Toon posts:

[mandrake8.0] vastgelopen prog

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe sluit je een proggie af dat is vastgeslagen, ik probeerde namelijk om een cdtje te branden maar mislukte :( maar nu kan ik het proggie niet meer afsluiten, In Windows heb je dan ctrl+alt+del, maar hoe doe je dat in linux?

Verwijderd

"ps -aux" om een lijst van processen te krijgen. Kies het PID (process ID) van het process (vierde of vijfe kolom ofzo) en dan "kill -9 <nummer>" waar nummer het PID van het vastgelopen proces is... Je kan het PID van het proces ook krjigen met "/sbin/pidof <procesnaam>" waar procesnaam de naam van dat programma is.

Speel met shells en je krijgt "kill -9 `pidof <programmanaam>`" :)

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

En als je in KDE zit kan je ook Ctrl-Alt-Esc doen, dan verschijnt er een kruisje, je klikt daarmee op het vastgelopen programma en die zooi wordt gekillt.

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt nog 1 klein vraagje, hoe kan ik mijn cd-rom speler benaderen? ik heb wat gegevens staan op een CD maar ik kan er niet opkomen :(

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
cd /mnt/cdrom/ , dan zit je op je cdrom. Die is standaard gemount in Mandrake 8

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb 1 IDE 1 SCSI en 1 SCSI brander, hoe kom ik dan op mijn SCSI cd-rom?

Als ik via mnt/cdrom1 of 2 of 3 er naartoe ga krijg ik een melding dat ik de rechten niet heb om te kunne lezen. Dan kijk ik naar de rechten en daar staat dat iedereen daar alle rechten voor heeft. Wat doe ik fout? :(

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:56

deadinspace

The what goes where now?

Op woensdag 25 juli 2001 15:54 schreef beelzebubu het volgende:
Speel met shells en je krijgt "kill -9 `pidof <programmanaam>`" :)
killall -SIGNAL processname

NB:Doe dit niet in andere UNIXen, zeker niet als root >:)

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
vaag, want ik heb ook mandrake 8 met 1 ide en 2 scsi cdroms. Bij mij is dit geen probleem.
Al mount gedaan?

Verwijderd

shell --> xkill ....

cursor op het te killen progje......

mounten van schijven is toch 1 van de eerste commands die je leert en zo niet kan je tfs doorzoeken...........
Pagina: 1