Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goudhamster
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-04 11:23
Hallo,

Ik heb een eigen kaart aangemaakt met locaties langs het spoor.
Wanneer ik de locaties zoek via mijn laptop in google maps dan wordt de locatie gevonden.
zoals te zien in de volgende screenshot:
https://ibb.co/VqKqykL

Wanneer ik het via mijn telefoon Samsung A5 probeer dan vind ik de locatie niet.
Screenshot: https://ibb.co/6NPGJ6X

Ik kan hem wel aanklikken.
Screenshot: https://ibb.co/W5yY8pv

Is het mogelijk om dit wel te kunnen via je telefoon?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goudhamster
Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wordt dat ueberhaupt ondersteund in de app? (zeg ik zonder ervaring met Android foons). Zo niet, webversie gebruiken.

Zo wel, wilde gok: log in met dezelfde account.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:45

GforceNL

Out of memory....

Ingelogd op beide apparaten?

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bauke1994
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:43
Kan je hem vinden onder:
Menu --> Mijn plaatsen --> Kaarten(staat helemaal rechts)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goudhamster
F_J_K schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 14:08:
Wordt dat ueberhaupt ondersteund in de app? (zeg ik zonder ervaring met Android foons). Zo niet, webversie gebruiken.

Zo wel, wilde gok: log in met dezelfde account.
Ja, ingelogd met dezelfde account. Ik kan ook op de laptop en telefoon mijn gemaakte kaart zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goudhamster
bauke1994 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 14:14:
Kan je hem vinden onder:
Menu --> Mijn plaatsen --> Kaarten(staat helemaal rechts)
yes, dit is ook te zien in de screenshots.
Het enige wat dus niet lukt op de telefoon wat wel lukt op de laptop is de zoekfunctie in google maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goudhamster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Heb je de kaart van Nederland of het gebied in kwestie toevallig offline beschikbaar gemaakt op je telefoon? Ik heb namelijk ook 1 plek (grafsteen vriend) gemarkeerd en toevallig het gebied nederland offline beschikbaar gemaakt, en ik kan in de standaard google maps app voor android (pie in ieder geval) gewoon zoeken op de naam van die plaats en dan krijg ik die in de zoekresultaten op mijn telefoon te zien.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goudhamster
Jivebunny schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 15:05:
Heb je de kaart van Nederland of het gebied in kwestie toevallig offline beschikbaar gemaakt op je telefoon? Ik heb namelijk ook 1 plek (grafsteen vriend) gemarkeerd en toevallig het gebied nederland offline beschikbaar gemaakt, en ik kan in de standaard google maps app voor android (pie in ieder geval) gewoon zoeken op de naam van die plaats en dan krijg ik die in de zoekresultaten op mijn telefoon te zien.
Hoe heb je dat gedaan?
Ik heb nu mijn eigen kaart geselecteerd en vervolgens offline kaarten geselecteerd en gedownload maar dan laat hij het gebied zien zonder alles wat ik heb toegevoegd in mijn eigen kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Oh ik weet het ook niet, maar ik weet dat dit mijn situatie is en dat het bij mij lijkt te werken. Dus daarom vroeg ik er naar. Als jij offline kaarten hebt toegepast en gedownload en het wordt niet vertoont dan is dat dus niet een oplossing. Mijn plaatsen zijn wel zeg maar plaatsen met een sterretje. Ik weet even niet of dat kenmerk er is voor jouw plaatsen.

Wat staat er onder 'Mijn Plaatsen' in de app? Ik heb daar opties zoals: 'Gelabeld, Opgeslagen, Gedeeld, Volgend, Aankomend, Bezocht en Kaarten'. Mijn gemaakte plek is onder 'Gelabeld' te zien. En wordt dan ook als zoekresultaat gegeven. Ik weet helaas ook niet wat het verschil nu is maar het is voor mijn gevoel gewoon een label wat je toepast.

Ik heb nog eens een testje gedaan maar nu met een 'Label' in plaats van een sterretje/favoriet. Ik klik op maps.google.com een plek aan, rode marker verschijnt. Links in beeld kies ik label, 'Testplek'. Ik pak mijn telefoon en open de maps app en zoek naar 'Testplek'. Verscheen meteen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YLJZGGD.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SlBbR0e.png

Wat dus wel het geval is, ik heb geen eigen kaart gemaakt of zo. Gewoon op de maps kaart kan je van alles en nog wat kwijt iig.

[ Voor 61% gewijzigd door Jivebunny op 05-04-2019 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bauke1994
goudhamster schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 15:02:
[...]

yes, dit is ook te zien in de screenshots.
Het enige wat dus niet lukt op de telefoon wat wel lukt op de laptop is de zoekfunctie in google maps.
Kaarten die daar zijn opgeslagen kan ik ook niet terug vinden via de zoek functie.
Wat is je doel eigenlijk met je eigen kaarten?
Misschien dat een andere functie dat ook kan bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goudhamster
bauke1994 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 19:39:
[...]

Kaarten die daar zijn opgeslagen kan ik ook niet terug vinden via de zoek functie.
Wat is je doel eigenlijk met je eigen kaarten?
Misschien dat een andere functie dat ook kan bereiken.
Ik wil de locaties van mijn kaarten graag in de zoekfunctie hebben zodat ik er naar toe kan gaan als daar iets gebeurt. Het liefst ook nog voice gestuurd. Zodat als ik in de auto zit er makkelijk naar toe kan navigeren zonder de telefoon aan te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bauke1994
Google maps toont wel je contacten in de zoek resultaten, je zou dus voor die locaties contacten aan kunnen maken en daar de adressen in zetten.
Pagina: 1