gestolen pc terug gevonden via teamviewer

Pagina: 1
Acties:
  • 3.598 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senslight
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-03 16:57
hallo allen,

even snel jullie hulp.

ik heb een pc online zien komen en kan er nu op inloggen.

hoe kan ik via die pc het exacte adres achterhalen?

ip heb ik al maar is er iets als locatie checker van die pc.

ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:52
Als hij verbonden is met Wifi. Alle accespoints die je kunt zien opschrijven. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Biersteker op 01-04-2019 18:10 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• smokingme
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-10 19:29
Ga naar google maps

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Domme opmerking: WAN IP achterhalen, aangifte doen, afwachten? Een beetje IP staat dagen/weken vast dus kan de ISP vast wel een belletje van de politie verwachten.

Anders, aangezien het jouw PC, keylogger installeren, afwachten of de nieuwe eigenaar inlogt op Facebook of andersoortige site, lokatiegegevens etc noteren. Wie weet zit die persoon wel op Marktplaats en duurt het niet lang voor je een bezoek-adres meekrijgt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:36

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Je kunt nooit met zekerheid een ip-adres aan een huisadres koppelen zonder hulp van de internetprovider van het betreffende ip-adres. Je bent dus afhankelijk van de data van de huidige gebruiker van de pc. Heeft hij documenten op de pc gezet waarin gegevens staan, dat soort dingen.

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:52
Je zou ook de browserhistory kunnen pakken.
C:\Users\JEUSERNAME\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\History

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senslight
ben bang dat het een heler is als ik het nu zie ik zit in de pc. heb een adres incl, huis nr
het is een desktop pc zonder wifi.

wellicht is dit het adres maar zeker weten doe ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:08
Kan jij bewijzen dat het jouw pc is? (Serie nummer ofzo) anders kan de politie nog wel eens zeggen dat je computer inbreuk hebt gepleegd als je met dat verhaal bij hun aankomt :P

[ Voor 13% gewijzigd door HKLM_ op 01-04-2019 18:44 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:42
Bedenk ook, al heb je een adres dan is het maar de vraag of de politie ook direct actie onderneemt. Aangezien je niet weet met wat voor persoon je te maken hebt is zelfstandig aanbellen ook geen slim idee.

Misschien wel is het verstandig nu je toegang hebt tot alle gevoelige data, deze te verwijderen.

[ Voor 19% gewijzigd door Lumics op 01-04-2019 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:47
Lumics schreef op maandag 1 april 2019 @ 18:44:
Bedenk ook, al heb je een adres dan is het maar de vraag of de politie ook direct actie onderneemt. Aangezien je niet weet met wat voor persoon je te maken heb ik zelfstandig aanbellen ook geen slim idee.

Misschien wel is het verstandig nu je toegang hebt tot alle gevoelige data, deze te verwijderen.
Je kunt natuurlijk aanbellen (als het in de buurt is) en vragen Dirk Janssen hier woont..

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lumics
  • Laatst online: 17:42
SgtElPotato schreef op maandag 1 april 2019 @ 19:06:
[...]

Je kunt natuurlijk aanbellen (als het in de buurt is) en vragen Dirk Janssen hier woont..
Dat is bij de verkeerde persoon al genoeg reden om een kopschop te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Lumics schreef op maandag 1 april 2019 @ 18:44:
Bedenk ook, al heb je een adres dan is het maar de vraag of de politie ook direct actie onderneemt. Aangezien je niet weet met wat voor persoon je te maken heb ik zelfstandig aanbellen ook geen slim idee.

Niet zo positief. Ze gaan exact niks doen. Ze gaan je eerst kei hard uitlachen en vervolgens mag je zelf eerst even kijken. Als blijkt dat de PC van jou is, mag je de politie bellen. Zo is het ook gegaan toen de fiets van m'n broertje opeens 100km verderop stond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
(knip, goed bedoeld maar voor zover ik weet niet legaal te doen in Europa...)

[ Voor 126% gewijzigd door F_J_K op 03-04-2019 10:57 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-10 08:22
Dit is wel erg negatief over de politie. Ik zou het toch gaan proberen.

Mijn buurvrouw zag haar eigen gestolen fiets op marktplaats, had toen politie gebeld. Toen werd er een koopafspraak gemaakt en stond de politie klaar om hem op te pakken.

Politie zal nauwlijks onderzoek gaan doen naar een gestolen computer. Maar als je al een adres hebt e.d. dan is het voor hun ook makkelijk. En de kans is groot dat ze meer vinden.

