Headphone jack aan bluetooth intercom maken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bento1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-09 18:27
Hai,

Ik probeer aan mijn Sena 10U helm intercom een 3.5mm jack te maken zodat ik oordopjes kan dragen ipv. de meegeleverde speakers.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/U1B04JX.jpg

Nu kan ik waarschijnlijk de speaker connectors loshalen, nieuwe insteken en die verbinden met een 3.5mm jack, maar nu zag ik een punt op de printplaat genaamd EARBUDS. Ik kan alleen met mijn multimeter niks meten qua volts of amps.

Doe ik iets fout?

Tweede vraag: Enig idee wat de naam van die 2 witte connectors in 't midden zijn (gaan naar speakers)? Dan kan ik ze bestellen ergens :-)

Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brabix
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-06 17:49
De signalen om je oordopjes aan te sturen zijn veel te zwak om (fatsoenlijk) te meten met je multimeter. Met een osciloscoop gaat dat een stukje beter maar die moet je maar net hebben.

Ik zou het gewoon proberen. Eerst uitvinden Welke van de 4 aansluitingen de GND is / zijn (ik vermoed dat er twee zijn). Dit kun je wel met je multimeter uitvinden door vanaf een punt waarvan je weet het dat GND is (bijvoorbeeld de behuizing van de connector bij CN1) te meten naar de 4 punten (zorg dat de spanning er af is, en weerstand meten). Daarna een oordopje aansluiten tussen de GND en een van de andere punten en proberen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bento1
Ok, dan maar een avondje prutsen :-) Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bento1
3.5mm male van headphones geknipt, draadjes gestript en GND en de rode of zwarte tegen de aansluitingen gehouden maar kwam niks uit helaas.

Denk dat ik de speaker aansluiting maar moet kannibaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:35

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Staan die earbuds niet parallel aan de andere aansluitingen. Ik zie een printspoor van die earbuds naar 1 van de andere aansluitingen lopen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bento1
memphis schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 15:01:
Staan die earbuds niet parallel aan de andere aansluitingen. Ik zie een printspoor van die earbuds naar 1 van de andere aansluitingen lopen.
Die 2x rood-wit in het midden zijn de speakers. Heb alleen geen idee wat voor connectoren dat zijn, als ik er daar twee van bestel dan kan ik de speakers eruit trekken en die draden gebruiken voor een 3.5mm female.

Moet misschien even een loep kopen want kan het slecht zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:37
Mogelijk missen er nog componenten, beste maak je een scherpe foto met meer licht (leg de PCB plat neer op tafel, lamp erop) van beide kanten en kijk je waar de spoortjes naartoe lopen.

Dat ene spoor dat langs de bovenkant loopt gaat in ieder geval richting de connector naar een speaker, maar niet duidelijk waar precies, en de rest lijkt middels een via naar de andere kant van de PCB te lopen.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bento1
Ik heb besloten om de speakers los te koppelen van de PCB en nieuwe connectors erin te schuiven en daar een 3.5mm jack aan te knutselen.

Nu had ik een set JST-PH connectors gekocht (3 pin) maar deze zijn wel 4 keer zo groot als de originele. Enig idee welke ik wel moet hebben?

De originele is 3mm breed en 1mm dik. De draadjes 0.5mm.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SARphLg.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door bento1 op 03-04-2019 18:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:21
Waarschijnlijk een JST SH connector. Althans dat is naar mijn wete de kleinste form factor en die zie ik wel vaker in kleine apparaten. Qua maat lijkt me dat ook te kloppen.

[ Voor 12% gewijzigd door zynex op 03-04-2019 20:00 ]

Pagina: 1