Toon posts:

als kolom A tekst bevat - dan moet die rij verborgen worden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
1. Als een taak gedaan is dan mag deze verborgen gemaakt worden : Als kolom A tekst bevat (of via een vakje dat kan aangevinkt worden??) dan dient de rij verborgen te worden.

2. deze rijen dienen gemakkelijk opnieuw zichtbaar gemaakt te worden. Zodat je onmiddellijk een overzicht krijgt van alle taken, ook de uitgevoerde taken.

3. kan een rij fungeren als "hoofdrij" met daaronder "subrijen" die via een dropdown zichtbaar worden?
bijvoorbeeld : rij 1 = hoofdrij, maar bevat verschillende onderdelen zoals rij 2, rij 3 en rij 4 (=subrijen). Rij 5 = hoofdrij, en bevat verschillende subrijen rij 6, rij 7 en rij 8.
Ik wil in staat zijn om enkel rij 1 en rij 5 te zien in het overzicht.
Maar als ik uitgebreid wil werken wil ik rij 1 - met daaronder rij 2, 3 en 4 - en rij 5 - met daaronder rij 6, 7 en 8 kunnen zien.
...

microsoft excel voor mac

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:58
Volgens mij kun je 1 en 2 met filters inregelen en 3 met subtotalen. Ik durf niet te zeggen hoe dat werkt in combinatie.

Belangrijkste wat ik nu mis in je openingspost: wat heb je zelf al geprobeerd en waar loop je vast? Want zonder die info blijven de antwoorden van die long-shots als mijn eerste zin.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHH
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-09-2024

DHH

Naast filters kan je nog kiezen voor 'groeperen'. In onderstaand voorbeeld heb ik de waarden in C2 en C6 laten berekenen als som(C3:C5) en som(C7:C9). Via voorwaardelijke opmaak kan je de hoofd- en subgroepen de juiste opmaak geven.

Kies voor Data -> Group -> Group Auto Outline en Excel 'snapt' dat je wilt groeperen op de juiste groepen.

Klik op de '1' en '2' links van kolom A om je groepen in en uit te klappen.

Excel Group Auto Outline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dix-neuf
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
@Katrien,
je kunt een macro gebruiken (knop te plaatsen onder rij 8 of in de 'werkbalk snelle toegang ') waarmee je bij de eerste klik de rijen 1 t/m 4 verbergt (als die zichtbaar zijn) en de rijen 5 t/m 8 zichtbaar maakt, en bij een volgende klik de rijen 1 t/m 4 zichtbaar maakt (als die verborgen zijn) en de rijen 5 t/m 8 verbergt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dix-neuf
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
Macro waarmee je afwisselend de rijen 1 t/m 4 enerzijds en de rijen 5 t/m 8 verbergt/zictbaar maakt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11