Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daneron
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-02 20:50
Mijn vraag:
Onlangs een google home aangeschaft, m'n klikaanuit en tahoma gekoppeld aan het apparaat. Het klikaan gebeuren werkt op m'n stemcommando alleen de tahoma niet, het lijkt ook alsof de tahoma meer instellingen nodig heeft omdat er een instellingsicoontje blijft staan ipv een online icoontje?
Heb van alles geprobeerd en opgezocht maar er is weinig over te vinden, iemand hetzelfde probleem of herkend het probleem?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Its over 9000
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-05 08:18
Heej,
Ik loop tegen precies dezelfde problemen aan. Communicatie vanuit somfy is gewoon slecht. De info die je zoekt kun je gedeeltelijk hier vinden. http://dimelo-answers-pro...t_nl_original.pdf?548d542
Cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-07 16:21
Ik heb rolluiken en zonwering die ik beiden met stem kan bedienen. Had eerst de Somfy app op m'n mobiel draaien. Ineens zag ik dat Google Home gekoppeld kon worden. Werkt instant.

Enkel moet je onthouden hoe je zonwering e.d. heet, want anders snapt Google Home het niet :-)

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1330128

In de gh app kan je niets, enkel stemcommandos werken. Open productnaam of start scenarionaam doen het bij mij instant ‘hey google, start keuken open’. En dan gaan automatisch de 3 rolluiken open zoals ze in tahoma scenario zijn opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Men
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 24-01-2021
Ik heb al een tijdje een Tahoma met rolluiken en het geautomatiseerde systeem van Tahoma werkt prima.
SInds kort werk ik ook met Google Assistant dus ik heb de Tahoma aan mijn systtem toegevoegd.
Nu zie ik mijn rolluiken en scenario's ook in mijn Goolge Home, maar om de een of andere reden kan ik ze nog steeds niet bedienen.
Wanneer ik bijvoorbeeld zeg: "Sluit Keuken", dan geeft Google als antwoord: "Sorry, het lijkt erop dat keukenrolluik nu niet beschikbaar is".
Dus Google Assistant herkent het product, maar kan blijkbaar geen opdracht aan de Tahoma geven.
Ik heb al geprobeerd om de Tahoma te reconnecten, maar ook dat helpt niet.

Iemand een suggestie/oplossing?