HDD Valt weg bij schrijven van bestanden naar schijf

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siccard
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-03-2024
Hi,

Ik heb sinds enkele weken het probleem dat ik geen grotere bestanden kan wegschrijven naar mijn HDD. Kleine bestanden kan ik perfect verplaatsen. Het is een nieuwe schijf.

Iemand een idee wat er mis is? Met mijn andere schijven heb ik geen probleem.
...

WD Black WD2003FZEX 2 TB V2

Beste antwoord (via Siccard op 23-04-2019 16:21)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Siccard schreef op woensdag 3 april 2019 @ 16:25:
[...]

Dit is het resultaat: Too many bad sectors detected.
RMA dus :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Het probleem/symptoom is namelijk... <hier graag invullen>

Verder werd er ook gevraagd wat je al geprobeerd hebt. Wat is bijvoorbeeld de S.M.A.R.T.-status van je schijf? Hoe je dat checkt, voordat je het vraagt, is prima te Googlen maar een duwtje in de rug is CrystalDiskInfo.

Maar kom even met wat meer info, please ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Wat is het bestandssysteem? Toevallig FAT32?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siccard
Room42 schreef op maandag 1 april 2019 @ 16:44:
Het probleem/symptoom is namelijk... <hier graag invullen>

Verder werd er ook gevraagd wat je al geprobeerd hebt. Wat is bijvoorbeeld de S.M.A.R.T.-status van je schijf? Hoe je dat checkt, voordat je het vraagt, is prima te Googlen maar een duwtje in de rug is CrystalDiskInfo.

Maar kom even met wat meer info, please ;)
Het probleem is dat, wanneer ik bestanden kopieer/verplaats naar de schijf - grotere bestanden boven 1GB - de schijf na enkele seconden niet leesbaar meer is. De schijf is niet meer te zien in mijn verkenner en ik zie de schijf pas wanneer ik volledig afsluit en terug opstart.

De SMART status is goed.

Schijf heeft een NTFS partitie.

Ik heb de schijf gecontroleerd op fouten, andere kabel gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siccard
nooberke schreef op maandag 1 april 2019 @ 16:47:
Wat is het bestandssysteem? Toevallig FAT32?
NTFS Partitie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@Siccard Dan zou ik het even met een andere SATA-kabel proberen en/of op een andere poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siccard
Room42 schreef op maandag 1 april 2019 @ 18:47:
@Siccard Dan zou ik het even met een andere SATA-kabel proberen en/of op een andere poort.
Dit heb ik beiden eens geprobeerd, maar ik blijf hetzelfde probleem hebben. Systeem begint met het kopiëren van de bestanden, na 75% valt de schijf weg en is die niet meer te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Dan zou ik nog even de WD Diagnostics draaien (Data Lifeguard Diagnostics, zie https://support.wdc.com/product.aspx?ID=613&lang=en) en anders een RMA aanvragen bij de leverancier van de schijf.

[ Voor 9% gewijzigd door Room42 op 03-04-2019 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siccard
Room42 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:33:
Dan zou ik nog even de WD Diagnostics draaien (Data Lifeguard Diagnostics, zie https://support.wdc.com/product.aspx?ID=613&lang=en) en anders een RMA aanvragen bij de leverancier van de schijf.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
[...]

RMA dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felix!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08-09 19:58
[...]

Aangezien het een nieuwe schijf betreft, eventuele data back-uppen en garantie claimen!

No one is listening until you fart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 14:46
CrystalDiskInfo, en vooral HDtune, geven niet altijd de juiste info is mij opgevallen. Ik gebruik zelf Acronis Drive Monitor. Dit is volgens mij wel een wat ouder programma, maar geeft uitstekend weer wat er met een schijf is.

Maar het allerbeste, en ook waar je garantie mee kunt claimen, zijn de diagnose programma's van de fabrikant zelf.
Pagina: 1