Mocht je ook een bankrekening nummer voorbij zien komen, dan kun je die hier wel neerzetten, want dan kunnen andere marktplaats kopers op afstand hier wat op vinden.

[ Voor 16% gewijzigd door !null op 02-04-2019 09:53 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-10 19:56
Probleem is inderdaad dat de politie gewoon weg niet de capaciteit heeft om achter al die dingen aan te gaan. Dit is waarschijnlijk geen high prio case, maar als je de locatie (denkt) te weten word het interessanter voor de politie om eens langs te gaan. Als er meer gestolen spul is dan lost het meerdere zaken (deels) ineens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knee-Buckler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-05 12:46
Dus iemand steelt een PC, en gaat die dan niet opnieuw installeren? Of Teamviewer verwijderen???
Lijkt mij toch het eerste wat je doet..

Maar wat je kan doen is inderdaad naar de politie gaan en aangifte doen met adres en alles erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
Knee-Buckler schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 14:26:
Dus iemand steelt een PC, en gaat die dan niet opnieuw installeren? Of Teamviewer verwijderen???
Lijkt mij toch het eerste wat je doet..

Maar wat je kan doen is inderdaad naar de politie gaan en aangifte doen met adres en alles erbij.
Lijkt me niet dat een gemiddelde dief/heler daar kennis van heeft en de moeite voor neemt.

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knee-Buckler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-05 12:46
Opnieuw installeren toch wel :P

en als je dat niet doet zet je hem in ieder geval niet aan... of geef ik de dief/heler nu teveel credits :S
ik vind het gewoon een vreemd iets....
Imnoa schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 14:29:
[...]

Lijkt me niet dat een gemiddelde dief/heler daar kennis van heeft en de moeite voor neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
Knee-Buckler schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 14:30:
Opnieuw installeren toch wel :P

en als je dat niet doet zet je hem in ieder geval niet aan... of geef ik de dief/heler nu teveel credits :S
ik vind het gewoon een vreemd iets....

[...]
Kijk het filmpje wat ik eerder in dit topic postte, die dief/heler had alleen de moeite genomen de achtergrondafbeelding te wijzigen, meer niet.

[ Voor 54% gewijzigd door F_J_K op 03-04-2019 10:58 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-10 23:35
Grote kans dat de gestolen PC is verkocht (via MP) en dat de nieuwe eigenaar hem vrolijk in gebruik heeft genomen.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
senslight schreef op maandag 1 april 2019 @ 17:47:
ik heb een pc online zien komen en kan er nu op inloggen.

hoe kan ik via die pc het exacte adres achterhalen?
Ho, wacht even!
Hoe weet jij zo zeker dat het jouw gestolen PC is?
Want een dief/heler kan toch helemaal niet op jouw PC komen als die het wachtwoord van jou niet weet?

Staat er nog persoonlijke data van jou op?
En waarom zit de dief/heler heler niet op jouw facebook? (neem aan dat je overal "wachtwoord bewaren" gebruikt want PC heeft ook geen inlog wachtwoord).

Misschien is het wel een bug in TeamViwer (die zijn/waren er ook)...

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maar je zit nu in de PC, via teamviewer, die niets meer doet dan meekijken op bureaublad/overneemt, maar de persoon achter die PC zit dus niets bijzonders of is er zelfs niet?

Beetje twijfelverhaaltje als je het mij vraagt.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senslight
IK heb nu wat meer tijd om het uit te leggen.

in ons bedrijf zijn vorige week verschillende pc mee genomen (zakelijk)

hiervan had een van deze pc's (verhuur) geen ww en of andere belangrijke data geinstalleerd zoals facebook licenties etc.

echter ze hebben de adapter niet mee genomen van deze desktop Zotac computer (met losse voeding) die toch best zwaar is qua vermogen. De koper en of die / Heler heeft hier dus wel een zware voeding bij gekocht om hem aan de praat te krijgen.

De pc is inmiddels in handen van een pikkie van ongeveer 10 die er lekker fortnite op aan het spelen is.
al onze pc's zijn automatisch verbonden met teamviewer wanneer ze online komen. Dit is dus de enige waar ze direct in kunnen komen zonder ww.

Nu is het zo dat ik probeer te achterhalen waar hij staat. Deze desktop pc heeft geen wifi meer (defect) en is via een vastnetwerk aangespoten op het internet.

ik heb door z'n facebook nagetrokken en Gmail maar helaas geen adres gevonden (toe de pc online was maar hij aan het eten ofzo).

hij heeft verder ook geen idee dat ik kan mee kijken aangezien teamviewer op de achtergrond draait.

heeft iemand een idee hoe ik dus alsnog een locatie kan checken vanaf de getolen pc die wel online staat?

ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

-al gepost, laat maar :P-

[ Voor 92% gewijzigd door Radiant op 03-04-2019 10:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:38

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Je begeeft je op erg glad ijs. Je weet immers niet of de persoon die de pc nu gebruikt weet of deze is gestolen. Het kan ook zijn dat hij de pc ter goeder trouw heeft gekocht / verkregen. Enige advies die ik kan geven is de politie inschakelen voor je zelf wordt aangepakt.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajeckm
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 12-10 13:48
Bor schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:20:
Je begeeft je op erg glad ijs. Je weet immers niet of de persoon die de pc nu gebruikt weet of deze is gestolen. Het kan ook zijn dat hij de pc ter goeder trouw heeft gekocht / verkregen. Enige advies die ik kan geven is de politie inschakelen voor je zelf wordt aangepakt.
Volgensmij is het kopen van gestolen goederen, oftewel helen, ook strafbaar. Ook als je niet weet dat de goederen gestolen zijn.
Maar ik weet dit niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:04

Compizfox

Bait for wenchmarks

@senslight Net zei je dat je wel een adres had, maar nu ineens niet meer?

Bor schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:20:
Het is volgens mij nog steeds TS' eigendom, ook al is de PC niet meer in zijn bezit.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

In de basis, nee, dat je lukt niet. IP kan je enkel de 'regio' vinden maar absoluut niet precieze adres, je moet geluk hebben in zijn data dat hij ergens adres heeft vermeld. Natuurlijk kan je met IP locatie en zijn naam (Facebook) en beetje social engineering aardig eind komen, maar zoals @Bor zegt, dit is zeer glad ijs, je zit nu in data te zoeken van een ander zonder toestemming.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:38

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Compizfox schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:22:
Het is volgens mij nog steeds TS' eigendom, ook al is de PC niet meer in zijn bezit.
Of de PC het eigendom is van de TS, zijn eventuele werkgever of zelfs van iemand anders kunnen wij niet controleren. De data / gegevens waar TS naar zit te kijken, blijkbaar zonder medeweten van de persoon die er achter zit, zijn in ieder geval geen eigendom van de TS.

[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 03-04-2019 10:33 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
Bor schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:30:
[...]

Of de PC het eigendom is van de TS, zijn eventuele werkgever of zelfs van iemand anders kunnen wij niet controleren. De data / gegevens waar TS naar zit te kijken, blijkbaar zonder medeweten van de persoon die er achter zit, zijn in ieder geval geen eigendom van de TS.
Misschien kan TS een kopie van de aangifte overleggen (met privedata onleesbaar gemaakt uiteraard) Dan is de kans dat het inderdaad een pc van hem / zijn bedrijf betreft iets groter.

Te goeder trouw gekocht of niet, als TS zonder te invasief te zijn op het gebied van privacy de politie naar een naam / adres kan wijzen kunnen zij de zaak verder oppakken, en hopelijk de dief ook.

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
ip adressen in NL zijn redelijk vast en die kan je wel uitlezen natuurlijk. Die kan je dan doorgeven aan de politie die er echt wel iets mee gaan doen. Al helemaal als het een bedrijfscomputer betreft met vertrouwelijke informatie er op.

www.whatsmyip.com

Wat @MAX3400 hierboven dus al zei.

[ Voor 7% gewijzigd door Ernemmer op 03-04-2019 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:41

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Is het geen 1 april grap, gezien de datum dat dit draadje gestart is? >:)

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senslight
Zondagskindje schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:52:
Is het geen 1 april grap, gezien de datum dat dit draadje gestart is? >:)
nee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

rajeckm schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:22:
[...]
Volgensmij is het kopen van gestolen goederen, oftewel helen, ook strafbaar. Ook als je niet weet dat de goederen gestolen zijn.
Maar ik weet dit niet zeker.
Hangt van de situatie af. @senslight let op dat meekijken met wat een jochie doet ook strafbaar is. Heel zwaar strafbaar zelfs als die op een gegeven moment 'prive dingen' gaat doen. Advies: ga naar de politie. Naam, mailadres, Facebook is zat (maar verwacht niet dat er een recherche-team op wordt gezet). Doorgaan is op zn minst risicovol.

En zoals gezegd: met IP-adres ga jij geen adres vinden. De politie zou dat wel kunnen (door de ISP aan te schrijven).

