Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeal
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 16-04 23:16
Goedemorgen mede Tweakers,

Gisteren mijn nieuwe monitor ontvangen, https://tweakers.net/pric...34/acer-xf240h-zwart.html. De kleuren zijn niet naar verwachting, ook niet na het instellen van verscheidende kleuren profielen. Daarnaast zijn teksten op internet niet goed te lezen, ze zijn erg blurry. Ook worden niet alle instellingen die ik in het profiel stop opgeslagen en moet deze elke keer opnieuw instellen als ik mijn pc opstart. In vergelijking met mijn andere monitor https://tweakers.net/pric...0vq6-zwart/specificaties/, is de kwaliteit van deze monitor een stuk minder.

Ik heb van alles geprobeerd om het probleem te verhelpen, echter zonder resultaat. Verschillende DP kabels, HDMI kabels, verschillende refreshrates, verschillende kleuren profielen.

Dus hierbij mijn vraag of iemand wellicht een oplossing voor dit probleem weet?

Ik hoop van jullie te horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:26

Zeror

Ik Henk 'm!

Monitor terugsturen naar de winkel waar je hem gekocht hebt en die andere monitor nog een keer kopen.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixeal
Zeror schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 11:28:
Monitor terugsturen naar de winkel waar je hem gekocht hebt en die andere monitor nog een keer kopen.
Eigenlijk ben ik opzoek naar een 144hz monitor. Ik heb de Acer gehaald omdat deze zowel 144hz was en freesync heeft, welke ook G-sync compatible is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:55
In de userreviews (pricewatch: Acer XF240H Zwart) wordt aangegeven dat de kleuren out of the box slecht zijn en pas na callibratie goed uit de verf komen.

1 van die reviewers is Neallord die de opmerking plaatst over callibratie. Als ik jou was zou ik ff een berichtje sturen om te vragen naar zijn settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeal
Baloes schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 11:57:
In de userreviews (pricewatch: Acer XF240H Zwart) wordt aangegeven dat de kleuren out of the box slecht zijn en pas na callibratie goed uit de verf komen.

1 van die reviewers is Neallord die de opmerking plaatst over callibratie. Als ik jou was zou ik ff een berichtje sturen om te vragen naar zijn settings.
Bedankt voor de tip, ik heb hem meteen even een berichtje gestuurd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Echter kleuren zijn één ding, blurry tekst moet door een configuratie fout aan de PC kant komen, of er is echt iets helemaal mis met de monitor. De resolutie staat wel gewoon goed ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeal
Sissors schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 12:48:
Echter kleuren zijn één ding, blurry tekst moet door een configuratie fout aan de PC kant komen, of er is echt iets helemaal mis met de monitor. De resolutie staat wel gewoon goed ingesteld?
De resolutie staat goed ingesteld. Op mijn andere monitor is alles prima te lezen. Kan het zijn dat door de verkeerde kleuren calibratie de tekst lastiger te lezen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:09
Misschien heb je nog een ClearType instelling staan van de oude monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-07 16:01
Deze monitor staat niet bekend om zijn goede kleurweergave.

Zie bijvoorbeeld: https://www.reddit.com/r/...including_color_settings/ of http://thegeekfix.com/acer-xf240h-optimal-monitor-settings/ voor instellingen die je kunt proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Pixeal schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 12:52:
[...]

De resolutie staat goed ingesteld. Op mijn andere monitor is alles prima te lezen. Kan het zijn dat door de verkeerde kleuren calibratie de tekst lastiger te lezen is?
Tja lastiger zou iets kunnen, tegelijk laten we wel wezen ik neem aan dat hij wel gewoon goed wit en zwart kan weergeven. Cleartype settings kunnen invloed hebben, maar zouden dat ook op je oude monitor moeten hebben. Kan je een foto maken van hoe het er uit ziet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:49
Pixeal schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 11:31:
[...]

Eigenlijk ben ik opzoek naar een 144hz monitor. Ik heb de Acer gehaald omdat deze zowel 144hz was en freesync heeft, welke ook G-sync compatible is.
Waarom dan een TN paneel gekocht? Voor dezelfde prijs zijn er monitoren met een 144Hz 1ms VA paneel die doorgaans mooiere kleurweergave en betere kijkhoeken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeal
Sissors schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 13:01:
[...]

Tja lastiger zou iets kunnen, tegelijk laten we wel wezen ik neem aan dat hij wel gewoon goed wit en zwart kan weergeven. Cleartype settings kunnen invloed hebben, maar zouden dat ook op je oude monitor moeten hebben. Kan je een foto maken van hoe het er uit ziet?
https://imgur.com/WY8ROgM , je ziet dus af en toe rode en blauwe kleuren er doorheen en leest gewoon simpel weg niet zo fijn als op een andere monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-07 10:44

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Zoek even in windows naar cleartype. Daarmee kan je die tekstonscherpte voor een groot deel fixen.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Pagina: 1