Wat heb ik nodig om te streamen?

Pagina: 1
Acties:
  • 532 views

Vraag

• Mitchell1304
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13-12-2021
Haii tweakermensjes,

Ik stream voor een korte tijd op een laptop met niet al te beste specs. I5, en een Geforce gtx 950m. 8gb Ram.

Ik heb nu een thinkpad gekregen met een I7 en 16gb ram erin. Mijn idee is om de stream te encoden op de thinkpad met de processor. En de games op mijn main laptop te spelen.

Moet ik hievoor nog iets aanschaffen zoals een elgato kastje en werkt dit ook met processor encoding?
Ik had geen idee waar ik moest beginnen dus ik dacht,
Ik vraag het effe.
Thanks!

Ik had dit al geplaats maar is gesloten door een mod... :F

Alle reacties

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
Deze vast ook binnenkort.

Wat wil je streamen? PC games? Dan voldoet een goede video kaart. Als je console wilt streamen heb je 'een elgato kastje' nodig. In beide gevallen ook streaming software als OBS.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Mitchell1304 schreef op maandag 1 april 2019 @ 17:44:

Ik had dit al geplaats maar is gesloten door een mod... :F
Dat komt omdat eigen inzet ontbreekt: dion_b in "Wat heb ik nodig om te streamen?"
Met een simpele zoektocht met google of een andere zoekmachine kom je genoeg resultaten tegen (websites/youtube/etc ) die je op weg helpen.

39

• MrSebas2023
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18-09-2022
Wat je kunt doen is:
Scherm van je main laptop dupliceren naar een elgato hd60s, dit gaat niet ten koste van je 'game performance'.
Velvolgens de output van de elgato gebruiken op de 2e laptop waarop je obs/xslpit gebruikt om je stream output te encoden.

• Mitchell1304
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13-12-2021
Ik ben van plan om een 144hz scherm te kopen en mijn laptop haalt dat aangezien ik stretched Fortnite speel.
Als ik dat zo connect, kan ik dan ook gewoon met 144fps spelen?

Ik heb ook een vriend die had dezelfde laptop als ik en deed de stream encoden op de Processor (I7). De steam deed het niet heel top.

Ik weet dat je beter de stream kan encoden op de GPU maargoed. Is het uberhaupt mogelijk om een lekkere 1080p te krijgen wannneer je encode met een I7

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Jouw vraag / wens is nu totaal niet duidelijk. Wat wil je streamen? Netflix? Hulu? Amazon? Of wil je zelf gaan streamen, zoals naar Twitch of YouTube Gaming en dergelijken? Op welke kwaliteit wil je gaan streamen, met hoeveel FPS?

Daarbij mis ik ook even wat je zoal zelf hebt geprobeerd en gevonden. Je zegt dat je weet dat het 'beter' is om met de GPU te encoden. Mag ik vragen waar je dat vandaan hebt? Hardware encoding is leuk, maar brengt wel degelijk kwaliteitsverlies met zich mee tov software encoding (in dit geval simpelweg omdat de bitrates naar bijvoorbeeld Twitch niet hoog genoeg zijn. Dus de vraag is ook wat nu echt 'beter' is.

[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 01-04-2019 19:01 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:28

br00ky

Moderator Harde Waren
Exact hetzelfde nog een keer openen niet hoe het werkt :X. Je zult er zelf echt eerst in moeten duiken en met concrete voorstellen moeten komen. Dat hoeft niet foutloos te zijn, maar dan zien we wel dat je erover na hebt gedacht kan plaats van het gewoon maar te dumpen.

Denk dan tegelijk ook na over wat je precies wil. Zoals je nu ziet is je doel/vraag niet specifiek genoeg.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.