Welk component van de pc upgraden?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• rtedorsthorst
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?

Ik heb een leuk bedrag bijelkaar gespaard om mijn computer te upgraden.
Vind het naast het gamen ook leuk om een stream aan te zetten (voor vrienden en verdwaalde mensen op twitch).
Momenteel is dat geen probleem om te combineren (het gamen en streamen), maar wil in de toekomst graag een 144hz scherm aanschaffen. Aangezien games zoals Apex nu al op het randje 60 fps halen, zou ik graag de pc willen upgraden naar minimaal 144fps voor dit soort games. Anders heeft het aanschaffen van zo'n scherm niet zoveel zin lijkt mij.

De computer is door iemand anders in elkaar gezet en ben zelf geen expert in het beslissen wat ik het beste kan upgraden. Daarom de vraag hier!

Wat moet er geupgrade worden om een game pc te krijgen die stabiel een 144hz kan draaien? (met stream erbij aan :) )

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Rond de 500 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Als het weinig problemen kan geven om iets van een ander merk te vervangen, dan vind ik dat geen probleem

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Momenteel heb ik twee schermen:
1x HDMI 1920x1080
1x VGA 1680x1050

Huidige PC:

UserBenchmarks: Game 66%, Desk 83%, Work 62%
CPU pricewatch: Intel Core i7-4790K Boxed
GPU pricewatch: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G
SSD (1) pricewatch: Samsung 850 EVO 500GB
SSD (2) pricewatch: Samsung 840 EVO 250GB
HDD (3) pricewatch: Toshiba DT01ACA300, 3TB
RAM pricewatch: Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C10
Motherboard pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B5]
Power Supply pricewatch: Corsair CX600M

[ Voor 3% gewijzigd door rtedorsthorst op 02-04-2019 00:39 ]

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:13
Nieuwe videokaart en doe er ook een nieuwe voeding bij want een CX600M presteert slecht.
Afbeeldingslocatie: https://www.gamersnexus.net/images/media/2019/GPUs/apex-legends/apex-legends-multiplayer-benchmark_1080p.png
Voor 144 fps heb je een RTX 2080 nodig maar die ligt ver buiten budget. RTX 2070 zit iets boven budget en dan komt er nog een nieuwe voeding bij. RTX 2060 is de meest logische keuze binnen je budget. Een goede 450w voeding volstaat daarbij.

Jammer dat je geen Z87/97 bord hebt zodat je de cpu kunt overklokken voor net dat beetje extra.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@rtedorsthorst Buiten het advies van hierboven, zou ik één SSD, kopen en daar sowieso je OS en games op zetten. HD gebruiken voor opslag

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:18
Hackus schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 14:36:
@rtedorsthorst Buiten het advies van hierboven, zou ik één SSD, kopen en daar sowieso je OS en games op zetten. HD gebruiken voor opslag
Daar zie ik t nut niet van. Hij heeft toch al twéé ssd's tezamen 750GB?

• tomaszcs
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:11

tomaszcs

✔️

@Hackus Hij heeft al twee SSD's van 250GB en 500GB dus dat lijkt me niet nodig. Waarschijnlijk staat windows en een paar games op zijn ssd.

Ik zou zelf voor een pricewatch: Gigabyte GeForce RTX 2070 Windforce gaan. Nieuwe voeding is niet perse nodig zal waarschijnlijk prima werken.

Als je de 970 2dehands verkoopt heb je ongeveer 600 euro.
Daarvoor kan je 2dehands een 2080 halen in joure: categorie: Videokaarten

Al gaat 2dehands een 2080 voor 650-700 of meer afhankelijk van het model en garantie.

• rtedorsthorst
Bedankt voor alle info!

De zwaardere games gaan inderdaad op de SSD en de kleine games en overige opslag op de HDD, dus dat zou geen probleem zijn.