Ik heb dan ook verwijzingen naar een tool weggehaald uit eerdere posts.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rettsu
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 30-07 16:18
Waarom laat je niet gewoon een tekstbericht achter in notepad en vraag je of diegene even contact op wilt nemen met je...

Als je aangeeft dat het om een gestolen PC gaat kan je altijd backtracken naar wie de PC heeft verkocht.

Ik denk dat dit slimmer is dan dat je probeert te achterhalen waar mensen wonen, en de hele tijd blijft kijken naar een jochie die Fortnite speelt.

You can be a king, or a streetsweeper.. but everybody is dancing with The Grim Reaper - Robert Alton Harris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rettsu
Waarom laat je niet gewoon een tekstbericht achter in notepad en vraag je of diegene even contact op wilt nemen met je...

Als je aangeeft dat het om een gestolen PC gaat kan je altijd backtracken naar wie de PC heeft verkocht.

Ik denk dat dit slimmer is dan dat je probeert te achterhalen waar mensen wonen, en de hele tijd blijft kijken naar een jochie die Fortnite speelt.

Aangezien je nu ongevraagd meekijkt met iemand, en dit al een langere tijd doet, begin je zelf volgens mij ook strafbaar te worden.

EDIT: post is dubbel geplaatst, kreeg errors, excuses.

[ Voor 5% gewijzigd door Rettsu op 03-04-2019 11:17 ]

You can be a king, or a streetsweeper.. but everybody is dancing with The Grim Reaper - Robert Alton Harris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
Rettsu schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:14:

Kan ook, desnoods met een batch file die je elke x minuten oproept via task scheduler, een gemiddeld ventje van 10 lijkt me niet tech savvy genoeg om dat uit te schakelen

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
@echo off

rundll32.exe cmdext.dll,MessageBeepStub

shutdown -s -t 300 -c "Dit apparaat is gestolen, graag contact op te nemen via: xxxxxxx"  

reg add "HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop" /v Wallpaper /t REG_SZ /d C:\PAD\NAAR\achtergrond.bmp /f

RUNDLL32.EXE user32.dll,UpdatePerUserSystemParameters

Verder kun je nog iets met tekst to speech doen of de wallpaper vast zetten zoals verderop in het topic genoemd.

Ik denk dat de huidige gebruiker met wat bangmakerij proberen te bewegen zelf contact op te nemen met jou / de politie het meest legaal is.

[ Voor 25% gewijzigd door ImNotnoa op 03-04-2019 11:44 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:11
Zoals de mensen voor mij zou ik oppassen met wat je doet met teamviewer. Computervredebreuk is namelijk iets wat jij nu aan het doen bent. Je hebt nog geen bewijs dat het jouw pc is en gaat daar vanuit. Naar de politie stappen en niets meer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rettsu
Imnoa schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:17:
[...]

Kan ook, desnoods met een batch file die je elke x minuten oproept via task scheduler, een gemiddeld ventje van 10 lijkt me niet tech savvy genoeg om dat uit te schakelen

code:
1
shutdown -s -t 300 -c "Dit apparaat is gestolen, gelieve even contact op te nemen via: xxxxxxx"
Je kan deze ook in de opstartmap zetten van Windows, als de PC opnieuw opgestart wordt dan komt deze melding automatisch naar voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senslight
het is een van de onderdelen die gestolen zijn.

we hebben het hier over een diefstal van totaal 15000 euro.
even omzet technisch gezien is dat snel 50000 euro omzet!

We hebben alles over gedragen aan de politie gister incl. ip adres. alleen zijn ze daar niet heel snel met alle gegevens opvragen bij de provider.

ik probeer ze dus een handje te helpen en ze kijken allang niet meer naar of dit wel of niet mag bij de grote van deze zaak. (ze waren ons dus dankbaar voor wat we hebben gegeven als aanknopings punten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rettsu
senslight schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:20:
het is een van de onderdelen die gestolen zijn.

we hebben het hier over een diefstal van totaal 15000 euro.
even omzet technisch gezien is dat snel 50000 euro omzet!

We hebben alles over gedragen aan de politie gister incl. ip adres. alleen zijn ze daar niet heel snel met alle gegevens opvragen bij de provider.

ik probeer ze dus een handje te helpen en ze kijken allang niet meer naar of dit wel of niet mag bij de grote van deze zaak. (ze waren ons dus dankbaar voor wat we hebben gegeven als aanknopings punten).
Dus eerst was het een computer zonder voeding.. toen hebben ze een extra voeding gekocht om het te laten werken.. en nu is het een onderdeel? Hebben ze alleen de harde schijf gestolen?

