Gisterenavond wilde ik lekker een sessie-tje gamen, maar vlak na het opstarten van de game, ging mijn PC ineens uit (met 1x beep), startte zich vanzelf opnieuw op, maar scherm bleef zwart. PC leek ook niet verder te komen dan alleen aangaan (ledjes branden, fans gaan aan, maar RGB verlichting van toetsenbord en dergelijke bleven uit en monitor gaf geen input melding).
Verschillende componenten eruit gehaald. En bij het verwijderen van de GPU (dus op de onboard video van het moederboard) lijkt de PC wel verder op te starten, alleen ik had nog niet de juiste kabel liggen om mijn monitor aan te sluiten, dus kon niet checken hoever deze dan komt en of er iets van foutmeldingen te zien zijn. De GPU heeft een jaar lang zonder problemen gedraaid.
GPU is een ASUS ROG Matrix GTX980 Ti
Mijn vragen (aangezien een nieuwe GPU van dit caliber best duur is);
- Is mijn GPU overleden of kan er iets anders mis zijn?
- (Hoe) kan ik mijn GPU testen/fixen?
P.S. Ben niet super handig / whizzkid met PC's. Plug&play lukt allemaal nog net.
Verschillende componenten eruit gehaald. En bij het verwijderen van de GPU (dus op de onboard video van het moederboard) lijkt de PC wel verder op te starten, alleen ik had nog niet de juiste kabel liggen om mijn monitor aan te sluiten, dus kon niet checken hoever deze dan komt en of er iets van foutmeldingen te zien zijn. De GPU heeft een jaar lang zonder problemen gedraaid.
GPU is een ASUS ROG Matrix GTX980 Ti
Mijn vragen (aangezien een nieuwe GPU van dit caliber best duur is);
- Is mijn GPU overleden of kan er iets anders mis zijn?
- (Hoe) kan ik mijn GPU testen/fixen?
P.S. Ben niet super handig / whizzkid met PC's. Plug&play lukt allemaal nog net.