Mijn vraag
Mijn schoonouders (allebei niet heel tech savvy) willen graag TV kunnen kijken op de boot, als ze in de haven liggen of ergens voor anker liggen. Ze gaan bijna elk weekend wel varen, en kunnen in de havens laden en hebben een zonnepaneeltje voor onderweg.
Nu willen ze graag TV kijken. Digitenne is aangepast, dus ze moesten een nieuw kastje. Daar zit een 2 jarig abbonement aan vast (of los kopen, nog duurder) waardoor ze benieuwd waren wat er verder mogelijk was.
Zelf dacht ik aan het maandelijks opzegbare abbonement van Tele2. 27 euro per maand, onbeperkt bellen en internet. Kunnen ze zoveel streamen als ze willen.
De vraag alleen: Hoe gaan ze dat op de TV krijgen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Ze hebben een tv, een tablet (Samsung tab A 2016) zonder MHL support en een laptop. Plus een iPhone SE. Ik heb nog een Chromecast over voor ze.
- NLZiet, voor live TV kijken
- Utopia app (heeft geen Chromecast support)
Iemand nog ideeen? of ervaring met hetzelfde "probleem"?
Mijn schoonouders (allebei niet heel tech savvy) willen graag TV kunnen kijken op de boot, als ze in de haven liggen of ergens voor anker liggen. Ze gaan bijna elk weekend wel varen, en kunnen in de havens laden en hebben een zonnepaneeltje voor onderweg.
Nu willen ze graag TV kijken. Digitenne is aangepast, dus ze moesten een nieuw kastje. Daar zit een 2 jarig abbonement aan vast (of los kopen, nog duurder) waardoor ze benieuwd waren wat er verder mogelijk was.
Zelf dacht ik aan het maandelijks opzegbare abbonement van Tele2. 27 euro per maand, onbeperkt bellen en internet. Kunnen ze zoveel streamen als ze willen.
De vraag alleen: Hoe gaan ze dat op de TV krijgen?
- Ik dacht eerst via MHL op de tablet. Maar niets ondersteund HDMI of MHL.
- Chromecast kan. Maar dat is toch lastiger dan een screen mirror. Plus dat je dan een netwerk moet opzetten.... Want direct verbinden kan niet.
- Een Android TV boxje. Wel weer een investering. Maar dan heb je een afstandsbediening wat waarschijnlijk wel fijn werkt. Echter een beetje naamsbekend android-boxje kost al snel 70 euro.
- Laptop via HDMI aansluiten. Dat zou nog een optie zijn. Al is een tablet makkelijker voor schoonmoeder dan een laptop met muis. (schoonmoeder is het type: "Muis in de rechter bovenhoek" )
Relevante software en hardware die ik gebruik
Ze hebben een tv, een tablet (Samsung tab A 2016) zonder MHL support en een laptop. Plus een iPhone SE. Ik heb nog een Chromecast over voor ze.
- NLZiet, voor live TV kijken
- Utopia app (heeft geen Chromecast support)
Iemand nog ideeen? of ervaring met hetzelfde "probleem"?