laptop scherm verbogen door hitte vuur

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1197470

Topicstarter
Mijn vraag
ik heb gisterenavond bij het vuur gezeten met mijn vriendin met de laptop ongeveer 1.5 meter van het vuur af, nadat ik doorhad dat mijn scherm heel erg heet was geworden heb ik er 2 dikke hout blokken voor gezet en hij is daarna afgekoeld. maar helaas zijn nu beide hoeken van het scherm omhoog gebogen waardoor het scherm nu niet meer plat ligt als ik mijn laptop sluit. ik heb hem nog voor school nodig en kan het niet veroorloven om hem 2 weken kwijt te zijn voor vervanging. iemand nog een oplossen om mijn scherm zelf weer recht te krijgen

Relevante software en hardware die ik gebruik
Acer laptop Aspire A315-51

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Weer terugzetten voor het vuur, laten opwarmen en daarna met gewicht boven op gesloten laptop laten afkoelen.

Beste antwoord (via Anoniem: 1197470 op 02-04-2019 17:20)

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Als het scherm nog werkt, zou ik het laten voor wat het is. Verder prutsen geeft een kleine kans op herstel, maar grote kans op verdere schade.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-06 08:10
*knip* bewaar dit maar voor de HK

Voor de rest doet het beeldscherm het?

[ Voor 62% gewijzigd door br00ky op 01-04-2019 21:07 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Als het scherm nog werkt, zou ik het laten voor wat het is. Verder prutsen geeft een kleine kans op herstel, maar grote kans op verdere schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:56
Beide plastic helften eraf halen en voorzichtig warm maken met een föhn of verfstripper terwijl ze op iets rechts liggen zoals een aanrechtblad. Je kunt ook zelf de onderdelen van bijvoorbeeld eBay halen en ze zelf vervangen. Garantie is het toch niet.