MacBook Air 2018 - toetsen die dubbel aanslaan (e)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M617573
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:50
Hi,

heb een MacBook Air, nieuwe model (lichtelijk krom, maar dat is een ander verhaal). Hij doet het prima, tot ongeveer een week geleden. Ik maakte veel fouten tijdens het typen. Ik dacht eerst dat ik zelf aan het kloten was, maar helaas. Wat is het geval, de "e" toets slaat vaak dubbel aan. Zoals:

heeel
of
heel e
of
helee

Extreem irritant. Doet het niet altijd, maar vaak genoeg om op te vallen. Onderzoek gedaan, blijkt probleem te zijn bij MacBook Pro's, maar voor de Air is er geen garantieprogramma. Ik kan mij haast niet voorstellen dat het hardware matig is, aangezien het pas sinds kort is. Heb inmiddels wel het toetsenbord met lucht schoon geblazen. Zit verder ook niets tussen de toets (voorzover ik kan zien)

Iemand anders met deze situatie? Wellicht is het iets stoms waar ik niet aan denk. Ga volgende week langs bij een apple shop om daar te kijken wat ze ervan vinden. Heb het vermoeden dat ze Mojave opnieuw gaan installeren (just to be sure) en daar heb ik weinig zin in.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:55
nieuws: Apple zegt sorry voor problemen met toetsenbord MacBook Pro 2018

Edit: dat had je inderdaad zelf al gevonden. Maar ik lees wel meer ervaringen van mensen met een Air 2018, en dezelfde problemen: https://www.reddit.com/r/...oblems_with_the_keyboard/

[ Voor 37% gewijzigd door renegrunn op 01-04-2019 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-09 09:48
Dit valt gewoon onder garantie. Ga naar een Apple Store of serviceprovider en laat het nakijken. Ze gaan dan waarschijnlijk de topcase vervangen, wat ongeveer 3-5 dagen duurt als je het door Apple laat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M617573
Thanks. Had ik inderdaad gevonden. Voornamelijk over de Pro, vandaar mijn vraag. Ik ga langs bij een Apple store.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M617573
Nog niet bij de Apple store langs geweest. Ondertussen deze tool gevonden:

https://github.com/aahung/Unshaky/releases

Dit probeert de dubbele aanslagen softwarematig te voorkomen. Gebruik het nu een dag en voor mijn gevoel helpt het.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:50
Ik zie die software meer als een workaround en zou toch wel even langs gaan bij de Apple store om je probleem te laten verhelpen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Ik zou sowieso binnen één jaar bij Apple langs gaan omdat je dan de beste garantie, maar als je kunt wachten met Unshaky kun je dat doen. Het idee is dat er over een tijdje of een garantieprogramma wordt opgezet of een CAL opgezet wordt die daarna gevolgd wordt door een garantieprogramma. Maar ga altijd bínnen één jaar naar Apple, en als het daarna nog eens optreedt bínnen twéé jaar.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M617573
Ja eens. Ben bang dat ze gaan replacen en dat ik dan hetzelfde probleem weer heb. Er zit wat mis in die toetsenborden. Mn collegas met dezelfde air hebben dezelfde problemen. Wat Bikkelz zegt. Ik ga wel even langs maar wacht op een replacement programma met een echte oplossing.

Overigens lijkt dat unshaky best aardig te werken. Het houdt ook bij hoe vaak een dubbele toetsaanslag wegwerkt. Inmiddels al ruim 80+ keer. Merk er ook niets meer van.
Pagina: 1