Etiketten uit access

Pagina: 1
Acties:
  • 524 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammie|A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-07-2019
Hallo luitjes, Ik wil etiketten printen uit access. Mooie database aangemaakt en de formuilier wizzard gebruikt om het adressenbestand te printen. Ik heb wel het formaat aangepast. Maar wat gebeurd er. Met het printen slaat hij iedere keer labels over (lege etiketten) het formaat is goed ingevuld dus daar kan het niet aanliggen. wat dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen-h
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-02 10:58
misschien zitten er een aantal lege records in je database?? Ik heb verder geen idee bij gaan dat soort dingen eigenlijk altijd wel goed. Misschien moet je de wizzard nog een keer rustig stap voor stap volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammie|A
Op een gegeven moment geeft het systeem aan dat er gegevens buiten het afdrukgebied kunnen liggen. Dus pas ik het formaat aan. Dan gebeurd het wel dat het aantal record wat minder wordt. En dan slaat hij nog labels over.
1 met tekst en 2/4 zonder. Dat kost wel erg veel labels.:'( Lege records zijn er niet. En alle velden die ik niet nodig heb naar de prullenbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wslagendijk
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Probeer het eens uit word. Doe ik zelf ook altijd.
Database koppeling maken met access. Zit in word ook iets van wizzard voor in.

Gaat bij mij altijd goed met printen op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18403

Etiket in ontwerpmodus zetten, alles selecteren en stapsgewijs verkleinen. Elke keer na een stap even een printvoorbeeld, volgende klikken om te kijken of het aantal lege labels afneemt. Doorgaan totdat hij 1 label print.
Printer instelling in voorbeeldscherm kun je ook nog even bekijken (rechtermuisknop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammie|A
Het blijft tobben. Etiketten in ontwerpmodes zetten. ok . Het aantal labels heb ik naar beneden met een factor 2 maar nog steeds blijft om en om een leeg label tussen zitten.
Kies ik voor een standaard label en pas dit dan aan gaat het goed. Ik ben ten einde raad hoe zit dit nou?? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24404

Makkelijk en snel net als Roadkick zegt: Koppel de gegevens aan een word bestandje. Werkt optimaal.

In Word: Extra - Document samenvoegen - Maken adresetiketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-04 17:01
Praktijvoorbeeldje:

Etiketvel van 2x7 etiketten op A4,
d.w.z. ieder etiket is 10,5 x 4,24 cm.

Stel dan volgende marges in:
boven: 6 mm
links: 6 mm
rechts: 5 mm (!)
onder: 5 mm(!)
kolomtussenbreedte: 12 mm
rijtussenbreedte: 12 mm
etiketbreedte: 9,3 cm
etikethoogte: 3,04 cm

Dit werkt perfect!

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammie|A
Het probleem is dat ik dozen vol met labels heb van 88,9 x 36,1 mm en ook nog van 89 x 35,7 mm dus die moet ook op. via Word en samenvoegen gedaan. Samenvoegen gaat goed, allen printen lukt niet zoals ik wil, maar 1 label ook als ik opgeef dat ik er 100 wil hebben. Al met al schiet het nog niet op. Ik denk dat ik ze maar gewoon met de pen schrijf, het zijn er maar ongeveer 15.000. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen-h
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-02 10:58
het kan zijn dat je nog op de knop 'afdruk samenvoegen' moet klikken die het dan ook daadwerkelijk samenvoegd naar een compleet nieuw document die helemaal niet meer is gekoppeld aan de database, alle adressen worden dan dus gekopieerd naar dat nieuwe document en daarin opgelagen.

In word 2000 komt automatisch een werkbealkje tevoorschijn waar deze knop opstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-04 17:01
Ik zou het gewoon vanuit Access proberen, met een rapport. En dan uiteraard niet met de wizard, maar gewoon in de ontwerp-modus.
Dit gaat naar eigen ervaring altijd goed. Ook is het in Access veel gemakkelijker om je eigen etiket te "ontwerpen" dan in Word.

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger0318
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 19-09-2022
Hoe print je de labels? Doe je dit via *knip*?

EDIT: oeps, zie dat het een heel oud berichtje is...

[ Voor 46% gewijzigd door g0tanks op 28-06-2022 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Dank voor je bijdrage, maar ik heb je link verwijderd omdat het zelfpromotie is. Verder gaat het topic dicht omdat, zoals je zelf al opmerkte, het wel erg oud is.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.