Als de videokaart te verkopen is stijgt het budget dan weer ja.
Een 2070 past dan inderdaad mooi binnen het budget.
Zou een 2080 (tweedehands) ook werken met de huidige voeding? Want dan wordt het weer wat duurder.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

tomaszcs schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 14:59:
@Hackus Hij heeft al twee SSD's van 250GB en 500GB dus dat lijkt me niet nodig. Waarschijnlijk staat windows en een paar games op zijn ssd.

Ik zou zelf voor een pricewatch: Gigabyte GeForce RTX 2070 Windforce gaan. Nieuwe voeding is niet perse nodig zal waarschijnlijk prima werken.

Als je de 970 2dehands verkoopt heb je ongeveer 600 euro.
Daarvoor kan je 2dehands een 2080 halen in joure: categorie: Videokaarten

Al gaat 2dehands een 2080 voor 650-700 of meer afhankelijk van het model en garantie.
"gaat waarschijnlijk wel werken' heb je weinig aan, zeker met een RTX2080 wat jij adviseert wil je een goede voeding. en geen 6j oude bronze van middelmatige kwaliteit, die al het eind van z'n latijn is.
analogworm schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 14:51:
[...]

Daar zie ik t nut niet van. Hij heeft toch al twéé ssd's tezamen 750GB?
Buiten dat het 2 losse zijn, zijn ze ook al wat ouder, en liever één dan allerlei los.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• rtedorsthorst
Hackus schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 15:22:
[...]

"gaat waarschijnlijk wel werken' heb je weinig aan, zeker met een RTX2080 wat jij adviseert wil je een goede voeding. en geen 6j oude bronze van middelmatige kwaliteit, die al het eind van z'n latijn is.

[...]

Buiten dat het 2 losse zijn, zijn ze ook al wat ouder, en liever één dan allerlei los.
Ben het wel met je eens om het gelijk goed te doen.
Ben daarom ook wel bereid om nog even te sparen en het gelijk goed te doen.
Dus dan is de volgorde:

- Nieuwe videokaart + voeding
- De twee SSD's vervangen voor een nieuwe snellere

Dan zijn mijn vragen:
-Welke voeding is nodig voor een 2070 (of een tweedehandse 2080)
- Welke SSD ligt momenteel goed in de markt qua performance?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@rtedorsthorst oa als niet-modulaire pricewatch: BitFenix Formula Gold 550W
semi-modulair: pricewatch: Gigabyte G750H (niet om de 750w)
modulair zijn er veel opties:
pricewatch: BitFenix Whisper BWG550M
pricewatch: Cooler Master V550 Gold
pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart

Sata 600 SSD: pricewatch: Crucial MX500 2,5" 1TB

[ Voor 9% gewijzigd door Hackus op 02-04-2019 15:39 ]

• tomaszcs
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:11

tomaszcs

✔️

@rtedorsthorst Misschien is een 2080 enthousiast op de oude voeding maar een 2070 moet prima lukken. Als hij zijn 970 verkoopt voor 90-100 euro past een 2070 prima in het budget.

Nvidia zelf adviseert een 550w voeding en dat is meestal een ruime schatting omdat ze niet weten wat de kwaliteit van de voeding van iemand is.

Een bronze 600w voeding is echt wel prima in deze situatie. Het is geen MS-Tech.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

tomaszcs schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 16:32:
@rtedorsthorst Misschien is een 2080 enthousiast op de oude voeding maar een 2070 moet prima lukken. Als hij zijn 970 verkoopt voor 90-100 euro past een 2070 prima in het budget.

Nvidia zelf adviseert een 550w voeding en dat is meestal een ruime schatting omdat ze niet weten wat de kwaliteit van de voeding van iemand is.

Een bronze 600w voeding is echt wel prima in deze situatie. Het is geen MS-Tech.
Dus is elke voeding met 550w sticker goed ?

Advies qua GPU/PSU combi,is omdat men niet weet welk systeem jij gebruikt. het is dan ook globaal en weinig zeggend

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:04

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

rtx 2080 + rm550x en 1 ssd

• rtedorsthorst
Thanks voor alle info. Geeft weer wat stof om over na te denken.
Pagina: 1