met zijn knipperlichten..

Probleem opgelost :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
@Divak als ambtenaren hun werk in 1x goed doen, hebben ze geen werk meer dus tja. Dat soort gein zie je wel vaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:45
FreakNL schreef op donderdag 4 april 2019 @ 12:02:
Omdat het aantal niet het probleem is. Het probleem is:
En als zij dan 's ochtends later weg moet dan jij zul je ze even moeten omwisselen..

Zo te zien is er ruimte genoeg om op het gras (of vervangende grastegels / tegels / beton / asfalt) te parkeren zonder de uitrit breder te maken, zeker als je achteruit inparkeert; scheelt weer achteruit de weg op draaien bij het wegrijden. Dan kan er hooguit nog een welstandscommissie over struikelen.

Andere optie, als de auto van je vriendin niet te groot is, is om de uitrit 'breder' maken door obstakels weg te halen, en het pad geschikt te maken om overheen te rijden, maar er niet te parkeren. In plaats daarvan zet je de auto van je vriendin helemaal vooraan (bij de weg) en gebruik je het bredere stuk (of de oprit van de buurvrouw, ik kan niet goed zien wat de situatie precies is) om er met je eigen auto omheen te rijden. Dan hoef je alleen te wisselen als beide opties geblokkeerd zijn.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-07 23:34
En als je voor je elektrische auto een langer laadsnoer koopt heb je het probleem niet dat het uitmaakt in welke volgorde de auto's geparkeerd staan. Of denk ik nu te simpel?

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:19
FreakNL schreef op donderdag 4 april 2019 @ 12:02:

Je vind het een gepuzzel maar ik vind het vooral luxe problemen. Dat die elektrische auto in de carport moet is een gegeven, dan gaat de auto van je vriendin ervoor. En als zij dan 's ochtends later weg moet dan jij zul je ze even moeten omwisselen.. Overigens kan het dan wel helpen als je voor je huis tegels hebt ipv gras, dat wisselt makkelijker.. Maar ik zou je auto daar niet definitief neerzetten, daar is je oprit toch voor?
Auto starten voor 30 seconden is gewoon verspilde energie. Maar dat vind ik..

Ik heb zelf ook dezelfde situatie..
Oprit ca. 12m lang, voetpad, stukje inrit tussen weg en stoep 6m lang (waar volgens @Tomatoman niemand mag staan, al is dan mijn hele buurt in de problemen, want niet iedereen heeft een oprit van 12m, de meeste hebben 1 van 6m, en gebruiken dus het stuk tussen straat en stoep ook).

Met twee auto's is het vaak even puzzelen met weg rijden, maar ik blijf dat zonde energie vinden eigenlijk. De buren met een plugin hybride moeten altijd 2x wisselen. In de ochtend én avond.. anders kan die ene auto in de nacht niet laden.

Al ken ik ook een rijtje (4) huizen in een andere straat die allemaal een tweede parkeerplaats voor het voorraam hebben geplaatst.. (die hebben dat stuk tussen voetpad en straat niet, en maar 7-8m oprit..
Tbh ziet het er niet uit. Alles compleet betegeld.

[ Voor 13% gewijzigd door GAIAjohan op 04-04-2019 23:12 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
GAIAjohan schreef op donderdag 4 april 2019 @ 23:05:
[...]
Tbh ziet het er niet uit. Alles compleet betegeld.
Klopt, ook mijn mening, alleen heb ik niet de tijd / zin om de tuin te onderhouden.
Dus ik ga er 2x per jaar met hogedruk overheen, en het is weer netjes.

Maar in ons geval, als ze die achterlijke paaltjes gaan plaatsen, ga ik wel wat bloembakken wegzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

@schumi1986 Heb je de apv en parkeerverordening van je gemeente bekeken of daar iets over in staat?

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1