Argumenten voor iPhone met meer geheugen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 17:39
Welke zakelijke argumenten zijn er te bedenken om van een 32 Gb telefoon af te stappen en één te nemen met meer geheugen ?

Ik ben op zoek naar argumenten om iemand te overtuigen.

Zelf maak ik gebruik van Office 365, waaronder Teams, OneDrive, etc. maar dat is volgens mij niet het sterkste argument (of toch wel ?). Welke zakelijke Apps vreten veel ruimte waardoor 32 Gb echt te weinig is ?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-09 15:14
Je probeerd redenen te zoeken zodat je baas meer geld uit kan gaan geven aan jouwn telefoon? Volgens mij zou je voor een beetje mail & wat documenten meer dan genoeg ruimte moeten hebben aan 32 GB ;)

Specs!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daan XVII
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-12-2024
Piet400 schreef op maandag 1 april 2019 @ 16:56:
Welke zakelijke argumenten zijn er te bedenken om van een 32 Gb telefoon af te stappen en één te nemen met meer geheugen ?

Ik ben op zoek naar argumenten om iemand te overtuigen.

Zelf maak ik gebruik van Office 365, waaronder Teams, OneDrive, etc. maar dat is volgens mij niet het sterkste argument (of toch wel ?). Welke zakelijke Apps vreten veel ruimte waardoor 32 Gb echt te weinig is ?
Als je zelf niet meer redenen kan bedenken om een telefoon te krijgen met meer geheugen, dan heb je hem dus niet nodig. Als je écht de extra ruimte nodig zou hebben dan had je namelijk prima zelf een rijtje met argumenten kunnen bedenken 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Als je moet zoeken naar argumenten voor meer geheugen dan zijn ze er dus eigenlijk niet.

Simpel, kijk op je huidige telefoon wat er in gebruik is en overleg dat met je baas.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Zakelijke apps zijn doorgaans juist het argument om NIET voor meer opslag te gaan, immers, de data staat in de cloud/onedrive/sharepoint, teams is sowieso Web/WebRTC, en de apps zelf zijn, tenminste bij Android, maar iets van 90MB/stuk.

Argumenten om méér opslag te nemen: games installeren, absurd veel foto's maken/video's opnemen die je om een of andere onverklaarbare reden niet van je device afhaalt, en een on-device meme-verzameling.

Alleen als je een GIS-er bent die veel offline kaartmateriaal in iets als ArcGIS oid nodig hebt omdat je landmetingen moet doen in gebieden zonder redelijke netwerkverbinding zou ik zoiets hebben: neem meer opslag, maar dat zal ook juist, vanwege de gebrekkige SD-support, ook het grootste argument tégen een iOS device zijn, dat, en er is natuurlijk een evolutie naar vector tiles/pre-defined offline gebieden bezig waardoor de opslag noodzaak juist afneemt.

Sorry, 32GB is zakelijk ruim voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:17
Foto's, muziek en video's, dat zijn de dataverslinders.

Gewoon zorgen dat je op je werk veel foto's maakt, en altijd tegen de grenzen aan loopt.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Piet400 iPhone 8 en nieuwer zijn 64GB, dan heb je het dubbele van 32GB opslag.
(neem aan dat je zakelijk geen iPhone 7, 32-128-256GB, gaat aanschaffen)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij kopen onze toestellen zakelijk op onze 2 bedrijven.
XR 64gb nog 45gb en 40gb vrij op onze toestellen.
iPads 2018 32gb nog 20gb en 18 gb vrij op beide toestellen.
MacBook air 128gb nog 50gb en 70gb vrij op beide toestellen.

Wij hebben verschillende zaken in gebruik zoals Office, op de MacBooks Windows zelfs.
Onze iCloud is 200gb.
We proberen zoveel mogelijk in de cloud te werken en met een externe SSD back-up Disk.

Het scheelt een hoop in de aanschaf prijs en het werkt met Apple eco systeem veel makkelijker dan vroeger met onze Windows en Android toestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Tommie12 schreef op maandag 1 april 2019 @ 17:49:
Foto's, muziek en video's, dat zijn de dataverslinders.

Gewoon zorgen dat je op je werk veel foto's maakt, en altijd tegen de grenzen aan loopt.
Dat zal vast werken als de IT afdeling achterlijk is. Anders zeggen ze gewoon dat je maar ff je telefoon opruimt en is ‘t problem solved. :+ Tenzij je ‘t voor werk *moet* doen, maar dan heb je sowieso al een reden om meer opslag nodig te hebben ipv te proberen de boel te flessen. ;)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 19:24
Ik zou niet weten waarom niet. Immers schrijf je zakelijk meestal ict gerelateerde aanschaffen met 3 jaar af. Apple geeft zelf aan dat de software 5 jaar ge-update wordt. De 7 wordt dit jaar pas 3 dus ik denk zeker dat er nu nog bedrijven zeggen mooi doe mij maar een zwikkie 32GB 7’s

Net als in de rest van het topic wordt er gemeld, zakelijk staat alles in sharepoint/icloud/dropbox, heb je vaak een bundel die groot genoeg is en de rest is bellen en gebeld worden.

32GB is daar ruim voldoende voor.
Hackus schreef op maandag 1 april 2019 @ 18:20:
@Piet400 iPhone 8 en nieuwer zijn 64GB, dan heb je het dubbele van 32GB opslag.
(neem aan dat je zakelijk geen iPhone 7, 32-128-256GB, gaat aanschaffen)

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

SpoekGTi schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 19:47:
Ik zou niet weten waarom niet. Immers schrijf je zakelijk meestal ict gerelateerde aanschaffen met 3 jaar af. Apple geeft zelf aan dat de software 5 jaar ge-update wordt. De 7 wordt dit jaar pas 3 dus ik denk zeker dat er nu nog bedrijven zeggen mooi doe mij maar een zwikkie 32GB 7’s

Net als in de rest van het topic wordt er gemeld, zakelijk staat alles in sharepoint/icloud/dropbox, heb je vaak een bundel die groot genoeg is en de rest is bellen en gebeld worden.

32GB is daar ruim voldoende voor.

[...]
Piet wil van zijn baas een nieuwe iPhone. Hij opent een topic voor tips om zijn baas te overtuigen.
(tenminste zo lees ik het.zonder meer uitleg van Piet, heeft het weinig nut meer)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 20:59
Apps vreten over het algemeen niet zoveel ruimte. Bestanden zoals foto's en video's wel. Als je veel foto's of video's maakt/verstuurd/ontvangt, dan wil je misschien meer opslagruimte. Maar dat is eigenlijk de enige echte reden die ik kan bedenken.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 19:24
Hackus schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 19:56:
[...]
Piet wil van zijn baas een nieuwe iPhone. Hij opent een topic voor tips om zijn baas te overtuigen.
(tenminste zo lees ik het.zonder meer uitleg van Piet, heeft het weinig nut meer)
Touché :P

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
Gewoon zeggen dat de TomTom app met kaarten van heel Europa en Google Maps offline kaarten alleen al 12GB opslurpen.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Pagina: 1