Beetje raar dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senslight
Rettsu schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:21:
[...]

Dus eerst was het een computer zonder voeding.. toen hebben ze een extra voeding gekocht om het te laten werken.. en nu is het een onderdeel? Hebben ze alleen de harde schijf gestolen?

Beetje raar dit.
een van de ontvreemde spullen voor jou duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:09
Gewoon vanaf die pc een bommelding of ander dreigement op Facebook/twitter of whatever doen... zul je zien hoe snel ie offline gaat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
Rettsu schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:19:
[...]

Je kan deze ook in de opstartmap zetten van Windows, als de PC opnieuw opgestart wordt dan komt deze melding automatisch naar voren.
Klopt, maar dat is makkelijker te vinden.

Maak een scheduled task met de naam "Google Update Service" oid en hij zal minder snel gevonden worden.

Je zou eventueel meer informatie in de shutdown comment kunnen zetten (bijvoorbeeld over zijn fortnite, username, echte naam, facebook etc om te laten merken dat je al redelijk wat info hebt)

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:36

-36-

Trust me. I'm an amateur

is de gmail niet gekoppeld aan een android telefoon? via die weg kan je de complete lokatiegeschiedenis uitlezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rettsu
Imnoa schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:24:
[...]

Klopt, maar dat is makkelijker te vinden.

Maak een scheduled task met de naam "Google Update Service" oid en hij zal minder snel gevonden worden.

Je zou eventueel meer informatie in de shutdown comment kunnen zetten (bijvoorbeeld over zijn fortnite, username, echte naam, facebook etc om te laten merken dat je al redelijk wat info hebt)
Zeer slim, zo kan het inderdaad ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayera
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-07 10:59
Wat probeer je te bereiken met dit geheel, is dit niet gewoon verzekerd bij je inboedelverzekering? En waarom zelf proberen detectieve te spelen, wat hoop je terug te krijgen? Van die data heb je ongetwijfeld een backup, toch?

Of stond er je website op, want die doet het niet meer :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:07
Je kunt via een regedit de wallpaper voor de hele pc vastzetten op een afbeelding waarin staat "dit apparaat is gestolen eigendom van ... neem contact op met de politie".

Meer niet doen, dat is alleen maar risico voor jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senslight
Ayera schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:30:
Wat probeer je te bereiken met dit geheel, is dit niet gewoon verzekerd bij je inboedelverzekering? En waarom zelf proberen detectieve te spelen, wat hoop je terug te krijgen? Van die data heb je ongetwijfeld een backup, toch?

Of stond er je website op, want die doet het niet meer :-)
Geen braakschade en op last van de brandweer mag je tussendueren niet opslot doen. en dus keert de verzekering NIKS UIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:17
Khayma schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:18:
Zoals de mensen voor mij zou ik oppassen met wat je doet met teamviewer. Computervredebreuk is namelijk iets wat jij nu aan het doen bent. Je hebt nog geen bewijs dat het jouw pc is en gaat daar vanuit. Naar de politie stappen en niets meer doen.
Want iemand anders heeft toevallig precies dezelfde Teamviewer gegevens als de TS? Of iemand heeft de HDD/SSD toevallig overgezet in exact zo'n zelfde PC, waardoor er geen driver conflict optreed. Nee, ik denk dat dit wel dezelfde PC is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:11
dehardstyler schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:37:
[...]

Want iemand anders heeft toevallig precies dezelfde Teamviewer gegevens als de TS? Of iemand heeft de HDD/SSD toevallig overgezet in exact zo'n zelfde PC, waardoor er geen driver conflict optreed. Nee, ik denk dat dit wel dezelfde PC is. ;)
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Diefstal zuigt. (En je wilt ook even goed naar je verzekering/verzekeraar kijken). Maar:
senslight schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:20:
Zelfs al zou je dat zwart op wit hebben, je hebt er niets aan als de ouders van dat jochie (die schijnbaar gewoon een tweedehands spelletjes-PC heeft gekocht) een klacht gaan indienen.

Nogmaals: jij (jij persoonlijk, niet de BV) loopt een risico veel hoger dan de prijs van die pc. Niet doen. Het geeft voldoening als dat jochie een tik op de vingers krijgt en misschien ook nog de wegwerp marktplaats-account van de dief wordt gesloten of zelfs de dief een taakstraf gaat krijgen. Maar dat maakt jouw handelen niet minder strafbaar..

Anyway, alles is al gezegd en er worden weer hele foute tips gegeven (bommelding |:( ). Ik sluit het topic daarom maar.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.