Vraag

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:10
Vanmiddag startte ik de NU.nl app op en hij bleef op het logo hangen. Niets deed het meer en de telefoon ging toen zwart. Een collega drukte op 2 toetsen en toen kreeg ik nog de bootloader(?) maar de reageerde ook niet en werd het weer zwart. Daarna geen enkel teken van leven meer.

Ik ben geen actieve gebruiker. Overdag wat apps en 's avonds een spelletje. Het plan was om dus nog 30 jaar met deze telefoon te werken ;) maar helaas.

Ik zoek een?
Android

Wat is je budget?
Tussen de € 300,- en € 600,-?

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
1 golfspelletje, navigatie, facebook, nu.nl, Bndestem, kortom, niet te zwaar. Een pluspunt zou zijn erg goede foto's zodat ik deze ook soms kan gebruiken om productfoto's te maken. Ook de vingerscanner op de achterkant vind ik wel ideaal bij de Nexus.

Wat heb je zelf al gevonden?
Sorry, ik ben echt niet thuis in het telefoonwereldje. De Nexus kapte er vandaag ineens mee dus ik heb mezelf ook niet ingelezen omdat ik nog niet op zoek was. Heb vandaag even gekeken en zag dat iedereen de Pocophone en Oneplus 6 wel goed vindt?

Welke vragen heb je hier nog over?
Volgens mij zijn de Pocophone of Oneplus 6 wel veilige keuze's? Wellicht dat iemand nog andere tips heeft. Een vingerscanner en goede foto's zijn wat mij betreft wel doorslaggevend. Accuduur en de manier van opladen interesseert me niet, hij gaat normaal gesproken iedere avond aan de lader.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Beste antwoord (via wodkabuikje op 03-04-2019 19:36)

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Heb hier sinds een paar dagen een Honor view 20, past ook prima in je lijstje.

Bevalt mij so far meer dan prima. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Alle reacties

Verwijderd

OnePlus 6t. Nieuw.
Of een 5t of 6 vis marktplaats

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Nokia 8.1: binnen budget, goede foto's, vingerafdruk scanner op de plek die jij wil, Android One dus fatsoenlijke software :)

• wodkabuikje
Thanks beide, ga ik daar even naar kijken.
Andere tips blijven uiteraard zeer welkom :)

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ook de vingerscanner op de achterkant vind ik wel ideaal bij de Nexus.
@wodkabuikje dan heb/had je dus de Nexus 5X en niet de Nexus 5, correct?

Gewoon even je eisen in de pricewatch klikken: categorie: Smartphones en kijken wat er uitkomt. Zoals aangegeven heeft Nokia wel een behoorlijk aantal interessante telefoons die ook erg scherp geprijsd zijn.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• wodkabuikje
Sorry, het is (of was) de 5X volgens mij inderdaad.

De pricewatch had ik vanmiddag al gedaan. Tussen de 300 en 600 euro is er genoeg keuze :) 191 artikelen met vingerafdrukscanner.
Dat is ook een beetje het probleem waardoor ik het hier voor de zekerheid even heb gevraagd.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Moto G7 plus ivm de beeldstabilisatie op de camera.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Full HD scherm wil je ook minimaal, idem ditto voor usb-c, 3,5mm voor geluid wil ik persoonlijk ook, 5Ghz voor Wi-Fi anno 2019 is ook een must en snel laden is ook prettig, kom ik hier op uit: categorie: Smartphones

Maar tussen 300 en 600 zit veel ruimte, wil je een LCD of een OLED scherm? Hoe groot mag je scherm überhaupt zijn, en wat vindt je van een notch?

Filter zelf even op prijs of maak een lijstje tot 450 en daar boven, maak een shortlist van vijf van elk, en streep ze tegen elkaar weg, wij kunnen niet voor je kiezen dat moet je uiteindelijk echt zelf doen.

Puur persoonlijk:
Ik filter wat merken weg waar ik geen telefoon meer van wil tegenwoordig, dan filter ik Soc/CPU's weg welke niet of slecht ondersteund worden voor custom firmware (garanderen lange levensduur na beëindigen support producent) en minimaal 4k filmen:
Tot 440€: categorie: Smartphones
440 tot 600€: categorie: Smartphones

[ Voor 39% gewijzigd door True op 01-04-2019 20:22 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • Beste antwoord

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Heb hier sinds een paar dagen een Honor view 20, past ook prima in je lijstje.

Bevalt mij so far meer dan prima. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• wodkabuikje
Thanks!

Qua grootte een beetje zoals de Nexus 5X die ik nu heb. Die is 72,9mm breed.
Als ik dat invoer in jouw reeds gemaakte selectie (:)) en ik kies voor optische stabilisatie dan blijven er ineens nog maar een paar over.

Oneplus 6T
ZTE Axon 9 (geen reviews)
Asus Zenfone

Deze laatste is weer zo goedkoop dat het bijna niet goed kan zijn? Ik dacht dat al die telefoons tegenwoordig rond de 1000 euro zaten. Vandaar dat ik van plan was om 30 jaar met die Nexus 5X te doen ;)

Zet ik het scherm een klein beetje breder dan komen deze nog tevoorschijn:
LG V30 (maakt goede foto's als ik het snel bekijk)
Moto G7 Plus (goedkoop, al is prijs niet echt een motivatie)

Ik ben dus al heel wat verder nu.
Zojuist nog een oude HTC One in de kast gevonden. Hier kan ik nog wel een paar dagen mee overleven als het moet dus ik ga niet overhaast beslissen. Was eigenlijk van plan om vanavond te bestellen omdat ik zonder toestel zat.

Edit: @Flagg, ok, ok, die ook even bekijken dan, thanks :)

[ Voor 3% gewijzigd door wodkabuikje op 01-04-2019 20:53 ]

• MarnickS
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 04-11 11:36
Ik zou voor de OnePlus 6T gaan. Je kan ook wachten op de OnePlus 7 maar dan heb je voor een maand geen telefoon en dat is ook niet zo handig. Anders zou een Xiaomi Mi 9 ook nog kunnen maar daar draait MIUI op wat weer een heel verschil is met de Nexus 5x.

[ Voor 13% gewijzigd door MarnickS op 03-04-2019 08:28 ]

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik zou nu ook nog steeds de bq Aquaris X2 (~€190) of bq Aquaris X2 Pro (~€230) overwegen.

[ Voor 12% gewijzigd door begintmeta op 03-04-2019 08:34 ]

• wodkabuikje
Bedankt voor het meedenken allemaal, wordt erg gewaardeerd.

Ik ben voor de Honor View20 gegaan. Vandaag binnen gekregen en bevalt erg goed!

Pagina: 1